Sitronmelis Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Før jeg skriver noe så vil jeg bare si at jeg vet det finnes mange tråder om dette hvis man søker i google. Men jeg syns det er enklest å spørre og få svar, derfor oppretter jeg denne tråden Jeg og samboeren min skal nå flytte til Trondheim. Vi bor 2,5 timer unna nå. I dag har vi begynt å pakke ned så og si alt i leiligheten og i morgen reiser vi for å overta leiligheten. Det skal males litt der og kjøpes inn ting før vi flytter ordentlig inn. Så skal vi ned igjen på lørdagen og vaske ut gamle leiligheten. Det jeg lurer på er når er det lurest å ta med pusekattene våre? Vi har to katter på 2 år, som er søstre. Er det best å la kattene bli igjen til vi har fått ordnet i leiligheten og gjort klart til de? Eller skjønner kattene at noe er på ferde når vi driver å rydder ut av leiligheten og den blir nesten tom. (skal stå igjen et kjøkkenbord, sofa, tvbord, stuebord og kjøkkenstoler). Kan de skjønne vi skal flytte og derfor kanskje finne seg et annet hjem mens vi er i tr.heim og maler og ordner? Eller burde det gå bra? De kommer sikkert til å være ute når vi er borte siden det er det de liker best. Og vi har noen som skal komme og mate dem mens vi er borte i 2 dager. Er det lurest å stenge de inne i 2 dager så vi er sikre på de ikke forsvinner? Eller burde de få være ute? De pleier å være borte i 1-2 dager på langturer, så er jo ikke godt å si om de er her når vi kommer hjem Men det er vel best for de å være ute og ikke innesperret i 2 dager? Den som skal mate dem har også muligheten for å slippe de inn hvis de vil det :- ) Hva ville dere anbefalt? Ta med kattene i morgen når vi skal ta med flyttelasset? Eller vente til vi er ferdige med å flytte det meste? Har dere andre tips om flytting av katter tar jeg gjerne i mot det og. Hvor lenge skal kattene være inne i sitt nye hjem før de kan gå ut?
Gjest Galactica Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Hvis de kan være ute i kjente omgivelser mens dere er borte og noen gir dem mat ville jeg ha gjort det. Og når dere flytter dem kan dere holde dem inne i bortimot to uker. Det er det som er praksis i Dyrebeskyttelsen. Da vet de at dette er hjemme, det er her de får mat og kos. 1
Gjest Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 (endret) Letteste er nok å la de være til dere er ferdige. Da slipper dere at de smetter ut når dere bærer inn eller lufter ut maling etc. Endret 31. juli 2013 av Konekon
MarenogAron Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Kattene merker garantert at noe rart er i gang når dere pakker. Husker at katte vår løp rundt omkring og var forvirret da vi pakket. Når det gjelder hva som er best for kattene, være igjen eller bli med nå, er det umulig å gi noe riktig svar. Katter er så forskjellige, men dere kjenner dem best. Er derfor sikker på at det du føler er best er det mest riktige i deres situasjon.
Adhara Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Jeg ville ikke ha sluppet dem ut mens dere driver og flytter ihvertfall. Har gjort den tabberen selv, og katta forsvant han Måtte tilbake 3-4 dager på rad og lete etter han, heldigvis flytta vi ikke langt.
Kooko Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 Katta var det første som ble flyttet hos oss (men vi bodde jo 5 min unna i bil!) Det vi gjorde var at vi låste katta I vårt nye soverom for at hun skulle ha et sted å forholde seg til (mens vi kjørte frem og tilbake) og på slutten av dagen så la vi henne gå ut og utforske det Nye huset. Vi holdt henne inne i ca. 1 mnd (det var fra google, amerikanskse anbefalinger) og vi ble fort vant til alt sammen, fant seg Nye gjemmesteder og flere soveplasser. Nå skal vi flytte igjen snart og skal gjøre det samme igjen, nå med 2 Katter. blir spennende. Som andre har sagt, jeg tror det har mye å gjøre på katten selv. enten tar du katten først eller kanskje sist om du har mulighet til det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå