Gå til innhold

svinefilet i stekeovn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg legge svinefileten i en ildfastform og ha den i ovnen? Den er ca 450-500g. Hva slags temperatur/varme må jeg ha?

Kan jeg kutte opp en løk og legge dette i også? Hvor lenge skal den ligge i isåfall? Regner med den blir svidd og tørr om jeg lar den ligge like lenge som svinefileten.

Suuuulten så håper noen vet :D

Anonymous poster hash: 43c55...f55
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å google en oppskrift?

Anonymous poster hash: 2d0a1...98e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å google en oppskrift?

Fant ingen som sa temperatur og tid, kun noen med steketermometer (det har jeg ikke) og strimlet svinekjøtt!

Folk på kvinneguiden er allvitende så spør mye heller her :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er en hel filet, vil ikke ha strimlet (da steker jeg heler hele greia i panna)

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å kjøre 200 grader i 30 - 40 minutter, og det blir veldig bra :) vet ikke med løken da men...

Anonymous poster hash: a70e4...42f
Gjest Galactica
Skrevet

Du skrev strimlet lenger opp, skjønner du, derfor jeg spurte. :)

Men stek fileten i panna først, før du legger den i en langpanne (gjerne oppå løk og paprika) og steker den på 200 grader i ca. 20-25 minutter. La den hvile i et kvarter før du skjærer i den.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk da prøver jeg det! Legger i løken når det er ca 15 min igjen da, så får jeg heller ta den i panna om det blir dårlig.

Mente at oppskriftene jeg fant var for strimlet svinekjøtt, var kanskje litt uklar!

AnonymBruker
Skrevet

Husk å marinere den godt, eller pensle på syltetøy eller olje med urter. Svinekjøtt i ovn kan nemlig (som rent svinekjøtt i panne) bli noe helt utrolig tørt og smakløst. Og det er kjempegodt med søtt oppå.

Jeg har ofte brukt mangochutney. :fnise: Honning er også fint. Eller (utrolig men sant) cola.

Anonymous poster hash: 24524...dd7
Gjest Galactica
Skrevet

...og bruke stekesjyen fra panna i ovnen.

Skrevet

Du har sikkert laget maten allerede, men...

Brun fileten først i panna. Ha i formen sammen med margarin og litt vann så den har litt å dampe på.

Funker fint med løk i også, er du redd for at den skal bli brent legger du fileten over løken.

Jeg slenger i grunnen alt inn på 200grader, funker fjell.

Bruk sjyen som er i formen til å lage saus.

AnonymBruker
Skrevet

Da er den nesten ferdigbrunet, har gjort klar løk, hadde ikke olje så tok litt ekstra margarin og masse krydder i panna som jeg skal helle over før jeg setter den i ovnen. Håper dette blir bra :D

AnonymBruker
Skrevet

Da er den nesten ferdigbrunet, har gjort klar løk, hadde ikke olje så tok litt ekstra margarin og masse krydder i panna som jeg skal helle over før jeg setter den i ovnen. Håper dette blir bra :D Anonymous poster hash: 43c55...f55

Hvordan gikk det? :)

Anonymous poster hash: 9228f...9fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...