Cajsa Skrevet 19. april 2004 #1 Skrevet 19. april 2004 Har noen av dere prøvd å bli gravide før bryllupet, eller blitt det uten å ha planlagt det....? Undrer om noen har erfaring med det. Har nok en mistanke om at det fryktelig mange ulemper knyttet til det...
Gjest Tex Skrevet 20. april 2004 #2 Skrevet 20. april 2004 Tror jeg hadde knasket p-pillene ekstra nøye og sørget for å vente med svangerskap til etter bryllupet. Det kan da umulig haste så innmari.....
julibrud 2004 Skrevet 20. april 2004 #3 Skrevet 20. april 2004 En nabo av meg gjorde det. De hadde to fra før av, men kasta pillene på våren, og hu blir gravid bare man ser en herretruse :-) Hun var ca 3-4mnd på vei når bryllupet sto. måtte lege ut kjolen litt pga av magen. Men ikke mye. for magen var enda ikke noe synlig, merka det bare såvidt på klærne. Hun drakk ikke alkohol, men ellers var hun med på valsen, tok noen svingom med manne senere på kvelden.. Men jeg trur ikke jeg hadde gjort det. I såfall planlagt det slik at jeg var mellom 3-6mnd på vei. Det er den beste perioden (synes jeg), man er i best form og ikke så stor og tung enda. De første tre mnd er man ofte trøtt, uopplagt, kvalm osv... Nei jeg hadde holdt på pillene til bryllupet..
14062003 Skrevet 20. april 2004 #4 Skrevet 20. april 2004 Joda, vi klarte det for et år siden. Jeg var ikke dårlig, så akkurat det problemet slapp vi. Men vi mistet 3 uker før bryllupet og det er ikke noe jeg anbefaler. Ble sykehusopphold og operasjon... Nå har vi klart det igjen og jeg er sååå glad for at det ikke er noe bryllup forestående! Jeg var kvalm fra uke 6 til uke 16. Fra uke 16 til 18 spydde jeg. Kiloene raste av og energien var mildt sagt fraværende... Etter uke 18 har formen blitt bedre, men kroppen er ikke i normal form. Trenger ekstra søvn, ekstra hvile og et kranglete bekken - for ikke å snakke om kjente humørsvingninger. Det å bli gravid er noe stort og det å gifte seg er noe stort. Jeg synes at man godt kan splitte disse store begivenhetene, spesielt med alle mulige komplikasjoner en graviditet kan gi...
blåveis Skrevet 20. april 2004 #5 Skrevet 20. april 2004 Det jeg ikke ser er grunnen til å gjøre noe slik.. Hva er det som haster sånn? Selv skal jeg gifte meg i år, men har tenkt å vente minst 2 år før det blir noen babylaging.. Vi vil jo ha en "bare oss to"-tid som ektepar først. På selve bryllupsdagen skal jeg kose meg med vin osv osv. og en stund etter skal jeg dra langt vekk på bryllupsreise uten å måtte bekymer meg for noe annet enn å kose meg!
Wayah Skrevet 20. april 2004 #6 Skrevet 20. april 2004 Jeg ville ikke blitt gravid med vilje før bryllupet, men det kan jo alltid komme slike små "ooops'er" Vil gjøre som blåveis og vente litt til, mest fordi jeg ikke er ferdig utdannet ennå.
blåveis Skrevet 20. april 2004 #7 Skrevet 20. april 2004 Vil gjøre som blåveis og vente litt til' date=' mest fordi jeg ikke er ferdig utdannet ennå.[/quote'] Jeg "må" jo også vente pga jeg er ferdigutdannet nå i vår og må skaffe en jobb før jeg kan tenke på å bli gravid. Men jeg har likevel troen på å vente litt mellom bryllup og baby...
Wayah Skrevet 20. april 2004 #8 Skrevet 20. april 2004 Enig Blåveis. Vi har et vennepar som gifta seg, kjøpte seg hus og fikk sin første unge, alt i løpet av et snaut år. Tror det knirka litt i sammenføyningene en stund der ja... Lurt å være tålmodig. Jeg er så ung også at jeg egentlig ikke føler meg klar for barn ennå heller. Vet ikke om en noensinne blir det da, men kan godt ha litt mer tid alene med helten min :-)
Gjest Myumi Skrevet 20. april 2004 #9 Skrevet 20. april 2004 Jeg vil ikke anbefale graviditet og bryllup. Mange opplever at dagen blir ødelagt av kvalme eller andre plager. Stress rundt bryllupsplanlegging etc. kan også påvirke i negativ retning. Jeg har vært i brylluper hvor bruden måtte ut og kaste opp under middagen og jeg kan love deg at det setter en solid demper på stemningen. Ikke kunne hun danse, hun satt på en stol hele kvelden og følte seg ikke bra. Mange blir også misfornøyde med brudebildene og flere bekjente av meg valgte og ta nye etter at de hadde fått kroppen tilbake. Og de anbefaler ingen og gjøre som de gjorde. En venninne av meg sa at hun ikke orket å se seg selv gravid i brudekjole, hun syntes hun så ut som en oppblåst hval og hun sa rett ut at hun følte seg motbydelig, følelsen av å være en vakker brud eksisterte ikke for henne
Ninach Skrevet 20. april 2004 #11 Skrevet 20. april 2004 Vi er gravide og skal gifte oss!! Bryllupet står i mai og babyen har meldt sin ankomst i juli - vi gleder oss vilt til begge de store begivenhetene! Vi har prøvd lenge å bli gravid, men ble det bare ikke - trodde til slutt at vi ikke kunne få barn, og hadde så smått begynnt å tenke på adopsjon; det er jo så mange barn ute i verden som trenger snille foreldre! Stor var da overaskelsen, da vi plutselig ble gravide!! At jeg kom til å være gravid på bryllupsdagen, har jeg ikke bekymret meg over i det hele tatt, til det er graviditeten noe vi er ekstatisk lykkelige over - det er nesten surrealistisk!! Vi er begge i 30-årene og er veldig klare for dette. Formen er strålende, har aldri følt meg bedre, og ikke er jeg særlig stor heller. legen har likevel sykemeldt meg nå, for å være på den sikre siden at alt skal gå bra, sier hun. Bryllupsreise skal vi også på - og den varer i 6 måneder; da skal vi kose oss alle tre og bare nyte tilværelsen; gleder meg veldig til det! .........Men dette er jo min opplevelse av dette; alle graviditeter er forskjellige, det er også alle brylluper! klem ninach ( og lille Mathea !)
blåveis Skrevet 20. april 2004 #12 Skrevet 20. april 2004 Vi er begge i 30-årene og er veldig klare for dette. Formen er strålende, har aldri følt meg bedre, og ikke er jeg særlig stor Det er jo noe helt annet for dem som begynner å bli eldre og som føler mer "hast" med å få barn. Men for oss som har møtt vår kjære i så ung alder at vi ikke trenger å tenke på "rekke å få barn" er det noe helt annet. Jeg er f.eks bare 24, så for meg ville det jo vært latterlig å stresse med barn. Jeg har en tante som møtte "mannen i sitt liv" i en alder av 36. De "hev seg rundt" og lagde barn neste med en gang. Derfor valgte de også en enkelt rådhussermoni rett etter at de hadde funnet ut at hun var gravid (god løsning synes jeg! hun var jo ikke synlig gravid ennå en gang..)
Gjest Poirot Skrevet 20. april 2004 #13 Skrevet 20. april 2004 Kjenner flere som har vært i ca 3 mnd under bryllupet. De sier de ble fort slitne, kunne ikke drikke, tildels litt kvalm og hadde lyst til å gå og legge seg store deler av kvelden. Sikkert individuelt, men de skulle ønsket at de ikke var gravide på akkurat den dagen de giftet seg.
cappocino Skrevet 20. april 2004 #14 Skrevet 20. april 2004 Dette er helt individuelt selvfølgelig men kusinen min fant ut at hun var gravid ca 2 mnd før bryllupet. Ikke planlagt så det kom som overraskelse. Hun var i helt fin form frem til 2 uker før bryllupet da kom kvalmen, hodepinen ++ På bryllupsdagen måtte hun kaste opp flere gangen, og sminke seg opp for hver gang, det endte med at hun kom for sent til kirken. De ble gift men mannen var ikke langt fra hjerteattakt der han stod ved alteret og hans gravide forlovede ikke dukket opp..... Vi vurderte å sette igang med baby før bryllupet vi også men det ble det ikke noe av, og det er jeg ganske glad for nå i ettertid... Du har nok å holde styr på om du i tillegg skal bekymre deg om du må kaste opp etc.. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger å gjøre
Vendelin Skrevet 20. april 2004 #15 Skrevet 20. april 2004 Jeg slutter ikke med noen p-piller før etter bryllupsreisen.(etter bryllupsreisen fordi mensen blir rimelig ustabil med det først man slutter med p-piller. Risikerer ikkenoe sånt på bryllupsreisen)Fram til det knasker jeg gjerne dobbelt Ser ingen grunn til å vente lenger etter det. Når bryllupet står har vi allerede hatt over 6 år med "bare oss" så da er det slutt på tørrtrening og baby i sikte :-)
Christinamor Skrevet 20. april 2004 #16 Skrevet 20. april 2004 Jeg utsatte mensen siste gang før byllupet pga utdrikkingslag (ville da enten ha mensen i utdr.laget, eller i bryllupet...), tok siste pille 2 uker før bryllupet, og testet positivt i slutten av juli (altså en mnd etter bryllupet). HAdde jeg vært gravid på bryllupsdagen, hadde det ikke vært noen krise, men jeg må si det var mektig godt å slappe av med champagne og rødvin etter vielsen - var utrooolig nervøs hele formiddagen!
Gjest MrsL Skrevet 20. april 2004 #17 Skrevet 20. april 2004 Vi er i tredveårene og har problemer med å få til å bli gravide. Derfor legger vi ikke bort prøvinga selv om vi gifter oss. Nå er det bare to måneder igjen til bryllupet og om jeg skulle klare det underet det er å få lov å bli gravid før den tid, så bryr jeg meg slettes ikke om at jeg er gravid og gifter meg samtidig.
Holly Hobbie Skrevet 20. april 2004 #18 Skrevet 20. april 2004 For oss hadde det blitt litt mye paa en gang med baade graviditet og bryllup samtidig. Men hadde jeg vaert i 30-aarene, bodd sammen men mannen min lenge foerst og helt klar for barn, hadde det vaert litt annerledes.
Isiselin Skrevet 20. april 2004 #19 Skrevet 20. april 2004 Jeg har en medisinsk tilstand som gjør det vanskelig for meg å bli gravid så jeg har kastet pillene for nesten et år siden og så får vi prøve en stund og se om det går uten hormonbehandling og slikt. Om jeg (mot formodning) skulle bli gravid nå (2 måneder før bryllupet) får det heller være! Gleden over å være så heldig ville ha overdøvet kvalmen og plagene, tror jeg.
blåveis Skrevet 20. april 2004 #20 Skrevet 20. april 2004 Jeg forstår, som Popelka, at det kan være annerledes for mange dersom de har nådd en viss alder, har medisinske problemer osv osv. Men for oss som ikke har noen spesiell grunn til å ha det travelt med å få barn, ser jeg ingen grunn til å "risikere" å være gravid på bryllupsdagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå