Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2002 #1 Skrevet 9. juni 2002 Er det noen som vet når siste frist er? Det er ca to mnd til vi skal gifte oss og vi har ikke sendt dem inn enda... Forloverne våre er så trege, vi venter på papirene fra dem... Fikk papirene fra min forlover i dag og hun kom med dåpsattest(!), enda jeg sa fødselsattest. Kan jeg sende inn den? På dåpsattesten står kun fødselsdato, ikke hele personnummeret. Forloveren min skrev personnummeret bar fødselsdatoen og sa at det måtte vel holde? Gjør det det? Er megastressa for dette, det må jo sendes snart! Papirene skal jo først til menigheten vi tilhører og så sendes til menigheten vi skal gifte oss i! Stressa brud
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2002 #2 Skrevet 9. juni 2002 Vi sendte dem 3 mnd før vielsen. Dere bør nok snart få gjort det!
Barbie Skrevet 9. juni 2002 #3 Skrevet 9. juni 2002 Sendte de 3 måneder i forkant. Dessuten er det DEG OG DIN TILKOMMENDE som må sende med fødselsattest,IKKE forloverne!
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2002 #4 Skrevet 9. juni 2002 Ismen: er det sant?? har vi misforstått helt? Da er det jo bare å få sendt dem!
Augustbrud02 Skrevet 9. juni 2002 #5 Skrevet 9. juni 2002 Ja, det stemmer at det kun er brudeparet som trenger å levere fødselsattester, ikke forloverene. Dessuten har dere egentlig god tid på disse papirene for siste frist er 2 uker ør bryllupet. Derfor tror jeg dere er ute i helt vanlig tid om dere sender dem nå.
mari Skrevet 9. juni 2002 #6 Skrevet 9. juni 2002 gjelder dette også borgelig vigsel, det med fødsels attest? kan ikke se at det står noe om dette på selve skjemaet.. Hadde vært kjempe fint med raskt svar da vi hadde tenkt å levere dem i morgen...
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2002 #7 Skrevet 9. juni 2002 Ja du trenger fødselsattest ved borgerlig vigsel også. Du kan enten benytte din orignale fra du ble født eller få en kopi fra Folkeregisteret, det tar etpar dager å få den i posten. Jeg hadde med min originale og da tok de en kopi av den på kontoret der og det var helt greit. Dette var i Oslo, men jeg tror kravet ti dokumentasjon er likt overalt. Se også http://oslo-byfogd.domstol.no/ B.
Kame Skrevet 10. juni 2002 #8 Skrevet 10. juni 2002 Vår kirke vil ha papirene senest 8 dager før vielsen, de. Det er derimot en lov som sier at du IKKE kan sende inn papirene før det er mindre enn 3 eller 4 måneder igjen. Vi skal gifte oss om mindre enn 14 dager, og har enda ikke sendt inn papirene (men skal gjøre det i morra), jeg baler enda litt med salmene og marsjene... (Jeg tar det piano jeg, det er MASSE jeg ikke har klart enda!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå