AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Er det lov? Å ha registrert 1 barn hos den ene og 1 barn hos den andre, men at barna bortsett fra det følger hverandre til samvær med foreldrene annenhver uke? Da vil begge foreldrene motta dobbel barnetrygd + nytt særfradrag? Mens hvis begge barna har fast bosted hos mor vil bare mor få dobbel barnetrygd og særfradraget? Eller tar jeg feil her? Anonymous poster hash: 85334...6f5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Vet ddet er lov at et barn har bosted hos far og det andre hos mor, og mange gjør det pga. skattefordeler, men ærlig talt synes jeg det er feil å splitte barna bare pga. det. Ble gjort med meg og min bror, så vi vokste opp hver for oss(selv om begge foreldrene våre hadde samvær), så i dag er vi som fremmede og har ikke noen kontakt utover julemiddagen. Så for all del folkens; splitt unga deres og klag i ettertid på hvorfor de ikke tilbringer mer tid sammen! Anonymous poster hash: c3ca8...46a
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Vet ddet er lov at et barn har bosted hos far og det andre hos mor, og mange gjør det pga. skattefordeler, men ærlig talt synes jeg det er feil å splitte barna bare pga. det. Ble gjort med meg og min bror, så vi vokste opp hver for oss(selv om begge foreldrene våre hadde samvær), så i dag er vi som fremmede og har ikke noen kontakt utover julemiddagen. Så for all del folkens; splitt unga deres og klag i ettertid på hvorfor de ikke tilbringer mer tid sammen! Anonymous poster hash: c3ca8...46a Men det er ikke snakk om å splitte barna, de vil fortsatt ha samvær sammen annenhver uke hos foreldrene. Det er bare det juridiske og økonomiske som splittes, ikke selve samværet. Anonymous poster hash: 85334...6f5
casting Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Med 50-50 har vel ingen av foreldrene krav på skatteklasse2 og ekstra barnetrygd, men hver forelder vil få barnetrygden for det barnet de har registrert hos seg
Kajal Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Det er lov ja Vet ikke om dere for 3 eller 4 barnetrygder, men dere får mer om begge en registrert hos én. Barna er selvfølgelig hos samme forelder samtidig, det er ikke noe regel mot det.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #6 Skrevet 31. juli 2013 Det er lov ja Vet ikke om dere for 3 eller 4 barnetrygder, men dere får mer om begge en registrert hos én. Barna er selvfølgelig hos samme forelder samtidig, det er ikke noe regel mot det. Men er det lov å gjøre dette hvis mor har 60% samvær og far 40%? Da skulle jo egentlig det barnet som har fast bosted hos far ha 60% samvær med far og 40% med mor? Men man kan kanskje gjøre dette "på papiret" og fortsette samværet som før.... Anonymous poster hash: 85334...6f5
bambyb82 Skrevet 31. juli 2013 #7 Skrevet 31. juli 2013 Kjenner en familie som har det slik du beskriver. De klarte ikke å bli enige om samvær og det var penger involvert i bildet... Så de har på papiret ett barn hver 60 prosent. Men i praksis er ungene samlet ti dager hos mor og 6 dager hos far. Om det er ulovlig blir jo vanskelig å si, for det er jo ett smutthull i lovverket som på en måte tillater det. Men hadde de kommet til nav og fortalt at det var for at begge er uten arbeid og trenger overgangsstønaden.... ?
Gjest selungen Skrevet 1. august 2013 #9 Skrevet 1. august 2013 Vi har det sånn. Nei ingen av oss får dobbel barnetrygd.vi gjorde det sånn fordi vi valgte det.ikke av noen annen grunn. Ikke betaler noen av oss barnebidrag heller. Vi har samme inntekt begge to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå