AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Jeg sliter veldig med oppblåst mage. Når jeg står opp føles det greit, men med en gang jeg spiser/drikker noe blåser den seg opp. Dette er fryktelig ubehagelig. Er ikke like ille hele tiden, men har ikke mange dager med normal mage. Har prøvd melkesyretabletter/biola, men dette hjalp ikke noe særlig. Har også prøvd å kutte ut enkelte matvarer, som f.eks. kaffe, hvete, melk osv. Men dette har ikke hjulpet noe særlig. Får i meg fiber, beveger meg, fordøyelsen fungerer som den skal, drikker vann.. som har noen tips til løsning på dette problemet? Tenker at det kanskje finnes noe på helsekosten jeg kan prøve. Har hørt at løvetann-te og peppermynte-te kan hjelpe, noen som har prøvd dette? Anonymous poster hash: 34df1...01f
Pearl2.0 Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Det høres ut som det kan være en intoleranse av noe slag. Har dessverre ingen råd.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Det er liten vits i å ty til medisiner/urter/whatever for å skjule symptomene, når problemer fremdeles er der. Har du gått til lege? Det er sikkert noe du spiser som du reagerer på. Forsøk å kutte ut en og en matvare over lengre tid, til du finner synderen? Anonymous poster hash: 54194...763
up! Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Gå til legen først. Ikke begynn med glutenfri diett før du har tatt ALLE undersøkelser. Jeg var som deg før det ble oppdaget at jeg hadde cøliaki. Har aldri oppblåst mage lenger nå. Hvete finnes i omtrent alt, så selv om du tror du har kuttet det ut, kan du likevel få det i deg. Soyasaus er et av mange, mange eksempler.
pinar Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Jeg hadde samme problem men blitt mye bedre av å kutte ut frukt! Merker markant forskjell.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #6 Skrevet 31. juli 2013 Ja, må nok dra til legen slik at jeg får sjekket det ut.. Men er redd jeg får beskjed om at det er noe jeg ikke tåler. Er nok store sjanser for det :/ Men det kan vel også være mulig at jeg har for lite melkesyre eller lignende? Anonymous poster hash: 34df1...01f
Surriball Skrevet 31. juli 2013 #8 Skrevet 31. juli 2013 Mindre stress hjelper magen min. Har du veldig mye å gjøre og program hele tiden? Det kan være så enkelt som stressmage. Men jeg ville dratt til legen før å sjekke om du har laktoseintoleranse eller cøliaki også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå