Gå til innhold

forhud

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjest123

jeg er en gutt/mann på 2o år.

har vel aldri vært flink til å dra tilbake forhuden når jeg har vært yngre..mener da når jeg har dusjet. når jeg får en stiv, så har jeg problemer med å dra forhuden tilbake. Spørsmålet mitt blir da: hvordan blir det å ha samleie/sex uten å dra forhuden tilbake. og er det strengt tatt nødvendig? jeg er da ganske følsom uten å gjøre dette. Når jeg drar forhuden tilbake( slapp tilstand) er den virkelig sensitiv og følsom..

Håper å få noen tips/råd om dette.. på forhånd takk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Jeg er på ingen måte noen ekspert, men det høres ut som om du har for trang forhud. Det har så vidt jeg vet ingenting med at du ikke har "vært flink" til å dra den tilbake i yngre dager, men noen har det bare. Tror det blir ganske rart både for deg og partneren når du har alt på plass under samleiet, hvis du skjønner. Den pleier å gå tilbake av seg selv. Hvis det er noen trøst, så tar det ti minutter hos legen å få fiksa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omskjærte peniser er best både for mann og kvinne spør du meg.

Og da vet du hvordan det er å være omskjært som mann siden du kan uttale deg for begge kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min kjære har også dette problemet og han ruller på kondom med forhuden framme. Da holder kondomet forhuden "på plass".

Han er litt feig og vil ikke gjøre noe med dette før han må.. (dvs når vi skal ha barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man måå ikke skjære i den, hvis problemet er trang forhud. Min sønn hadde det, og han ble behandlet med kortison. Hjalp med engang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Han er litt feig og vil ikke gjøre noe med dette før han må.. (dvs når vi skal ha barn)

Hvorfor må han gjøre noe med det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hvorfor må han gjøre noe med det da?

Han må gjøre noe med det fordi det under denne trange forhuden hans nødvendigvis vil samle seg masse bakterier og ekkelheter fordi han umulig heller kan få vasket under der sånn som det er nå....... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Fordi han er redd for smerten. Han tør ikke. Derfor bruker han kondom.

Og det er en bra ting, så slipper hun å få de ekle bakteriene hans inn i kroppen sin.... Han må da lukte vondt også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
:klaske: Tenkte ikke på kondom en gang jeg. Tenkte mer i de baner at noen tror at sæden ikke kommer ut når forhuden er for trang... :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
:klaske:  Tenkte ikke på kondom en gang jeg. Tenkte mer i de baner at noen tror at sæden ikke kommer ut når forhuden er for trang...   :ler:

Uten kondomen klarer han ikke å gjennomføre et samleie, da han trenger noe til å holde forhuden på plass framover for å ikke få store smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette temaet fikk frem egne gamle minner:

12-13 år gammel, etter flere år med intens prøving, klarte jeg endelig under en ereksjon å få til det jeg hadde sett kameratene mine lett fikk til, nemlig å trekke forhuden tilbake.

Den nesten euforiske gleden over faktisk å være 'normal' forble kortvarig fordi forhuden ikke ville tilbake på sin vanlige plass. Den trange åpningen hadde medført at forhuden 'låste' seg bak penishodet. Ereksjon var ikke lenger årsak til penishodets størrelse, men snarere at forhudsåpningen hindret blodet fra å strømme tilbake fra hodet. Hodet ble stort og blått.

Dette var utrolig vondt men siden det også var forferdelig pinlig bet jeg smerten i meg, holdt kjeft og sa jeg var syk. Å gå på skolen var utenkelig med slike smerter. Penishodet forble oppblåst og etterhvert forsvant følelsen fra regionen. Etter noen dager under dyna skjønte jeg at dette ikke ville gå over av seg selv, ble bekymret for om det kunne utvikle seg til koldbrann og sa ifra til min mor at jeg hadde vondt i tissen. For å spare meg for ydmykelser sa hun at dette sannsynligvis var kusma og tok meg med til legevakten. Der prøvde en lege å dra forhuden på plass, og han dro virkelig hardt, men forsøket mislyktes. Jeg fikk skryt for ikke å ha skreket, noe som visstnok var vanlig at menn gjorde i tilsvarende situasjon.

Deretter bar det til Ullevål med full eternarkose og operasjon, 4 dagers innleggelse, og kjempevondt med å tisse den neste uken.

Men det var verdt det, alt sammen. Å leve med trang forhud, som i mitt tilfelle skyldtes arv, når det enkelt kan fikses med dagens kirurgiske teknikker, synes helt unødvendig - både for en selv og for partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjære har også dette problemet og han ruller på kondom med forhuden framme. Da holder kondomet forhuden "på plass".

Det er jo ikke helt bra med disse bakteriene som ligger der og "ekler seg" heller, selv om han ved kondombruk forhindrer dem fra å komme inn i deg, det kan vel bli betenelse og verk der inne, og det er sikkert ikke "kult"..

ps: Gutter jeg har snakket med sier at sex ble bedre etter at de fikset forhuden, så det kan jo også være en "motivasjonsfaktor" for din kjære.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er jo ikke helt bra med disse bakteriene som ligger der og "ekler seg" heller, selv om han ved kondombruk forhindrer dem fra å komme inn i deg, det kan vel bli betenelse og verk der inne, og det er sikkert ikke "kult"..

ps: Gutter jeg har snakket med sier at sex ble bedre etter at de fikset forhuden, så det kan jo også være en "motivasjonsfaktor" for din kjære.. :)

Om ikke forhuden ikke er så trang at den heller ikke kan dras tilbake når penis er i slapp tilstand vil man ikke ha noen problemer med rengjøring.

Hos langt de fleste oppstår problemet når penis er stiv, da forhuden ikke går tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min kjære har ingen problemer med hygienen!

Det eneste problemet han har er at han får smerter om forhuden presses bakover når penis er eregrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
når jeg får en stiv' date=' så har jeg problemer med å dra forhuden tilbake. Spørsmålet mitt blir da: hvordan blir det å ha samleie/sex uten å dra forhuden tilbake. og er det strengt tatt nødvendig?[/quote']

Det er vel heller vanskelig å gjennomføre et samleie hvis du ikke får dratt forhuden tilbake? Det må da gjøre veldig vondt. Gå til legen, få et snitt i forhuden, og vips. Du trenger ikke ta omskjæring engang.

Det er helt normalt å være veldig følsom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er vel heller vanskelig å gjennomføre et samleie hvis du ikke får dratt forhuden tilbake?.

Det går helt fint når man bruker kondom. Kondomen holder forhuden på plass framover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...