Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å bli fortvila og lei nå!

har en baby på 9 mnd, og han gulper enormt om dagen, Han har alltid vært en storgulper, og jeg har snakket med både fastlege, helsesøster, barnelege og spessialist, men ingen ville gjøre noe med det...

Han ble litt bedre en liten periode, hvis han bare satt oppreist. Nå derimot kaster han seg ned på gulvet så fort han kan, og gulper/spyr voldsomt. Jeg finner ungen i en dam av gulp hele tiden. Men er jo umulig å holde han sittende hele tiden...

Noen som har vært igjennom det samme og har noen råd eller trøstende ord??

Anonymous poster hash: e9e6e...cf7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Reflux?

Anonymous poster hash: 0609b...038

Gjest Magdalene
Skrevet

Får han noe fast føde?

Har hatt en storgulper, men blitt bedre i det siste.

Her gulper vår på 11mnd fortsatt, om han får middag med tomat i.. (Veldig hardt for magen) og mat med melk i.

AnonymBruker
Skrevet

TS

Jeg tror også det er reflux, men legen vil ikke utrede for det.... de bare avfeier det med melkeallergi. Noe det ikke er, da han ikke har noen symptomer på det, og vi har forsøkt 2 mnd med melkefri kost, uten at det hjalp.

Ja han spiser en del fast føde, brødskiver, grøt, frukt og litt middag... det med tomat jeg har også merket meg at forverrer det hele, så det unngar vi.

Anonymous poster hash: e9e6e...cf7
AnonymBruker
Skrevet

Er det brekninger han har eller "bare" gulpe han? Småen her er 8,5 måneder og gulper masse, er utredet men det er ikke noe galt, og legene sier at så lenge det ikke er snakk om sprutbrekninger og han legger på seg normalt er det ingen grunn til bekymring.

Anonymous poster hash: eb5f6...173

Skrevet

Så lenge de legger på seg som de skal så er det ingen som vil gjøre noe med gulpingen.

Knerten har vært en storgulper helt siden han ble født, og beskjeden jeg har fått av barnelegen på helsestasjonen er at dette ikke er noe de utreder så lenge barnet legger på seg som det skal og at det pleier å bedre seg ettersom barnet begynner å spise mer og mer fast føde.

Nå er Knerten snart 12 mnd og han gulper fortsatt, men ikke like ille som han gjorde for et par måneder siden. Det kommer fortsatt litt gulp etter hvert måltid, men jeg har faktisk troen på at det er på bedringens vei og at han skal bli kvitt gulpingen etterhvert. Men, om det ikke har gitt seg innen han skal på 1 års-kontroll om en mnd så kommer jeg til å ta opp dette på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...