Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og at man på facebook har tatt hverandres etternavn i tillegg til sitt eget etternavn, og at den ene flytter langt for å få gå i klasse med den andre på vgs, er det lurt?

Anonymous poster hash: 8a2d0...09d
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere tenkt å gifte dere innen et par år?

Skrevet

Dumt spørsmål. :)

AnonymBruker
Skrevet

nei!

Anonymous poster hash: 97458...afd
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har dere tenkt å gifte dere innen et par år?

Jeg er ikke blant disse to, men irriterer meg over de på facebook, og tenker at "dette går over stokk og stein og jeg gleder meg nærmest til den dagen det er slutt", bare for å se hvordan det blir på facebook. Patetiske statuser hver dag, og bruker kommentarer i stedet for chat'en ofte slik at det i praksis blir en slags offentlig chat. HERREGUUUD! En annen jeg kjenner reiste 4 timer (fra hjemstedet) for å gå på samme skole som kjæresten, så ble det slutt i løpet av 3 måneder.. Lurt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg leste "..is engaged to.." og skjønte at det IKKE var en spøk, så tenkte jeg bare "herregud...!!!"

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Greit for hvem? Ingen kommer til å ta forlovelsen seriøst uansett.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Greit for hvem? Ingen kommer til å ta forlovelsen seriøst uansett.

De det gjelder tar det visst utrolig seriøst..

Skrevet

Dette er det umulig å svare på. Det finnes de som blir med sin barndomskjæreste livet ut, og det finnes andre løsninger.

Jeg vet om en som ikke ble med sin barndomskjæreste hele veien. Han angret, men nå er de 45 , og sammen igjen.

Det som er viktig er å gjennomføre egne ambisjoner. Gjennomføre studier, karriere etc. , og stå selvstendig på egne bein.

Skrevet

Det har jo hendt at noen som blir kjærester i den alderen faktisk holder sammen livet ut, da :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Da får de gjøre det da. Det går fort over. Har ikke tall på hvor mange fjortiser som forlovet seg rundt meg da jeg var på den alderen. De er ikke sammen nå. Eneste forskjellen er vel at idag kommer det opp på facebook så alle kan le av det.

Flyttingen kanskje litt mer permanent, men så lenge vedkommede får utdannelsen h*n skal ha så er det jo en erfaring det også.

• Liker 5
Gjest BettyBoop
Skrevet

Skjønner ikke vitsen. Litt dumt om en guttunge på 15 skal sløse konf pengene sine på forlovelsesringer. Sannsynligheten for brutt forlovelse er temmelig stor. Så jeg syns det er rimelig tåpelig rett og slett

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes ikke det er greit nei. Det er totalt misbruk og overtramp over ordet og verdien i en forlovelse. Jeg er glad jeg aldri var SÅ ung og dum og gikk hen og forlovet meg med "mitt livs kjærlighet" da jeg var 16. Vi varte i nesten to år. Ett år etter bruddet fant jeg en ENDA bedre fyr som jeg føler utfyller meg på alle vis og er virkelig the one, å jeg har ikke begynt å tenke tanken på forlovelse enda.

Men jeg vil jo med tiden. Hihi :danse::rodmer::hjerte:

• Liker 4
Skrevet

Det har jo hendt at noen som blir kjærester i den alderen faktisk holder sammen livet ut, da :)

Det var en helt annen tidsalder da de så på eksteskap som hellig og det var meget tabu og skille seg. Dagens samfunn er helt annerledes. Forlovelse, giftemål, samboerskap, barn utenfor ekteskap, alt. Det er ingen verdi i forlovelse og giftemål lengre.

Folk i dag ser på det som like stort å bli samboere med felles adresse som å gifte seg.

• Liker 1
Skrevet

jeg tenker litt på at hvis man har forferdelig hastverk med å forlove seg og ikke ser verdien i å vente noen år før man gjør det, så har man kanskje heller ingen stor tro selv på at det skal vare...

Hadde man vært helt sikker på at det kom til å bli "oss to" for resten av livet, så hadde man jo heller ikke kjent seg fremmed for å vente med forlovelsen.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det var en helt annen tidsalder da de så på eksteskap som hellig og det var meget tabu og skille seg. Dagens samfunn er helt annerledes. Forlovelse, giftemål, samboerskap, barn utenfor ekteskap, alt. Det er ingen verdi i forlovelse og giftemål lengre.

Folk i dag ser på det som like stort å bli samboere med felles adresse som å gifte seg.

Hvis alt stemmer , så er ikke tenåringsekteskap noen dårlig ide, men det er vanskelig for en tenåring å vurdere dette, med sin manglende livserfaring.

Det er faktisk såpass vanskelig å finne den personen som har alt( lojalitet, samspill, respekt, kjærlighet, og som det er godt å bruke tid med til både samtaler, interessante, kjærlige og kjedelige ting) at det ikke er noen selvfølge å lykkes i det hele tatt i løpet av livet. Så finner man rett person i ungdommen, hvorfor ikke satse 100%?

På skole og universitet omgås de fleste flere mennesker enn i resten av livet, så den matematiske sjansen for å treffe rett person er kanskje høyest i denne perioden.

Jeg fant min kjære mye,mye senere, og hun er langt fra den første, men dersom jeg hadde funnet henne på ungdomskolen, så ville jeg ha vært fullstendig idiot dersom jeg ikke gjorde stor innsat for å bli med henne hele veien.

Endret av I Grosny
Skrevet

Ser ikke helt poenget i å gjøre det. På min facebook virket det nesten som det ble en trend, det å trykke på forlovet og legge ut bilde av ringer. Skal sies at disse ikke er 15, men 17-20. Fellesnevneren var uansett at ingen hadde vært sammen stort lenge, og det var kort mellomrom mellom forlovelsene. Fikk følelsen av at noen så at andre gjorde det og fant ut at de fikk lyst selv.

Men for all del, skjønner bare ikke poenget når man er ung og ikke har vært sammen en stund. Man trenger ikke være forlovet for å vise at man elsker hverandre.

• Liker 2
Skrevet

Men for all del, skjønner bare ikke poenget når man er ung og ikke har vært sammen en stund. Man trenger ikke være forlovet for å vise at man elsker hverandre.

Men man trenger å bestemme seg for å bli sammen for alltid, dersom det faktisk skal skje. Forelskelse er ikke nok.

Skrevet

Men man trenger å bestemme seg for å bli sammen for alltid, dersom det faktisk skal skje. Forelskelse er ikke nok.

Ikke forelskelse nei, men kjærlighet. Folk må for all del forlove seg, jeg vil selv bli forlovet en dag. Men jeg ville ikke gjort det etter et år sammen når jeg var 19.

Gjest Summers
Skrevet

Kjør på, er ikke noe aldersgrense for forlovelse, ikke noe fan av voksne og veslevoksne som skal rakke ned på kjærligighet blant ungdom.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...