Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #1 Skrevet 19. april 2004 Jeg har en mixer/blender stående her, og trenger derfor noen gode oppskrifter fra dere på alt godt man kan lage i en sånn en :-)
Arkana Skrevet 19. april 2004 #2 Skrevet 19. april 2004 Smoothies er godt. For alle oppskriftene skal du bare blande alt i hurtigmikseren. Du kan selvsagt bytte ut noen av ingrediensene med dine egne valg av frukt/bær. Honning/jordbærsmoothie (2 glass) 5 dl melk 6 jordbær 2 ss honning 1 ss sitronsaft 6 isbiter Mable Blue Smoothie (2 glass) 2 beger yoghurt med blåbær 3 dl Biola blåbærdrikk 1 ss maple sirup ½ ts kanel 2 dl frosne blåbær Powersmoothie (2 glass) 3 dl yoghurt naturell 2 dl lettmelk 2 dl frosne bringebær 2 ts melis 2 dl frosne bjørnebær Bruk den også til milkshake, jeg lager en veldig god bananmilkshake ved å blande ca 2 dl melk, et par skjeer vaniljeis, ½ banan og 1 ss melis i hurtigmikseren. Det er til én person. Bruk den ellers til å mose sauser eller supper, til å lage pesto e.l. (den egner seg ikke til hjemmelaget majones, den blir for tynn).
Pusekatt Skrevet 19. april 2004 #3 Skrevet 19. april 2004 Drinker! Mine favoritter er frozen strawberry margarita og frozen margarita I tillegg er frozen cappuccino kjempegodt - og veldig enkelt med blender!
Gjest 1111 Skrevet 19. april 2004 #4 Skrevet 19. april 2004 Hvis du er glad i slush er det enkelt å gjøre i blender. Ha saft og isbiter i blenderen og server!
leela Skrevet 20. april 2004 #5 Skrevet 20. april 2004 Drinker! Mine favoritter er frozen strawberry margarita og frozen margarita I tillegg er frozen cappuccino kjempegodt - og veldig enkelt med blender! Har ikke oppskrift?
Piglet Skrevet 20. april 2004 #6 Skrevet 20. april 2004 jeg lager også smoothies i min blender, men noen som er mere fruktbaserte enn Arkana sine. Til et glass: 1 banan 3 ringer hermetiske annanas 1 dl melk litt annanassaft Blend alt, og tilsett evt. mere veske til den har passende konsistens. Du kan også erstatte annanas med ca 1 dl frosne bringebær. Til to glass: 5-6 jordbær 1 banan 1 fersken saften av en appelsin 2 og 1/2 dl melk Blend frukten og jordbærene med appelsinsaften, og tilsett melk til passende konsistens. Piglet
Gjest Myumi Skrevet 3. mai 2004 #9 Skrevet 3. mai 2004 Man kan lage alle slags drinker og milkshakes men en blender er perfekt til å feks jevne en suppe, saus el. Bare sørg for at maskinen må ha minst 1500W for å tåle is uten å bli ødelagt eller overopphetet. Hvis man skal kjøpe en ny blender så spander på deg en Kitchenaid hvis du har råd.
Pusekatt Skrevet 3. mai 2004 #10 Skrevet 3. mai 2004 Har ikke oppskrift? Frozen Margarita (jeg lager alltid dette her på veldig slump, altså) en halv blender med isbiter 3 deler tequila 2 deler triple sec (cointreau kan brukes istedet) 8 deler sweet & sour-mix eller margarita-mix (www.altombar.no) Til frozen strawberry margarita har du oppi en pakke frosne jordbær (helst 1,5) og litt jordbærsirup (evt bare sukker). Frozen Cappuccino: 1/4 blender med isbiter 5dl melk 2-3ts pulverkaffe 3-8ss sukker (avhengig av hvor søtt du vil ha det)
jordbær Skrevet 4. mai 2004 #11 Skrevet 4. mai 2004 Sjokolade/banan-milkshake! Banan Sjokoladepulver Melk Vaniljeis(eller sjokoladeis.. eller begge deler) (Ikke glem å ha litt vaniljeis i glasset du serverer i) *sikle*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå