AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Mannen mener sønnen på 5 mnd bør legge seg kl 23, da sover baby natten i gjennom, vil ha mat kl 06 og sover igjen til kl 09. Hvis vi gjør som jeg ønsker legger vi sønnen kl 19 som sover så til 06 og vil ha mat - men vil da ikke sove igjen og gråter om ikke en står opp med ham. Mannen står alltid opp 11-12. Jeg er i permisjon og synes det mest slitsomme er husarbeid. Mannen tar ut av og setter inn i oppvaskmaskinen og det er hva han gjør - han klager til og med over at han "må". Hva er vanlig leggetid for 5 mnd babyer?Anonymous poster hash: ebae1...6ff
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Vet ikke noe om den beste leggetiden, men at han klager er dårlig gjort. Du er da ikke hjemme og later deg hele dagen Ta deg en prat med han om det. Satser på at noen andre kan svare på det om leggetid, hvis ikke spør på helsestasjonen. Anonymous poster hash: c97cd...066
Redbull Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Om dere legger babyen 19 og den sover til 6 så har dere en LUKSUSBABY! Jeg hadde absolutt lagt den 19(det gjør vi her i huset) for å allerede nå starte gode søvnrutiner. 2
Gjest Gaby Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 "Vanlig" leggetid her da hun var 5 mnd var ca 22, nå er hun 6 mnd og har justert seg til ca 21.30. Jeg er ikke interessert i å stå opp kl 6
kisskissbangbang Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Tja. Gutten min sovnet ca. klokka 23 på den tida. Det var helt fint for oss, jeg ville gjerne ha ham oppe sammen med meg på kvelden og jeg ville gjerne sove lenge om morgenen.
Gjest Arch Skrevet 31. juli 2013 #6 Skrevet 31. juli 2013 Om dere legger babyen 19 og den sover til 6 så har dere en LUKSUSBABY! Jeg hadde absolutt lagt den 19(det gjør vi her i huset) for å allerede nå starte gode søvnrutiner. Enig.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 31. juli 2013 #7 Skrevet 31. juli 2013 Vi begynte å legge henne i 19-tiden omtrent i den alderen. Jeg syns der utrolig deilig å ha kveldene for meg selv, så jeg står gjerne opp tidlig istedet. Jeg er fryktelig sliten om dagen, så jeg tar det husarbeidet jeg rekker/orker, mannen tar noe når han kommer hjem(lager middag blant annet), resten får bare stå til i akkurat denne perioden.
Lærerinna Skrevet 31. juli 2013 #8 Skrevet 31. juli 2013 Vi la vår da 4 mnd gamle baby i 21-tiden, men merket at hun hadde problemer med å finne roen selv og sovne. Leste da litt rundt for gode råd, og fant flere steder oversikt som sa at barn under 1 år bør legge seg i 18-19-tida. Vi prøvde først i 20-tida, så 19-tida, men legger henne nå (5 mnd gammel) ca 18.30 fordi hun da sovner raskest. Hvis du er hjemme i permisjon og synes det er bedt å legge tidlig, er vel ikke det noe problem? Høres jo ikke ut som mannen din plages med særlig mange oppgaver verken med barn eller hjem, så ville prøvd meg litt frem og lagt babyen når du synes er best. Men som skrevet over; det anbefales i 18-19-tida. Du kan jo Google og vise mannen om du trenger gode argumenter. Han vil vel ikke sette sine egne behov for å sove lenge foran hva som anbefales som best for barnet?
Bolla! Skrevet 31. juli 2013 #9 Skrevet 31. juli 2013 Gutten vår på 5mnd legger seg ca. 19.30 og sover til mellom 5-6 for mat før han gjerne sover videre til 8-9. Som du ser bare i denne tråden, så er det veldig forskjellig. Dere må nok bare finne ut hva som blir best for dere og deres baby rett og slett.
Teriyaki Skrevet 1. august 2013 #10 Skrevet 1. august 2013 Fra han var 2,5 måneder var han sovnet innen klokken syv, fra han var fem måneder sovnet han innen klokken åtte (stilling av klokken som var årsaken der). Gutten nærmer seg to år nå, og sovner ti på halv åtte hver kveld. Han har stått opp alt fra halv fem til klokken syv, men våkner nå stort sett halv syv. Jeg synes det er best å legge tidlig ogsstå opp tidlig. Har jo behov for litt tid for oss selv også. Til å lage god mat, se film, kose, prate og sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå