Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kikker på ullklær på nettet til babyen min som blir født om et par mnd, og er så usikker på hvilken/hvilke størrelser jeg skal kjøpe i. Babyer vokser jo fort og jeg vet ikke hvor stor baby jeg får. Det er jo ikke akkurat billig for ulltøy så vil ikke kjøpe i "alle" størrelser heller.

Forslag til hvilken/hvilke størrelser jeg skal kjøpe i? Og hvilken størrelse kjøpte du i som hadde vinterbaby? :)

Anonymous poster hash: 1271e...d0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvordan klær.. Lille lam sinesparkedresser er store men allikevel så kan du fint bruke en størrelse for stor, feks str 56.den har du da lenge!

Skrevet

Jeg oppdaget fort at størrelsene kan være ganske ulike. F.eks. er Reflex en del mindre i størrelsen enn Janus. Jeg hadde vel et par ullbodyer i 56 (fra Joha, som er ganske normale i størrelsene) og de brukte jeg fra nesten nyfødt og i hvertfall et par mnd, kanskje lengre. Hadde tre bodyer fra Janus i 60, og de kunne jeg ikke bruke før etter en god del uker, selv om jeg hadde en baby som var litt lengre enn snittet. Hadde noen andre også, men husker ikke størrelse. Man trenger hvertfall ikke veldig mye, siden det vokser med barna, de ikke trenger å vaskes like ofte som bomull (kom det gulp på, tørket jeg ofte bare av med en fuktig klut, og brukte derfor en body mer enn en dag, slik som med bomull) og det går raskt å skylle for hånd i vasken om kvelden, henge opp på håndklestativet, og så er det tørt til neste dag.

Noen reagerer jo også på ull, så ville bare kjøpt litt før fødsel, og så se hva du trenger mer av, avhengig av om baby tåler det og hvor stor den er.

Skrevet

Jeg synes ullklærne varer mye lengre enn bomull, fordi de strekker seg etterhvert som barnet vokser. Hadde noen få bodyer i 50, brukte dem til gutten var 2-3mnd (ganske liten).

Ullklærne har egentlig strekt seg såpass at han har hoppet over annenhver størrelse første året når jeg tenker etter, altså 50 - 62 - 74- 80/86.

Mengdemessig har vi klart oss med færre plagg av ull enn av bomull, fordi de er så lette å skylle og tørke på badet.

AnonymBruker
Skrevet

Da er jeg litt klokere, takk :)

TS

Anonymous poster hash: 1271e...d0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...