Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nok en tråd om psykologibehandling :wink:

Er det lurt med hyppige psykologtimer for å ikke "dette av lasset"?

Er redd for å dette tilbake hvis det f.eks går 14 dager mellom hver behandling. Hva tror dere, er det lett å dette av lasset og falle tilbake hvis det går for lang tid?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fighter
Skrevet

Tror ikke det finnes noe fasitsvar på hvor ofte man skal til psykolog. Noen går flere gasnger i uka, men andre venter 14 dager mellom hver gang. Vil vel tro det er psykologen og paienten som sammen vurderer hvor ofte det er nødvendig med psykologtime.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det jeg tror er vanlig i de fleste behandlingsformer er at man tar det hyppigere til å begynne med og deretter trapper ned. Dette avtaler man med behandler.

Kropp og sjel trenger også ro til å bli frisk / greie seg. Det er ikke meningen at man skal bli "avhengig" av behandling - man skal etterhvert greie seg uten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok. Er det flere her inne som har planer om å gå til psykolog forresten?

Gjest Fighter
Skrevet

Har gått til psykolog før, og kommer til å oppsøke en igjen hvis jeg skulle trenge det. Har hatt positiv erfaring med psykolog, så da er ikke terskelen for å gjøre det igjen så høy.

Skrevet

Jeg har også gått til psykolog og har bare gode erfaringer med det. Kommer uten å tvile til å oppsøke hjelp dersom jeg føler jeg har behov for det igjen.

Hvor ofte du trenger terapi er det du og terapauten som blir enige om, h*n vet nok hva som er best for akkurat deg.

(jeg gikk en gang i uka igjennom hele perioden, det var rett for meg.)

Lykke til! :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har gått hos psykolog en gang pr uke siden januar. Har stort utbytte av det. Har en posttraumatisk stresslidelse og plages bla. av mareritt og konsentrasjonsvansker. Derfor helt nødvendig for meg å få behandling.

Psykologen forstår og hjelper meg til å forstå. Bruker samtaleterapi. Bearbeider vanskelige opplevelser og er løsningsorientert. Har fått mye bedre selvinnsikt og bedre livskvalitet. Anbefales.

Gjest Catwoman
Skrevet

Det er veldig individuelt. Noen trenger psyk. time hver uke, noen også et par ganger i uken. For meg blir det altfor tett og for mye med hver uke, jeg vil helst ha minimum 14 dager mellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...