Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter flere lykkelige år sammen skrev samboeren min en dag en lapp til meg der han skrev at han ikke lenger hadde følelser for meg, at jeg hadde tre dager på å flytte ut. Det kom som et lyn fra klar himmel. Jeg har bare to nære venner (hvorav den ene akkurat har startet eget firma og naturligvis er meget opptatt men hun har alikevel tatt seg tid til å ringe meg og høre om det går ok). Hun andre, som jeg er nærmest, har ikke spurt meg en eneste gang hvordan jeg har det. Jeg har alltid vært støttende overfor alle hennes prosjekter, og stått opp midt på natten for å trøste henne når hun har hatt det vondt. Isted ringte jeg henne for å høre hvordan det gikk med henne, og om det skjedde noe spennende. Da var hun på stranden som er ti minutter unna meg, og hun spurte ikke engang om jeg ville komme ned. Jeg skjønner at hun tydeligvis ikke lenger vil være min venn, men jeg synes det er så utrolig dårlig gjort å ikke prøve å støtte meg litt nå rett etter bruddet. Jeg trodde ikke voksne folk holdt på slik.... Jeg har blitt sviktet av de to nærmeste menneskene i livet mitt på samme tid, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut. Hvordan kan jeg noensinne stole på noen igjen?

Anonymous poster hash: 2a8ca...093

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det egentlig noe tap å ikke ha to sånne mennesker i livet ditt? :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ikke alle disse personene for dine venner slik de oppfører deg. Jeg skjønner det er sårt, men det er kanskje like greit å bli kvitt dem?

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor ofte du tok kontakt med vennene dine når du var i et forhold, men det er helt UTROLIG irriterende når tøffler tror de kan bare hoppe inn i samme vennskap som før igjen.

Kanskje hun rett og slett på deg som en tøffelhelt?

Anonymous poster hash: 27fbe...e9b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel stort sett jeg som har tatt kontakt med henne de siste årene.

Vi har vært venner siden skoledagene, og har det veldig moro når vi er sammen så jeg synes det er trist at hun ikke vil være venner mer.

Skrevet

Skjønner godt at du synes dette er trist, og har vært innom noe lignende selv...

Det svir god når folk du alltid har stillt opp for ikke er i nærheten av å stille opp for deg.

Det er jo i tøffe tider men gjerne ser hvem som er "ordentlige" venner :/

Som noen så over her, det er faktisk bedre å ikke ha slike folk som i livet sitt eller som "venner".

Skrevet

Tenk litt over dine egne handlinger, og hvordan du har vært mot venninnen din når du har vært i et forhold. Har du prioritert henne nå og da, og hatt jevnlig kontakt og stilt opp?

Hvis du har alt ditt på det tørre, så er hun ikke verdt det. Da har du det bedre uten henne, på tide å finne nye venner :)

For all del, jeg forstår at det gjør vondt, og jeg har selv opplevd at de jeg trodde var mine beste venninner plutselig ikke var der når jeg trengte de, til tross for at jeg har stilt opp i de utroligste situasjoner for de i mange mange år.. Jeg valgte å kutte kontakten med de det gjaldt. Man skal både gi og ta i et vennskap, og hvis man aldri får noe tilbake så er det ikke et vennskap verdt.

Gjest Gjest
Skrevet

Hun har sikkert blitt ilag med eksen din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tviler jeg sterkt på.

Men hvordan kommer dere dere igjennom den tøffe perioden helt uten støtte fra noen? Jeg synes det gjør så vondt å være alene.

AnonymBruker
Skrevet

Finne seg nye venner?

Det er ikke så vanskelig, hvis en drar ut og tør å snakke med nye mennesker.

Anonymous poster hash: da1c1...221
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke så enkelt å dra ut når man akkurat har blitt dumpet da....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem sa at noe i livet skulle være enkelt egentlig?

Nei, det er ikke enkelt, men det er ikke umulig heller.

Og uansett den eneste måten å skape nye relasjoner på.

Anonymous poster hash: da1c1...221
Skrevet

Jeg skjønner at det her er vondt TS. Men som de andre sier,vil du virkelig ha en sånn person i livet ditt? Jeg opplevde noe liknende med min tidligere bestevennine, og forlover, da jeg gikk fra eksen etter flere år med psykisk mishandling og opptrappende fysisk mishandling. Selv om hun hadde hørt alt om hva som hadde skjedd i forholdet...jeg hadde åpnet meg og blottlagt alt i håp om å få støtte, så fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde noe å være lei meg over, for det var jo jeg som gikk fra han. Uken etter at jeg flyttet fra han prøvde hun seg på eksen min.

Det var da jeg fant ut at jeg virkelig ikke ønsker å ha en slik person i livet mitt. Hun hadde ikke gjort noe for å dra meg opp, og støtte meg, hun hadde kun sine egne interesser i tanken. Fokuser heller på den venninnen din som faktisk ringer og spør hvordan det går TS. la hun andre være. Du fortjener bedre enn som så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...