Gjest Gjest__ Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Jeg er så sliten! Er gravid 6 måneder på vei . Bestemora og tanta til samboeren min kommer ofte løpende til oss uanmeldt, eller det vil si enten kommer de bare eller ringer ti minutter før de kommer .. Tanten har alltid med seg barna sine og jeg blir så sliten av det her for hun smisker så veldig og på en måte gir oss ting for at jeg liksom , eller at vi skal bli omgangsvenner med dem, især tanten som er veldig pågående og spiss i væremåte, jeg har ikke kjemi med henne i det hele tatt men tar på meg høflighetsmasken og "holder ut" Så vil hun prakke på oss alt mulig barneutstyr( Hun er en eldre småbarnsmor og jeg har ikke noe til felles med henne i det hele tatt, hun virker så smiskete og overdreven opptatt av å bli likt. Veldig anstrengende menneske å forholde seg til for hun er på alerten konstant! Min svigermor som jeg har et langt bedre forhold til, altså hennes søster har kuttet kontakten med henne for hun føler hun suger energien utav henne.Hun sliter også med å holde henne unna men lar være å svare på telefonene hennes, noe jeg synes er utrolig vanskelig og det spiller tanten på.. En ting er bestemoren men er det normalt at folk "så langt ute" i familien renner dere ned i tide og utide? Så når de kommer unnskylder hun seg med at datteren hennes hadde lyst til å besøke oss (og da kan jeg liksom ikke si noe for stakkars hun osv) og at mannen hennes er i nordsjøen osv.. og hvis hun tar opp kamera, vil ta bilde og jeg noen ikke vil bli tatt bilde av, roper hun høyt at de må slutte å være så barnslig for da vil ikke barna hennes heller være med på bildet. Alltid de to, tanten og bestemoren og barna som kommer løpende grrr! De er selvutnevnte sjefer i familien , alltid de to som roper høyest og leder an. Alle vi andre er fullstendig overkjørt , spesielt siden hun gjør det på slik en finurlig måte, ved å gi ting, tilby ditt og datt, vrenge og vri, er det umulig å vri seg unna. Min samboer er også lei og har derfor avlyst masse sammenkomster, men så kommer de oftere og oftere hit. Andre som har det sånn?
Elanore Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Hva med å begynne å si ifra? At datteren har lyst osv. gjør ingen forskjell; begge parter må tas hensyn til. "Nei, nå passer det litt dårlig, faktisk."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå