InLoveWithLife Skrevet 2. august 2013 Forfatter #41 Del Skrevet 2. august 2013 Nå har jeg vært hos legen min igjen og hun støtter meg 100% er er helt enig i at dette er det rette for meg. Hun vet hvor mye jeg har slitt med dette gjennom alle år, samt at diabetes og hjertesykdom ligger og lurer bak svingen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
InLoveWithLife Skrevet 2. august 2013 Forfatter #42 Del Skrevet 2. august 2013 Noen av dere som har erfaring med KFK på Gjøvik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. august 2013 #43 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg anbefaler interesserte å gå inn på www.vektoperasjon.no. Der finner man mye informasjon og et eget forum hvor man kan finne likesinnede. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #44 Del Skrevet 3. august 2013 Som noen skrev tidligere, hva gjør man i etterkant av operasjon om man går opp i vekt? Så noen mente man at det ikke funket med vanlig slankekur?Anonymous poster hash: 4c5f6...227 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
InLoveWithLife Skrevet 3. august 2013 Forfatter #45 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg anbefaler interesserte å gå inn på www.vektoperasjon.no. Der finner man mye informasjon og et eget forum hvor man kan finne likesinnede. Jeg har blitt medlem der nå, lest kjempe mye for en fantastisk side! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amadine Skrevet 5. august 2013 #46 Del Skrevet 5. august 2013 Gastric banding og gastric sleeve har ikke kirurgene så mye erfaring fra ennå. Det er to nye metoder som man ikke vet langtidsvirkningen av, og derfor er det i utgangspunktet kun bypass som er et alternativ for meg. Men dagen i morgen er åpen for de andre alternativene også, og jeg får vite av kirurgen hva jeg er "kvalifisert" til. Så de to metodene er ikke helt utelukket Gastric banding gjør de ikke på Aleris lenger. Det er vel en gammel metode? Også kalt lap band. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amadine Skrevet 5. august 2013 #47 Del Skrevet 5. august 2013 Så fint at det gikk bra i dag:) Jeg er nå 28 år, og tok en GBP på 21 års dagen min, og har ALDRI angret!! Har truffet maaange som er opererte og også jobbet med slankeoperasjoner. Det er virkelig ikke så ille som enkelte i tråden her vil ha det til. Etter en stund kan du spise normale posjoner, og også litt søtt. Ikke kast bort livet ditt på å være overvektig å trist, du får ett myye bedre liv som normalvektig! Når det er sagt, stemmer det at det er fullt mulig å legge på seg igjen ettepå. Jeg har gått opp nesten 15 kg igjen de sisste 3 årene, pga 2 svangerskap og sykdom. Problemet nå, er at å slanke seg lenge etter en slankeoperasjon er UMULIG! Kroppen fungerer ikke på samme måte lenger, så slankekurer viker ikke... ikke normalt gbp kosthold heller. Men jeg synes du skal gå for det, de er suuuper dyktlige på Aleris:) Lykke til:) Anonymous poster hash: 199b3...2fc Hmm,litt nysgjerrig. Hvorfor går det ikke ann å slanke seg etter en gbp? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #48 Del Skrevet 6. august 2013 Hmm,litt nysgjerrig. Hvorfor går det ikke ann å slanke seg etter en gbp? Meg du siterte:) Det har jeg lurt på ett par år også.... Siden ingen ting virket når jeg prøvde å ta av babykiloene. Har snakket med både kirurgen som opererte meg, ernæringsfysiologer og dr. Gislason på Aleris. Ingen av dem har helt klare svar på dette, annet enn at de ser at dette problemet dukker opp oftere og oftere. De mener i hvertfall at grunnen er samensatt, men dreier seg om at under operasjonen kobles tarmen om, og noen viktige enzymer og hormoner blir borte. I tilegg lærer kroppen seg raskt nye måter å ta opp mest mulig næring på etter operasjonen for å prøve å kompensere for den delen som er borte. Jeg trodde jo før jeg ble gravid at det skulle gå an å slanke bort noen kg, og at den vanlige cal inn/cal ut tanken skulle virke, men det gjør den ikke! Har forsøkt både grete roede, lavkarbo og pulverkurer, samt trening siste årene, men det nytter ikke! Kirurgene er obs på dette nå, og skal i gang med forskning på dette. Både for å finne ut hvor mange dette rammer og OM de kan finne metoder som virker... Aleris tilbyr dog re-operasjon som eneste aktør i landet, men det koster 138 000.... Anonymous poster hash: 199b3...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amadine Skrevet 6. august 2013 #49 Del Skrevet 6. august 2013 Meg du siterte:) Det har jeg lurt på ett par år også.... Siden ingen ting virket når jeg prøvde å ta av babykiloene. Har snakket med både kirurgen som opererte meg, ernæringsfysiologer og dr. Gislason på Aleris. Ingen av dem har helt klare svar på dette, annet enn at de ser at dette problemet dukker opp oftere og oftere. De mener i hvertfall at grunnen er samensatt, men dreier seg om at under operasjonen kobles tarmen om, og noen viktige enzymer og hormoner blir borte. I tilegg lærer kroppen seg raskt nye måter å ta opp mest mulig næring på etter operasjonen for å prøve å kompensere for den delen som er borte. Jeg trodde jo før jeg ble gravid at det skulle gå an å slanke bort noen kg, og at den vanlige cal inn/cal ut tanken skulle virke, men det gjør den ikke! Har forsøkt både grete roede, lavkarbo og pulverkurer, samt trening siste årene, men det nytter ikke! Kirurgene er obs på dette nå, og skal i gang med forskning på dette. Både for å finne ut hvor mange dette rammer og OM de kan finne metoder som virker... Aleris tilbyr dog re-operasjon som eneste aktør i landet, men det koster 138 000.... Anonymous poster hash: 199b3...2fc Utrolig synd det skal være sånn. Ble selv gbp operert for ca et år siden. Er livredd for å legge på meg igjen og ble ikke mindre skremt etter du sa at det ikke går ann å slanke seg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #50 Del Skrevet 6. august 2013 Utrolig synd det skal være sånn. Ble selv gbp operert for ca et år siden. Er livredd for å legge på meg igjen og ble ikke mindre skremt etter du sa at det ikke går ann å slanke seg igjen Pøh, det der er bare tull. Jeg ble litt vel slepphendt med maten og opplevde å gå opp i vekt, men med riktig kosthold var det null problem å gå det ned igjen. Vær bevisst på hva du spiser og ikke la søtt og fett overta for mye av maten, og du vil klare deg helt fint. Anonymous poster hash: 17cce...1b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramis Skrevet 7. august 2013 #51 Del Skrevet 7. august 2013 Syntes ikke det er verdt å utsette kroppen din for så mye belastning når du bare "trenger" å gå ned 30 kilo. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amadine Skrevet 7. august 2013 #52 Del Skrevet 7. august 2013 Pøh, det der er bare tull. Jeg ble litt vel slepphendt med maten og opplevde å gå opp i vekt, men med riktig kosthold var det null problem å gå det ned igjen. Vær bevisst på hva du spiser og ikke la søtt og fett overta for mye av maten, og du vil klare deg helt fint. Anonymous poster hash: 17cce...1b6 Spiste du mindre kalorier enn du forbrente for å gå ned igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #53 Del Skrevet 7. august 2013 Spiste du mindre kalorier enn du forbrente for å gå ned igjen? Det aner jeg ikke. Jeg kutta bare ut søtt, fokuserte på ren mat og var flink til å spise protein til alle måltider. Da gikk jeg ned igjen. Anonymous poster hash: 17cce...1b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 7. august 2013 #54 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg lurer på noe: De som velger gbp har som regel ikke klart å være strenge nok med kostholdet til å gå ned i vekt på normal måte. Hva får dere til å tro at dere klarer det etter operasjonen? Jeg vet at man får mindre magesekk og at man i begynnelsen må bli vant til dette og går fort ned. Men etter hvert vil vel denne lille magesekken også kunne strekkes som en vanlig magesekk, slik at man vil kunne spise mer og mer? Eller? Man må jo også her legge om kostholdet drastisk og med en gang for å få i seg nok av det man MÅ ha av næringsstoffer og vitaminer, kan det for noen bli en vanskelig omlegging? Jeg spør ikke for å være frekk eller nedlatende, dette er noe jeg oppriktig lurer på 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #55 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg lurer på noe: De som velger gbp har som regel ikke klart å være strenge nok med kostholdet til å gå ned i vekt på normal måte. Hva får dere til å tro at dere klarer det etter operasjonen? Jeg vet at man får mindre magesekk og at man i begynnelsen må bli vant til dette og går fort ned. Men etter hvert vil vel denne lille magesekken også kunne strekkes som en vanlig magesekk, slik at man vil kunne spise mer og mer? Eller? Man må jo også her legge om kostholdet drastisk og med en gang for å få i seg nok av det man MÅ ha av næringsstoffer og vitaminer, kan det for noen bli en vanskelig omlegging? Jeg spør ikke for å være frekk eller nedlatende, dette er noe jeg oppriktig lurer på Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg var over 150 kg og var ikke feit fordi jeg ikke visste noe om kosthold eller ikke greide å slanke meg. Jeg var feit fordi jeg misbrukte mat og brukte det som en slags selvskading. Jo feitere jeg ble, jo mer hatet folk meg - det var mitt mantra. Så, etter et år med intens jobbing mentalt tok jeg GBP, og hver eneste dag etterpå er en liten kamp. Jeg må velge riktig hver eneste dag, til hvert eneste måltid. Noen ganger greier jeg det, andre ganger ikke. Men etterhvert ble de gode dagene i flertall, og nå, selv seks år etter, må jeg jobbe med meg selv og maten. Og her er jeg, endelig glad i kroppen min som har et par kilo for mye, men som er normal. Så lenge man er innstilt på at man må jobbe og ikke anser dette som en quick fix så skal det faktisk gå bra. Anonymous poster hash: 17cce...1b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 7. august 2013 #56 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg var over 150 kg og var ikke feit fordi jeg ikke visste noe om kosthold eller ikke greide å slanke meg. Jeg var feit fordi jeg misbrukte mat og brukte det som en slags selvskading. Jo feitere jeg ble, jo mer hatet folk meg - det var mitt mantra. Så, etter et år med intens jobbing mentalt tok jeg GBP, og hver eneste dag etterpå er en liten kamp. Jeg må velge riktig hver eneste dag, til hvert eneste måltid. Noen ganger greier jeg det, andre ganger ikke. Men etterhvert ble de gode dagene i flertall, og nå, selv seks år etter, må jeg jobbe med meg selv og maten. Og her er jeg, endelig glad i kroppen min som har et par kilo for mye, men som er normal. Så lenge man er innstilt på at man må jobbe og ikke anser dette som en quick fix så skal det faktisk gå bra. Anonymous poster hash: 17cce...1b6 Tusen takk for godt svar! Det er det jeg tenker også, at det umulig kan være noen quick fix. Men noe som gjør det lettere å velge det som er riktig kanskje? Og takk for at du kaster lys på det psykiske/mentale, det er gjerne noe mange ikke, eller velger å ikke, ta med i betraktningen. Jeg kan skjønne at det er en kamp for resten av livet, men du skal være glad for at du valgte nettopp livet og fortsetter å gjøre det. Lykke til videre, godt å høre at du er glad i kroppen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #57 Del Skrevet 7. august 2013 Tusen takk for godt svar! Det er det jeg tenker også, at det umulig kan være noen quick fix. Men noe som gjør det lettere å velge det som er riktig kanskje? Og takk for at du kaster lys på det psykiske/mentale, det er gjerne noe mange ikke, eller velger å ikke, ta med i betraktningen. Jeg kan skjønne at det er en kamp for resten av livet, men du skal være glad for at du valgte nettopp livet og fortsetter å gjøre det. Lykke til videre, godt å høre at du er glad i kroppen din Den som gjør dette og tror at alt skal være i orden vil få seg et durabelig sjokk etterpå, det er bra sikkert. Man må virkelig jobbe med seg selv. Men som du sier, jeg valgte livet. Jeg hadde trolig ikke levd i dag dersom jeg ikke hadde tatt den operasjonen. En ting er at jeg kanskje hadde dødd av fedmerelaterte sykdommer, en annen (og litt mer sannsynlig) utgang ville nok vært at jeg hadde tatt livet av meg selv. Det var et rent helvete å leve sånn. (En kompis tok denne operasjonen noen år før meg, og etterpå var han helt over seg over at han bare klarte å spise en HALV hamburger eller ikke en hel pakke Pringles en gang! Han hadde ikke riktig innstilling og er fortsatt veldig overvektig.) Anonymous poster hash: 17cce...1b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #58 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg kjøper faktisk ikke at du har gjort alt du kan. Et eller annet sted ligger jo problemet, du kan ikke være et enestående medisinsk tilfelle. Hvis du har ligget på 1300kcal over tid og ikke gått ned, har du enten regnet feil (eller jugd for deg selv), eller så er stoffskiftet ditt alvorlig på bærtur. Dessuten; en operasjon endrer ikke det at du potensielt har et trøblete forhold til mat. (Før noen sier noe, har selv slanket meg 25kg til tross for lavt stoffskifte og insulinresistens. Det er vanskelig, men ikke umulig. Det krever bare at man tar skikkelig tak vanene sine og trangen til småspising)Anonymous poster hash: a1aaa...f30 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cessa74 Skrevet 7. august 2013 #59 Del Skrevet 7. august 2013 Her kunne jeg skrevet langt svar til TS, men ser at tråden er "gammel" og at det meste er svart på ? orket ikke lese hele tråden). Det er MYE uvitenhet rundt gastric bypass. Som ansatt på Aleris Oslo kan jeg bare si at det teamet av gastrokirurger er i verdensklasse, suksessraten svært stor og det er utrolig gøy å se alle de fornøyde, lykkelige og normalvektige menneskene som kommer på etterkontroller. Videre tar Aleris enhver komplikasjon (de få gangene det oppstår) i aller høyeste alvor - alle pasienter blir tatt 100 % seriøst. Disse kirurgene KAN jobben sin, og driver kontinuerlig forskning for å bli enda dyktigere. Det kommer kirurger fra nær sagt hele europa for å studere disse kirurgene og deres arbeid/resultat. Aleris følger svært godt opp i etterkant, og teamet er tilgjengelig 24/7 for alle pasientene. Klart GB ikke er en quickfix, derimot er den et fantastisk verktøy mot sykelig overvekt hvor pasientene får tilbake livskvalitetet, helsen og gleden over sin egen kropp. Klart det er en kamp underveis, men det ser ut til at de fleste takler dette overraskende bra. De som er operert på Aleris har egne fb-grupper, og ofte har de som blir operert samme uke en egen kontakt for å motivere/støtte hverandre. Kirurger, sykepleiere og ernæringsfysiologer hjelper og er tilgjengelig i tiden etter ifht tips, råd, støtte og veiledning. Jeg håper du tar operasjonen TS, om du har noen spørsmål kan du gjerne sende PM, men regner med du har den informasjonen du trenger hvis du har vært på Aleris. Hva du enn velger; ikke ta imot råd fra mennesker som ikke har førstehåndskunnskap om inngrepet og tiden etterpå.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #60 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg håper du tar operasjonen TS, om du har noen spørsmål kan du gjerne sende PM, men regner med du har den informasjonen du trenger hvis du har vært på Aleris. Hva du enn velger; ikke ta imot råd fra mennesker som ikke har førstehåndskunnskap om inngrepet og tiden etterpå.... Det er tydeligvis viktigere å reklamere for arbeidsplassen din enn å registrere at TS ikke nødvendigvis er sykelig overvektig. Men for all del, bedre å skjære i friske mennesker enn å nøste opp i hvorfor TS tydeligvis spiser for mye. Anonymous poster hash: a1aaa...f30 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå