Yesterday Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Andre her med leggkramper om natta? Jeg har det som regel i en legg per natt og våkner av det og sliter med å sovne igjen. Jeg går alltid på do da så det roer seg litt. I natt våknet jeg opp med krampe i begge leggene. Når jeg ligger må jeg ligge på siden (samme hvilken) pga bekkensmerter når jeg ligger på rygg, og det virker som at det bare er den leggen som er under når jeg sovner, jeg bytter ofte side før jeg sovner, som får kramper. Har hatt disse krampene i ca 3 uker nå. Noen tips til å ikke få det? En lur måte jeg kan ligge på? Har lest at det hjelper å gå mye i løpet av dagen, men hvor mye skal man da egentlig gå? Og for min del er det vanskelig å gå mye pga bekkenet.
Silfen Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Du kan forsøke spise tilskudd som jern, magnesium, kalsium, b12 eller folat. Eller bananer. Du bør unngå kaffein, også i cola og sånt. Massasje, varme, tøyning kan også hjelpe. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Woop Woop...trodde dette bare var meg Måtte spørre mamma i dag om dette var normalt! Er helt sykt irriterende, våkner av "rastløse" ben og armer, og kramper. Føler det eneste jeg gjør er å skifte stilling for å kunne sovne, men rekker ikke å sovne før jeg skifter igjen... Tips mottas med STOR TAKK Anonymous poster hash: 91048...614
Stinelin Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Spis magnesium! Jeg får kramper om jeg hopper over Mg en dag, men så lenge jeg spiser flittig holder de seg unna. Ellers er det fint å ligge med beina høyt når man kan, ikke sitte med kryssede bein, og gjøre "rullende bevegelser med føttene, altså i ankelleddet, når du sitter og ligger.
Redbull Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Jeg sliter med det til vanlig, i graviditetene var det helt ekstremt!! Hadde det i mange timer om dagen (ja, hver eneste dag) og om natta fikk jeg ikke sove. Så jeg ble sykmeldt så jeg kunne få sove de få timene jeg ikke var plaget om dagen. Helt forferdelig... Eneste jeg kvir meg til med neste graviditet...
Yesterday Skrevet 31. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2013 Du kan forsøke spise tilskudd som jern, magnesium, kalsium, b12 eller folat. Eller bananer. Du bør unngå kaffein, også i cola og sånt. Massasje, varme, tøyning kan også hjelpe. Jern bør man vel bare ta om man har jernunderskudd? Er iallefall det legene sier til meg. Men kan sjekke blodprosenten på neste kontroll som er snart. Magnesium, kalsium og B-vit (med b12 og folat) Tar jeg allerede. Tja bananer kan jeg jo spise mer av Drikker ikke kaffe og te, lite cola men i dag masse cola fordi legen ba meg om det pga den ryggmargsprøven Woop Woop...trodde dette bare var meg Måtte spørre mamma i dag om dette var normalt! Er helt sykt irriterende, våkner av "rastløse" ben og armer, og kramper. Føler det eneste jeg gjør er å skifte stilling for å kunne sovne, men rekker ikke å sovne før jeg skifter igjen... Tips mottas med STOR TAKK Anonymous poster hash: 91048...614 Bra å ikke være alene selv om det ikke er noe gøy å ha det sånn Spis magnesium! Jeg får kramper om jeg hopper over Mg en dag, men så lenge jeg spiser flittig holder de seg unna. Ellers er det fint å ligge med beina høyt når man kan, ikke sitte med kryssede bein, og gjøre "rullende bevegelser med føttene, altså i ankelleddet, når du sitter og ligger. Tar magnesium hver dag Sitter en del med beina høyt på dagen, kanskje det hjelper om natten og om jeg får til å sove sånn på siden. Skal prøve å rulle mer med føttene Jeg sliter med det til vanlig, i graviditetene var det helt ekstremt!! Hadde det i mange timer om dagen (ja, hver eneste dag) og om natta fikk jeg ikke sove. Så jeg ble sykmeldt så jeg kunne få sove de få timene jeg ikke var plaget om dagen. Helt forferdelig... Eneste jeg kvir meg til med neste graviditet... Jeg får det bare om natta, men er allerede sykemeldt pga dårlig søvn og dette gjør det jo ikke lettere å sove Jeg er mer plaget med bekkenet, men kan ikke være noe særlig med disse krampene i magne timer på dagen
Stinelin Skrevet 31. juli 2013 #7 Skrevet 31. juli 2013 Tar du nok Magnesium? Jeg tar dobbel dose, først da hjelper det. Ellers kan det hjelpe med akupunktur, men vet at noen ikke behandler gravide.
Silfen Skrevet 31. juli 2013 #8 Skrevet 31. juli 2013 Ja, du må selvsagt forhøre deg med lege/jordmor før du tar både jern og b12 og hva nå.
Yesterday Skrevet 31. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 31. juli 2013 Tar du nok Magnesium? Jeg tar dobbel dose, først da hjelper det. Ellers kan det hjelpe med akupunktur, men vet at noen ikke behandler gravide. Jeg tok større dose før men reduserte av en el annen grunn, kanskje jeg kan prøve å øke Jeg fikk spasmer av Ritalin som jeg tok før jeg ble gravid men fortsatte å ta magnesium fordi jeg leste at det er bra for gravide, og at det hjelper litt på en stiv nakke jeg har. Kan vurdere akupunktur, men er litt skeptisk til det Ja, du må selvsagt forhøre deg med lege/jordmor før du tar både jern og b12 og hva nå. Tar ikke stor doser B12, men det lille som er i B-vit pillen jeg tar.
Frufly Skrevet 31. juli 2013 #10 Skrevet 31. juli 2013 Det har jeg også begynt å få om natten Såå irriterende!! Magnesium skal jeg prøve Har dere en spesiell dere kan anbefale?
Frufly Skrevet 3. august 2013 #11 Skrevet 3. august 2013 Kjøpte nycoplus magnesium, men fy søren så store tab. Det er delsestrek på de, men jammen ikke lette å dele så lurer nesten på om jeg kan dele de?
Yesterday Skrevet 3. august 2013 Forfatter #12 Skrevet 3. august 2013 Kjøpte nycoplus magnesium, men fy søren så store tab. Det er delsestrek på de, men jammen ikke lette å dele så lurer nesten på om jeg kan dele de? Så lenge det er delestrek så er det trygt å dele, de lager ikke delestrek på tabletter som ikke skal deles Er de jeg og tar men jeg tar de sammen med like store kalsiumtabletter, store omega3 og noen andre. Alle på en gang uten å dele Og før klarte jeg knapt å svelge en liten p-pille. Pussig nok har jeg ikke hatt en eneste leggkrampe siden jeg skrev dette innlegget!! Men har vært veldig nøye med å ikke ligge med det ene beinet oppå det andre og ha begge beina helt utstrakt i sengen.
Frufly Skrevet 3. august 2013 #13 Skrevet 3. august 2013 Så lenge det er delestrek så er det trygt å dele, de lager ikke delestrek på tabletter som ikke skal deles Er de jeg og tar men jeg tar de sammen med like store kalsiumtabletter, store omega3 og noen andre. Alle på en gang uten å dele Og før klarte jeg knapt å svelge en liten p-pille. Pussig nok har jeg ikke hatt en eneste leggkrampe siden jeg skrev dette innlegget!! Men har vært veldig nøye med å ikke ligge med det ene beinet oppå det andre og ha begge beina helt utstrakt i sengen. Da får jeg be kjære om hjelp hver gang jeg skal ta de for han måtte dele med kniv. Jeg prøvde å tygge over streken men fikk det ikke til Det er strek på midten på tab så det var det jeg tenkte jeg også. Jeg takler ikke svelge store tab. Ingn leggkramper i natt så tror det hjelper her også
Yesterday Skrevet 3. august 2013 Forfatter #14 Skrevet 3. august 2013 Da får jeg be kjære om hjelp hver gang jeg skal ta de for han måtte dele med kniv. Jeg prøvde å tygge over streken men fikk det ikke til Det er strek på midten på tab så det var det jeg tenkte jeg også. Jeg takler ikke svelge store tab. Ingn leggkramper i natt så tror det hjelper her også Jeg har tatt magnesium i et par år da. Jeg delte faktisk tablettene med hendene i begynnelsen fordi jeg trudde at jeg ikke klarte å svelge de, men det var veldig vanskelig ja! Jeg har en pilledeler, vet ikke om den kan dele så store piller for jeg prøvde ikke, den er vanskelig å bruke på små piller. Kanskje du kan kjøpe det? De selges på apoteket og du kan jo spørre de om de trur at den funker på så store piller, husker ikke prisen. Det er mange som ikke klarer å svelge så store piller
Redbull Skrevet 3. august 2013 #15 Skrevet 3. august 2013 Kom seg veldig når jeg la om kosten og begynte å spise cottage cheese og kesam hver dag, nå husker jeg ikke sist jeg hadde rastløse bein!
Yesterday Skrevet 3. august 2013 Forfatter #16 Skrevet 3. august 2013 Jeg har faktisk den siste uka gått fra å drikke ca en liter melk til under halvparten, hadde et veldig melkesug som er over. Hvis melk ha noe å si for leggkrampene så er det motsatt virkning hos meg Kanskje kalsiumen hjelper deg
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #17 Skrevet 17. mars 2014 Er det kløkramper? Sånn "restless legs"? Det hadde jeg utrolig mye av i graviditeten, følte ingenting hjalp jeg. Tok både magnesium, fikk hjelp til å strekke ut beina før leggetid, massasje osv. Hjalp i 10 minutter så begynte det å klø og slikt igjen, grusomt! Har det litt enda selv om jeg fødte for 9.5 mnd siden, håper det går bort snart! Anonymous poster hash: 21cab...eb9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #18 Skrevet 17. mars 2014 Jeg sliter særlig med kramper under ig på foten. Her er det kalsium som hjelper. Drikker mye melk, med en gang det har blitt litt lite er par dager kommer krampene.Anonymous poster hash: b4e49...084
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #20 Skrevet 18. mars 2014 Når jeg jobbet i helsekosten var det magnesium som gjaldt mot leggkramper. Jeg tar det dyre gravide-vitaminkomplekset som inneholder blant annet en kalsium/magnesium tablett, og en multivitamin med ekstra jern. Har likevel fått påvist lavt serum-ferritin, og har fått leggkramper, så nå tar jeg ekstra jern og magnesium. De dosene i gravide-vitaminet var litt lavere enn jeg trodde. Opptaket er kanskje ikke så bra heller? Synes det er interessant å se hva som funker!!! Anonymous poster hash: 9be41...764
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå