Gå til innhold

skrubbsulten etter trening??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Idag spiste jeg en skive m banan ca en time før jeg skulle trene. Så trenet jeg 60 minutter skikkelig intensivt, og fikk kjørt meg skikkelig. Var sliten i overkroppen også, var tungt å holde dusjhåndtaket.. :oops: ..

Men så spiste jeg middag ( ble sen middag ja, litt over kl 21..) og da spiste jeg fløtegratinerte poteter, blandet med torskefile og grønnsaksblanding oppi. Og ved siden av dette så spiste jeg 2 grove brødskiver og drakk et stort glass vann.

Jeg drakk et glass vann senere også, men kjente jeg var sulten. Så nå isted, kl 00.30 spiste jeg to grove brødskiver med et egg på, og drakk et glass skummet melk. Og det er ca 30 minutter siden, men jeg føler meg fortsatt sulten...

Magen min følest helt varm ut! Hele kroppen følest helt varm ut, men det kommer nok av at musklaturen ennå har mye blodtilstrømming. Men.. Jeg pleier ikke vere slik sulten.. Jeg er på "slankern da"...men spiser rimelig bra... Er det andre som har opplevd dette her?

Det følest ikke på kroppen som om jeg spiste de to skivene med et glass melk for bare 30 minutter siden. Jeg er akkurat lite sulten som jeg var før jeg spiste de, og det er ikke så lenge siden middag.. Hmmmm... Merkelig!! Kan det komme av at jeg trente skikkelig i 60 minutter??

Eller er det bare spykologisk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver ikke hva du trente, men det er ikke ukjent at man kan bli sulten av trening, spesielt kardiovaskulær trening.

Jeg vil anbefale deg å spise jevnt gjennom hele dagen, hver 3.-4. time. Det bidrar til gi et stabilt blodsukker, noe som igjen motvirker at man føler seg skrubbsulten.

Før trening kan du ta en liten proteinhake, etter trening en proteinshake sammen med en banan e.l. En time etter det igjen kan du spise et skikkelig måltid.

Eller er det bare spykologisk??
:ler: Ny skrivemåte? *kunne ikke dy meg*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigere å spise etter trening enn før. Før trening holder det med en banan el. lign, noe som inneholder Karbohydrater.

Etter trening bør du spise et godt måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...