Gå til innhold

Svigerinne som plutselig hater meg

Anbefalte innlegg

Gjest HvaSkalJegGjøre?
Skrevet

Hei!

Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette, men..

Jeg fikk møtte en fantastisk mann i Oktober i fjor.. Falt pladask for han..

Etter noen mnd falt det seg naturlig at jeg skulle møte familien.. Søsteren var hyggelig mot meg, men jeg var sjenert så i starten plaget nok dette henne.. Men etter en del kontakt på Facebook så ble jeg med henne på lunsj og etter det har alt vært flott.. Hun har fortalt meg mye om seg selv, tatt meg med på ting og jeg tatt med henne.. Jeg var strålende fornøyd med å få en svigerinne jeg fikk et godt forhold til! Opptil flere ganger har hun sagt rett ut til meg og mine venninner at nå er det hennes tur til å få barn og til å gifte seg.. SÅ kom bomben.. Jeg og hennes bror ble gravide!! Det taklet hun tydeligvis dårlig! Nå er ikke jeg bra nok for hennes bror, hun har plutselig nå hørt rykter om meg osv.. Alt med meg er bare galt.. Å det har kommet meg for øre at hun vil nå gjøre alt for å ødelegge mellom meg og hennes bror!! Hun ser helt bort fra at jeg og hennes bror elsker hverandre og har et bedre forhold enn mange andre par!.. Hun har nå nettopp hat bursdag, feiret den og jeg var ikke bedt.. Nå har hun på nytt planer om å feire bursdagen sin atter en gang til!! Jeg er IKKE bedt denne gangen heller, men som sist så er hennes bror det!! Uten å si 100% sikkert så tror jeg ettersom hvordan person hun er at hun bruker "jeg er vel viktig for deg", "du er broren min" osv for å få kjæresten min til å reise.. Men i mine øyne da viser han både hennes og sine egne venner at han velger henne fordet om hun fryser ut meg!.. Å hun får det som hun vil.. Dette sårer så klart meg utrolig mye!.. Jeg vil samtidig ikke at kjæresten min skal velge bort sin søster, men dette tærer på.. Vi er voksne mennesker som burde snakke om dette, men hun blir skånet.. Jeg fikk beskjed tidlig om å ikke komme for tett innpå henne pga hvordan hun er som person, men jeg falt vel i fella.. Jeg vet også det at hun garantert snakker mindre pent om meg til mine svigerforeldre som jeg føler ødelegger utrolig mye..

Hva skal jeg gjøre? Jeg føler meg ganske alene og etterlatt, men får så klart gode råd av venninner men vil gjerne høre noe fra utenforstående :)

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest2
Skrevet

Hei!

Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette, men..

Jeg fikk møtte en fantastisk mann i Oktober i fjor.. Falt pladask for han..

Etter noen mnd falt det seg naturlig at jeg skulle møte familien.. Søsteren var hyggelig mot meg, men jeg var sjenert så i starten plaget nok dette henne.. Men etter en del kontakt på Facebook så ble jeg med henne på lunsj og etter det har alt vært flott.. Hun har fortalt meg mye om seg selv, tatt meg med på ting og jeg tatt med henne.. Jeg var strålende fornøyd med å få en svigerinne jeg fikk et godt forhold til! Opptil flere ganger har hun sagt rett ut til meg og mine venninner at nå er det hennes tur til å få barn og til å gifte seg.. SÅ kom bomben.. Jeg og hennes bror ble gravide!! Det taklet hun tydeligvis dårlig! Nå er ikke jeg bra nok for hennes bror, hun har plutselig nå hørt rykter om meg osv.. Alt med meg er bare galt.. Å det har kommet meg for øre at hun vil nå gjøre alt for å ødelegge mellom meg og hennes bror!! Hun ser helt bort fra at jeg og hennes bror elsker hverandre og har et bedre forhold enn mange andre par!.. Hun har nå nettopp hat bursdag, feiret den og jeg var ikke bedt.. Nå har hun på nytt planer om å feire bursdagen sin atter en gang til!! Jeg er IKKE bedt denne gangen heller, men som sist så er hennes bror det!! Uten å si 100% sikkert så tror jeg ettersom hvordan person hun er at hun bruker "jeg er vel viktig for deg", "du er broren min" osv for å få kjæresten min til å reise.. Men i mine øyne da viser han både hennes og sine egne venner at han velger henne fordet om hun fryser ut meg!.. Å hun får det som hun vil.. Dette sårer så klart meg utrolig mye!.. Jeg vil samtidig ikke at kjæresten min skal velge bort sin søster, men dette tærer på.. Vi er voksne mennesker som burde snakke om dette, men hun blir skånet.. Jeg fikk beskjed tidlig om å ikke komme for tett innpå henne pga hvordan hun er som person, men jeg falt vel i fella.. Jeg vet også det at hun garantert snakker mindre pent om meg til mine svigerforeldre som jeg føler ødelegger utrolig mye..

Hva skal jeg gjøre? Jeg føler meg ganske alene og etterlatt, men får så klart gode råd av venninner men vil gjerne høre noe fra utenforstående :)

Takk :)

Hei!

Det høres veldig trasig ut.

Hvem ga deg denne beskjeden?

Hvordan vet du at hun snakker mindre pent om deg til dine svigerforeldre?

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å snakke med henne?

Anonymous poster hash: 84c04...0d1

Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

.

Endret av Caroline55
  • Liker 1
Skrevet

Du ble advart, du trosset det og nå ser du resultatet. Mannen din vet nok hvordan hun er, det samme gjør foreldrene hans. Det er ikke noe å bekymre seg over, du burde ikke heller, for det er det hun vil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt sikkert fordi du ble gravid først ja. Noen har bare en sperre i hodet som gjør at de mister all fornuft i sånne sammenhenger dessverre. :(
Min søster var LIVREDD for at jeg, som er 6 år yngre, skulle få barn før henne (Hun var prøver i noen år) Hun sa det til og med til meg, og jeg skjønner henne, selv om jeg også syns det er urasjonell oppførsel.
Lillebroren min ble forresten også drittsur fordi minstebroren fikk barn før ham....og når jeg fikk første gutten i flokken med bare jenter var han også kjempesur! Når jeg fødte hadde de nettopp vert på ultralyd med sin nr 2, og fått vite DE skulle ha gutt.
Han var ikke å besøkte oss før babyen var 3 mnd gammel. Han trengte rett og slett tid å fordøye det....
Av og til lurer jeg på om vi i det hele tatt er fra samme familie..... :klo::vetikke:

Men TS: Hva sier samboeren din om dette her da? regner med du har fortalt ham hele historien?

Anonymous poster hash: 3e50b...3c9
  • Liker 1
Gjest gjest3
Skrevet

Helt sikkert fordi du ble gravid først ja. Noen har bare en sperre i hodet som gjør at de mister all fornuft i sånne sammenhenger dessverre. :(

Min søster var LIVREDD for at jeg, som er 6 år yngre, skulle få barn før henne (Hun var prøver i noen år) Hun sa det til og med til meg, og jeg skjønner henne, selv om jeg også syns det er urasjonell oppførsel.

Lillebroren min ble forresten også drittsur fordi minstebroren fikk barn før ham....og når jeg fikk første gutten i flokken med bare jenter var han også kjempesur! Når jeg fødte hadde de nettopp vert på ultralyd med sin nr 2, og fått vite DE skulle ha gutt.

Han var ikke å besøkte oss før babyen var 3 mnd gammel. Han trengte rett og slett tid å fordøye det....

Av og til lurer jeg på om vi i det hele tatt er fra samme familie..... :klo::vetikke:

Men TS: Hva sier samboeren din om dette her da? regner med du har fortalt ham hele historien?

Anonymous poster hash: 3e50b...3c9

Det er trist at mennesker skal være slik som du og Trådstarter forteller om.

Kan deres reaksjon kanskje ha å gjøre med at de opplever det som et nederlag å ikke være først ute, og at de er både sjalue og tenker at det er urettferdig og at det kanksje går på selvtilliten/selvbildet deres løs når de ikke får det slik som de har tenkt? Mange velger dessverre å få barn kun ut i fra at det gir dem status å ha barn. Jeg vet ikke om dine søsken eller Trådstarters svigerinne er slik. Det er bare noen trøtte tanker i natten fra meg...

I disse FB-tider dermange folk skal vise seg frem og skryte hele tiden av hva de har og hva de har klart, så passer det vel ikke helt inn for enkelte da, at yngre søsken oppnådde noen mål før de selv når det samme målet.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Trådstarter her..

Broren hennes er faktisk eldre enn henne, men har et barn fra tidligere..

Ja, jeg var dum som ikke hørte på kjæresten min og holdt litt avstand!

Han vet så klart hele historien men de har alltid vært beskyttende for henne.. Moren hører og tror på alt hun sier, som er et problem generelt..

Å prate med henne kan lage større konflikter enn man vil oppnå.. Hun er det man kaller dramaqueen og alt handler om henne.. Hennes bror skal prate med henne, så da får vi se hvordan ting blir.. Jeg vet at å be om råd her kan være smålig og kanskje dumt MEN som man ser her så er det flere som sliter med svigers..

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her..

Broren hennes er faktisk eldre enn henne, men har et barn fra tidligere..

Ja, jeg var dum som ikke hørte på kjæresten min og holdt litt avstand!

Han vet så klart hele historien men de har alltid vært beskyttende for henne.. Moren hører og tror på alt hun sier, som er et problem generelt..

Å prate med henne kan lage større konflikter enn man vil oppnå.. Hun er det man kaller dramaqueen og alt handler om henne.. Hennes bror skal prate med henne, så da får vi se hvordan ting blir.. Jeg vet at å be om råd her kan være smålig og kanskje dumt MEN som man ser her så er det flere som sliter med svigers..

Bare hold mest mulig avstand, og vær falskt hyggelig mot henne når dere møtes. Den beste måten å takle slike mennesker er å bare la det blåse over. Hun er nok er narsissist, og tviler på det kommer noe ut av at broren prater med henne, det kan godt ende opp med at hun blir sur på han også, og så får dere en skikkelig splid i familien hvor hun tvinger alle til å velge side..

Anonymous poster hash: fbff8...d5c

Gjest SilviaB
Skrevet

Ikke uvanlig dette. Har skjedd det samme med meg, men vet jeg ikke er den første kjæresten svigerinna mi hater. Det er familien hans det kan være noe " galt " med. De fleste oppegående familier lager ikke så mye drama. Se på kongefamilien, ingen der som frøs ut Mette Marit. Familien min kunne aldri holdt på sånn. Han har valgt deg, det burde de godta. De behøver ikke å like deg, men respektere deg burde de.

Gjør de ikke det er det dem, ikke deg det er noe galt med. Hev deg over det og bruk vettet du som har det.

Ta avstand fra denne dama, men vær høflig. Da har hun ikke noe å ta deg for.

Han vil nok velge deg over henne hvis det kommer til det punktet at ting blir så ille. Ikke mist kontrollen og ikke anstreng deg for at hun skal like deg. Vær deg selv, men vær forsiktig.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Takk for de to siste svarene :)

Jeg skal ikke anstrenge meg, å klarer ikke å være noen annen enn meg selv, så det skal jeg fortsette med!.. Høflig kommer jeg så klart til å fortsette å være slik at hun ikke kan bruke noe slikt mot meg..

Jeg er heller ikke den første kjæresten til broren hun går mot.. Har vært sånn med de andre også.. Som for meg tilsier at hun ikke liker tanken på at hun "mister makten" over broren sin, for hun tror hun har det og hun tror at hun er den eneste jenta i livet hans.. Å han kommer til å legge frem at dette går utover han og ikke meg, slik at hun ikke får tatt meg på at de prater..

AnonymBruker
Skrevet

Takk for de to siste svarene :)

Jeg skal ikke anstrenge meg, å klarer ikke å være noen annen enn meg selv, så det skal jeg fortsette med!.. Høflig kommer jeg så klart til å fortsette å være slik at hun ikke kan bruke noe slikt mot meg..

Jeg er heller ikke den første kjæresten til broren hun går mot.. Har vært sånn med de andre også.. Som for meg tilsier at hun ikke liker tanken på at hun "mister makten" over broren sin, for hun tror hun har det og hun tror at hun er den eneste jenta i livet hans.. Å han kommer til å legge frem at dette går utover han og ikke meg, slik at hun ikke får tatt meg på at de prater..

Vil anbefale deg å lese litt om covert narsissime som er litt annerledes enn de vi vanligvis tenker på. Om det er sånn hun er, er det greit å vite litt om det, slik at det er lettere å takle.

http://thenarcissistinyourlife.com/category/covert-narcissists/

Skrevet

Det er vel situasjonen slik den er nå som er den "normale" for henne, så du får bare heve deg over det. Behandle henne som enhver annen slektning, og bestreb deg på at dere kan få en vanlig god tone etterhvert. Man trenger slett ikke å være god venninne med svigerinnene sine, jeg vil si det er en fordel å ikke være det, og skjønner ikke hvorfor du ønsket det i utgangspunktet. Man må jo omgås i familieselskaper og i verste fall en og annen ferie, men trenger ikke å betro seg til hverandre eller gå på byen alene sammen for å ha et greit svigerinneforhold. Ikke synk ned på hennes nivå og innvolver foreldrene, de forstår sikkert at det er to versjoner av historien hvis hun prøver å sverte deg. Godt at mannen din støtter deg, det er jo det viktigste. Du er jo ikke alene og forlatt, det er jo bare henne du har mistet? Selvfølgelig har du ikke lyst til å gå i bursdagen hennes, eller dele nære venninner med henne. Be henne på familiesammenkomster, men hold henne langt unna din egen, innerste vennekrets. Fra nå av er hun tanta til ditt barn, og det er det.

Gjest Gjestus
Skrevet

Litt of topic, men hvorfor kaller du henne svigerinne og foreldrene til kjæresten din for svigers? Er dere gift?

Det kan jo være at hun er vant til at broren bytter kjærester ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke svigerinnen din. Dere er ikke gift

Anonymous poster hash: af8cd...2a7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt of topic, men hvorfor kaller du henne svigerinne og foreldrene til kjæresten din for svigers? Er dere gift?

Det kan jo være at hun er vant til at broren bytter kjærester ofte.

Det er helt normalt å si svigers selv om man ikke er gift. Så vanskelige enkelte skal være.

• Liker 5
Gjest Gjestus
Skrevet

Det er helt normalt å si svigers selv om man ikke er gift. Så vanskelige enkelte skal være.

Det høres likevel teit ut når man ikke er gift. Det er å ta ting litt på forskudd rett og slett. Man er ikke tatt inn i familien før man har giftet seg inn.

Skrevet

Det høres likevel teit ut når man ikke er gift. Det er å ta ting litt på forskudd rett og slett. Man er ikke tatt inn i familien før man har giftet seg inn.

Jeg omtaler "svigers" som svigers. Mest fordi det er lettere enn "foreldrene til kjæresten/samboeren". Jeg syntes det er helt ok, spesielt da "svigermor" mener at samboerskap er nesten som å være gift.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midten av tjueårene, alle jeg kjenner sier svigers selv om de ikke er gift. Det er enklest sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke svigerinnen din. Dere er ikke gift

Anonymous poster hash: af8cd...2a7

Alle jeg kenner kaller svigers og svoger/svigerinne fordi at man ikke er gift.

Sa til min mann da vi giftet oss og han sa svigers,(som han alltid har gjort før vi giftet oss) Nå er de svigers på rett :P Men alle sier jo svigers.

At man ikke blir tatt inn i familien før man blir gift blir vel litt feil? Ikke alle velger å gifte seg, men velger å få barn. Blir jo litt dumt å ikke ta dama/typen til dattera/sønnen som også er far/mor til barnebarnet, inn i familien.

Anonymous poster hash: f9bf9...ed8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...