AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Jeg er litt nyskjerrig og har ikke barn selv enda, men lurer veldig på hva dere gjør med babyen rett etter dere kommer hjem fra sykehuset med den? Du går inn ytterdøra og så? Anonymous poster hash: 38c61...b5e
Tordensky Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Vil tro det kommer an på babyen ;-) Hvis den hyler og er sulten, har bæsjet eller sover...man må jo nesten bare ta det som det kommer. Jeg husker egentlig ikke hva jeg gjorde. Jeg tror han sov og har et bilde av ham i vuggen så jeg tror vi flyttet ham fra bilstolen til vuggen og lot ham sove... 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Min dag rett etter at vi kom hjem fra føden: - Fikk ikke ut melk fra puppen pga tilstoppa melkeganger, kjørte tilbake til sykehus og fikk flaske og MME. - bysset på hylgråtende barn - satt oppe hele natten med hylgråtende barn - samsov litt på sofaen med sovende barn på brystet - forsøkte å ta en dusj mens far bysset på gråtende barn - pumpet annen hver time, ammet og kokte på flasker annen hver time - bysset på gråtende barn - var på helsestasjonen daglig for å veie barnet - osv osv osv. Men de fleste andre setter seg ned i sofaen med et barn som er langt roligere enn itt, ammer ofte og sover litt om hverandre. Har barnet sovnede oppå seg eller i vogge. Ammer og sover er vel det man gjør mye av i starten, og har besøk. Anonymous poster hash: 7b559...e2c
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Husker når vi fikk vår førsteføldte og var totalt uforberedt (trodde jeg visste alt) Kom hjem - satte oss ned og glodde å dette vidunderet som bare sov - tenkte ahhhh skal bli en herlig natt - ungen sov 1 time den natta - amma - ungen gulpa pappaen rett i ansiktet - ungen måtte bade - var så trøtte at vi bada ungen med sokkene på - sovna en gang på morgenkvisten - For en deilig følelse Nå er mine barn blitt store, men det føles fremdeles ut som vi tok eldste med hjem fra sykehuset i går. 9
casting Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Ammet, stort sett. De to-tre første døgnene sov baby mye, enten på fanget, i sengen med/på meg (samsov første tiden) eller i vognen. Når han var våken spiste han, kikket på oss og ble vist frem for besøkende. Vi hadde mye besøk de første dagene, skulle gjerne ventet med det. Ellers ble det mye bleieskift... Jeg forsøkte å sove når han sov, tok vel tre dager før vi trillet den første turen. Tok vel en uke før vi badet ham. Dagene gikk veldig fort.
Gjest Magdalene Skrevet 31. juli 2013 #6 Skrevet 31. juli 2013 (endret) Med første fikk vi komme hjem på kvelden. La meg på sofaen, med den lille ved siden av meg, mens mannen ordnet spekemat. Så kom svigers en tur, før vi la oss for natten. Ammet hele natten, og husker jeg lurte på hva vi hadde gjort for noe.. Med nr to. Kom hjem dagen etter KS. La den lille i vognen og var ute i Hagen med storesøster. Følte oss aldri usikre eller engstelige, og alt falt veldig naturlig. Endret 31. juli 2013 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #7 Skrevet 31. juli 2013 Det første jeg gjor var å skifte bleie på mini. Etter det husker jeg bare at jeg følte meg veldig forkommen. Jeg lurte veldig på hvordan det skulle gå å ta vare på en så liten kropp uten at noen kunne fortelle meg om det jeg gjorde var rett eller feil. Ammet veldig ofte og prøvde å sove når mini sov. Var fryktelig sliten etter en tung fødsel.Anonymous poster hash: 4a13f...d85
Rosebud Skrevet 31. juli 2013 #8 Skrevet 31. juli 2013 Hun sov da vi kom hjem, så vi tok av henne vinterklærne og la henne i senga. Så satte vi oss på sofaen og bestilte pizza. Ammet noen ganger i løpet av kvelden og natten, også var vi liksom i gang med livet sammen. Enkel baby og lite hyling. Spent på hvordan det blir med neste
Gjest pysepusen Skrevet 31. juli 2013 #9 Skrevet 31. juli 2013 Første - la han i vugga. Andre - reiv henne ut av bilstolen og trøsta og amma henne. Så har liksom dagene gått av seg selv etter det
absinthia Skrevet 31. juli 2013 #10 Skrevet 31. juli 2013 (endret) Går inn ytterdøra, pakker frem babyen fra bilstolen og sitter med den i armene, mens vi venter på å bli oppvartet litt av den/ de som er hjemme, gir oppmerksomhet til eventuelle søsken og så går dagen videre til amming, stell, kos og slappe av litt mens babyen sover ( om den gjør det). Man gjør det som føles naturlig og det det er behov for. Edit: ...og så lot vi hunden få snuse og ta en titt på siste barn. Han hadde aldri sett et så lite knøtt før og skjønte veldig fort at dette var familiens " valp" som skulle passes på. Endret 31. juli 2013 av absinthia
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #11 Skrevet 31. juli 2013 Jeg syns det hørtes veldig koselig ut. Komme hjem igjen å være litt småsliten, ha en liten ny baby i krybben som forhåpentligvis sover når jeg kommer hjem med en. Hverdagen forandrer seg veldig tenker jeg, og det må vell være litt sjokk for mange nybakte foreldre. Anonymous poster hash: 38c61...b5e
Piri Formis Skrevet 31. juli 2013 #12 Skrevet 31. juli 2013 Første besøket kom 30 min etter vi kom hjem. Og ble i over en time. Ønsket bare at vedkommende skulle dra igjen. Så gikk det i amming, bleieskift, soving og besøk de neste to ukene.
Silfen Skrevet 31. juli 2013 #13 Skrevet 31. juli 2013 Går inn og føler som jeg entrer twilight zone. Om det var første eller tredje, spilte ingen rolle, det var fullstendig surrealistisk å komme hjem med en baby. Litt sånn WTF! Så planter man ræva godt i sofaen, med baby, vann, mobil og fjernkontroll. Så satt man der da. 4
Nique Skrevet 31. juli 2013 #14 Skrevet 31. juli 2013 Går inn og føler som jeg entrer twilight zone. Om det var første eller tredje, spilte ingen rolle, det var fullstendig surrealistisk å komme hjem med en baby. Litt sånn WTF! Så planter man ræva godt i sofaen, med baby, vann, mobil og fjernkontroll. Så satt man der da. Signerer denne, selv har jeg bare 1 barn, men slik er det for meg også. 1
Maiava88 Skrevet 31. juli 2013 #15 Skrevet 31. juli 2013 (endret) Vi la henne i krybba som sto på stua og hun sov og jeg satte meg ned for å se tre nøtter til askepott Hun våkna og fikk pupp og flaske, jeg pumpa, så satt vi bare å så på henne... Så sov hun litt, før hun fikk enda mer pupp og flaske og jeg pumpa enda mer. Så dro vi til mamma for å spise julemiddag, og så til svigers for å åpne julegaver Endret 31. juli 2013 av Maiava88 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #16 Skrevet 31. juli 2013 Lurte på hvordan jeg som førstegangs mor, i tillegg til alenemor, skal få tid til å lufte bikkja o.O Anonymous poster hash: 54af9...aa2 1
absinthia Skrevet 31. juli 2013 #17 Skrevet 31. juli 2013 Lurte på hvordan jeg som førstegangs mor, i tillegg til alenemor, skal få tid til å lufte bikkja o.O Anonymous poster hash: 54af9...aa2 Det kommer til å gå helt greit, med mindre du har en ekstremt krevende hund. Jeg er riktignok ikke alenemor nå, men jeg er likevel alene med hund og to barn når mannen reiser rundt i jobben, noe han også gjorde for ett og et halvt år siden da vi fikk minstemann. De aller fleste nyfødte sover innimellom og liker å bli trillet i vogna, så man tar deti etter mat og stell på morgenen ( eventuelt etter en til runde med mat, da sånne småtasser liker å få mat ofte de første månedene) og så legger man inn en runde til midt på dagen og på kvelden. Jeg har riktignok en svær sofagris av en hund, som ikke blir rabiat av at han ikke får en ordentlig tur en dag, men han trenger jo noen tisseturer for dagen.
Mafalda Skrevet 31. juli 2013 #18 Skrevet 31. juli 2013 Jeg er litt nyskjerrig og har ikke barn selv enda, men lurer veldig på hva dere gjør med babyen rett etter dere kommer hjem fra sykehuset med den? Du går inn ytterdøra og så? Anonymous poster hash: 38c61...b5e ... var det å pakke sammen ballettøy, hive seg i bilen, og kjøre av gårde til storesøsters ballettoppvisning. Knøttet var tre dager, og dagen etter var det tid for første fotballkamp... Stakkars liten
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #19 Skrevet 31. juli 2013 Det kommer til å gå helt greit, med mindre du har en ekstremt krevende hund. Jeg er riktignok ikke alenemor nå, men jeg er likevel alene med hund og to barn når mannen reiser rundt i jobben, noe han også gjorde for ett og et halvt år siden da vi fikk minstemann. De aller fleste nyfødte sover innimellom og liker å bli trillet i vogna, så man tar deti etter mat og stell på morgenen ( eventuelt etter en til runde med mat, da sånne småtasser liker å få mat ofte de første månedene) og så legger man inn en runde til midt på dagen og på kvelden. Jeg har riktignok en svær sofagris av en hund, som ikke blir rabiat av at han ikke får en ordentlig tur en dag, men han trenger jo noen tisseturer for dagen. Jajo, alt ordner seg forhåpentligvis Men nå har jeg da en krevende hund, en polarhund som trenger MYE trim. Gikk inn på nett og leste nå når jeg innså at jeg faktisk skal ha barn OG hund, og der sto det masse tips. Eventuell dagmamma til hunden for turer du kanskje ikke rekker (kveldsturer), hjelp av familie, og i mitt tilfelle med krevende og aktiv hund kunne du bruke kløv på vanlige turer eller la den trekke diverse saker, slik at turen ble mer krevende, gå i hundegårder der den kunne løpe fritt. Heldigvis trenger ikke svært aktive hunder like mye mosjon hver dag leste jeg nå, så på lik linje med oss, om den er mer aktiv 3-4 ganger i uken, så kan du ta det mer rolig de andre dagene Puff, ble helt kokt i hodet her nå, men dette skal gå bra Anonymous poster hash: 54af9...aa2 2
Teriyaki Skrevet 31. juli 2013 #20 Skrevet 31. juli 2013 La han i kurven, spiste mat, satt litt helt apatisk, tok med meg baby, la baby i sengen og amma innimellom soveøktene. Eller han hadde en time med gråting i tolvtiden. Vi dro fra sykehuset klokken ti på kvelden. Dagen etter føltes ting mye bedre. Men vi brukte en hel time på å stå opp. Først skulle det ammes, så måtte han stelles også måtte jeg stelle også, hehe. Tar litt tid å komme inn i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå