Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funderer på å bytte strømleverandør fra den lokale leverandøren. Noen som har fjordkraft og kan si noe om det?

• 5 uker senere...
Skrevet

Lurer også på dette da de har traskekampanje der jeg bor og jeg skal bestemme meg for ny spotpris-avtale snart.

Jeg noterte følgende fra samtale med selgeren:

De lover 10-20 øre under spotpris (fasiten sist ble visst 13 øre), vinterhalvåret (okt-mars???).

De har ikke påslag på spotprisen og ikke års/månedsgebyr.

Så hvis de ikke jukser med hvilken spotpris de faktisk oppgir så må dette bety litt å spare...?

Har rundt 25k kwh, kanskje mer.

Skrevet

Jeg har hatt de i 3 år og er veldig fornøyd. Spart en del penger der.

Skrevet (endret)

Min erfaring er at de fleste bedrifter som tyr til dørsalg ikke blant de mest seriøse, og definitivt ikke best på pris.

Det hørtes rart ut at dørselgeren lover 10-20 øre under innkjøpspris for kraftselskapet (=bedriften taper penger på salg av strøm). Jeg finner ikke de påståtte prisene på hjemmesiden deres http://www.fjordkraft.no/Privat/Stromavtaler/spotpris/

"Fjordkraft Spotpris er en enkel og rimelig strømavtale. Du betaler det samme som vi kjøper strømmen for på strømbørsen Nordpool + 2,49 øre per kWh. "

Påslaget på 2,49øre pr kWh blir 622,5kroner ved et forbruk på 25k kwh.

Bruk http://www.konkurransetilsynet.no/kraftpriser/ for å finne billigst kraftleverandør. Billigst i Norge akkurat nå er (0kr påslag, 0kr fastpris):

Gudbrandsdal Energi Kvitfjell World Cup Social

Kraftinor AS Kraftinor Lavpris Mobil

Lærdal Energi LE eSpot

Telinet Energi AS Telinet Spotpris Online

Jeg har selv god erfaring med både Gudbrandsdal Energi og Kraftinor.

PS: Det kan være lurt og lønnsomt å ha det som en rutine å sjekke strømprisene (minst) en gang årlig. :)

Endret av Germanicus
Skrevet

Min erfaring er at de fleste bedrifter som tyr til dørsalg ikke blant de mest seriøse, og definitivt ikke best på pris.

Det hørtes rart ut at dørselgeren lover 10-20 øre under innkjøpspris for kraftselskapet (=bedriften taper penger på salg av strøm). Jeg finner ikke de påståtte prisene på hjemmesiden deres http://www.fjordkraft.no/Privat/Stromavtaler/spotpris/

...

PS: Det kan være lurt og lønnsomt å ha det som en rutine å sjekke strømprisene (minst) en gang årlig. :)

I utgangspunktet liker jeg ikke sånne telefon/oppsøkende salg hvor man må passe på detaljene som ikke står på nettsida, men det høres ut som jeg skal kunne spare 2600,- i året, så det er fristende.

Man har jo 14 dagers angrefrist, så jeg skal følge opp.

Skrevet

Jeg har nettopp bytta de bort. De hadde et veldig gunstig introtilbud, så jeg har hatt dem de tre første måendene hvor man fikk tilbudet, og så begynte jeg å se etter en ny, siden de ikke hadde noen binding.

Anonymous poster hash: f0296...3a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...