Gå til innhold

Lavkarbo, ødela jeg alt nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i ca 7mnd spist lavkarbo, uten noen utskeielser. Hatt veldig fin helseeffekt etter at jeg la om, bl.a mye mere energi og overskudd.

Men; idag var jeg på besøk hos bestemor, og hun hadde bakt boller. Spiste en bolle.

Etter denne bollespisinga så har jeg vært ufattelig trøtt, veldig oppblåst i magen, og føler meg rett og slett uvel.

Tar det lang tid før jeg er meg selv igjen? Jeg er ikke i ketose, og det har jeg heller aldri vært. Men jeg tenker mere på hvor lang tid det tar før magen roer seg og denne ufattelige trøttheta/daffheta gir seg..

Anonymous poster hash: c1a06...e29
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nocebo er en morsom ting.

Hva er Nocebo?

Eller mener du Placebo?

Ts

Skrevet

Hva er Nocebo?

Eller mener du Placebo?

Ts

Nei, jeg mente nocebo.

AnonymBruker
Skrevet

Ts;

Det er ikke negative forventninger når jeg fysisk ikke føler meg i form. Magen er så oppblåst at jeg får ikke igjen bukseknappen, men måtte ta på meg ei joggebukse.

Skrevet

Av en eneste bolle? Virker ekstremt usannsynlig.

Gjest Vampen
Skrevet

Neida, du har ikke ødelagt alt.:)

Hvor lang tid det tar er individuelt, men for min del tar det ikke mer enn et par dager. Gå på igjen med lavkarbo, og gi det litt tid, så tipper jeg du er tilbake til normalen raskt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar Vampen:) Da fortsetter jeg som før, så blir nok formen bedre. Når jeg kjenner hvor ufattelig trøtt og daff jeg ble, i tillegg ser jeg ut som jeg er halvveis i et svangerskap av oppblåsthet så husker jeg hvorfor jeg la om kostholdet....

Og til Zek: Jeg reagerer veldig på hvetemel, det var mye av grunnen til at jeg la om til et lakarbo kosthold. Så ja, en bolle er tydeligvis nok til at magen står ut som ei kule når den normalt er paddeflat. Vondt er det også.

Skrevet

Takk for svar Vampen:) Da fortsetter jeg som før, så blir nok formen bedre. Når jeg kjenner hvor ufattelig trøtt og daff jeg ble, i tillegg ser jeg ut som jeg er halvveis i et svangerskap av oppblåsthet så husker jeg hvorfor jeg la om kostholdet....

Og til Zek: Jeg reagerer veldig på hvetemel, det var mye av grunnen til at jeg la om til et lakarbo kosthold. Så ja, en bolle er tydeligvis nok til at magen står ut som ei kule når den normalt er paddeflat. Vondt er det også.

Du glemte å opplyse om at du var allergiker i innlegget ditt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du glemte å opplyse om at du var allergiker i innlegget ditt.

Jeg er ikke allergiker. Har ikke cøliaki hvis det var det du tenkte på, men magen min reagerer på hvetemel, noe som veldig mange andre også gjør.

Eller forresten: Jeg er allergisk mot reker, skalldyr og citrus.

Gjest Vampen
Skrevet

Takk for svar Vampen:) Da fortsetter jeg som før, så blir nok formen bedre. Når jeg kjenner hvor ufattelig trøtt og daff jeg ble, i tillegg ser jeg ut som jeg er halvveis i et svangerskap av oppblåsthet så husker jeg hvorfor jeg la om kostholdet.... Og til Zek: Jeg reagerer veldig på hvetemel, det var mye av grunnen til at jeg la om til et lakarbo kosthold. Så ja, en bolle er tydeligvis nok til at magen står ut som ei kule når den normalt er paddeflat. Vondt er det også. Anonymous poster hash: c1a06...e29

Jeg kjenner det også på kroppen om jeg plutselig spiser sukker og/eller hvetemel. Karbo binder vann, så jeg føler meg som en klein vannballong, med en mage som protesterer og generelt mindre energi. Men en hvetebolle er jo ikke mye. Sammenlignet med å legge om fra et kosthold basert på høykarbo, så er slike små sprekker ikke noe langvarig. Etter 7 måneder på lavkarbo, så er det jo ikke rart kroppen får litt sjokk ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er nok ikke rart at du reagerer på kun en bolle, hvis du er litt intolerant fra før av, og har holdt deg unna i 7 mnd.

Endret av poppy
  • Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg får også oppblåst mage av hvitt brød, loff horn, boller osv.Det er det verste jeg kan spise!

men heldigvis så forsvinner oppblåsbarheten etter 2-3 dager på lavkarbo igjen :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller ikke allergisk, men reagerer veldig på hvetemel, så prøver å spise så lite som mulig. Dersom jeg spiser det blir jeg også veldig oppblåst!

Anonymous poster hash: 56095...c37
  • Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg har gått på lavkarbo nå i 2-3 mnd, og jeg merker at hver gang jeg spiser en brødskive, eller koser meg med en bolle, så er det helt kaos i magen etterpå. (Ja, det holder med bare 1 bolle for å reagere sånn)

Da får jeg luft i magen, oppblåst mage, det rumler og bråker etc

Men det går over i løpet av kvelden som regel, iallefall til neste dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts;

Takk for svar alle:)

Magen har buldret og romlet noe innmari, men kjennes littegranne bedre ut nå til kvelden..

Neste gang jeg skal til bestemor så skal jeg bake lavkarboboller og ta med.....mye lettere det enn å forklare henne hvorfor jeg ikke spiser boller, og hva lavkarbo er..(og såklart; ikke si til henne at det er lavkarboboller....)

Gjest avocadoen
Skrevet

Nei, jeg har ikke hveteallergi.

Tror legen min har tatt de fleste tester, og alle har kommet negative tilbake. Tror også at legen min og meg kjenner bedre til helsa mi enn deg...

Ts

Jeg hadde glutenintoleranse uten at man kunne se det på noen som helst prøve bare sånn at det er sagt.

Skrevet

Nei, jeg har ikke hveteallergi.

Tror legen min har tatt de fleste tester, og alle har kommet negative tilbake. Tror også at legen min og meg kjenner bedre til helsa mi enn deg...

Ts

Cøliaki vises ikke alltid på blodprøver, men derimot skal det vises i tynntarmen. Jeg reagerer på melk og hvetemel (evnt. egg og bakepulver), men tynntarmen min var fin.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...