Gå til innhold

Billig bryllup.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er egentlig veldig fortvilet, min samboer og jeg har bestemt oss for å gifte oss men siden vi begge studerer og jeg har en stor opperasjon foran meg som inkluderer dyre reiseutgifter hadde vi tenkt å gjøre det skikkelig intimt med oss to og forloverne, men dette var ikke alle enige i og plutselig sitter jeg her helt overkjørt hvor 20 personer er klar for invitasjon. Sa pent i fra, men til ingen nytte. Er ikke akkurat gøy å sitte her og måtte si nei til 20 familie medlemmer fordi de nermere inviterte seg selv. Det meste var planlakt, vi fire skulle bestille et rom og spise ute. (mat på vår regning/rommene skulle mine foreldre betale som gave) Vi er ikke interresert i noe større, men har en veldig dømmende familie og orker ikke å bli skjelt ut på dagen min forann hans familie, ikke orker jeg å høre det i årevis. (Familiene har ikke møttes enda da de bor i utlandet)

Noen tips til litt intime men billige løsninger? Som muligens tilfredstiller oss alle?

Anonymous poster hash: b5aad...75a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

vi fikk høre mye rart når vi bestemte oss for å feire bare oss og forlovere. så lite som mulig. vi sto på vårt. og gjorde det vi hadde planlagt. og jeg sa rett ut til de som mente at vi måtte ha større og de hadde gledet seg til bryllup. at vis de vil ha stort bryllup får de gifte seg selv.

Anonymous poster hash: 772e7...116
Gjest Cevita
Skrevet

Veit dere hva? Det er dere som skal gifte dere. Den dagen er deres, og den dagen kan dere gjøre akkurat som dere vil med slik som dere har planlagt

Hvis familiene deres absolutt skal ha denne festen, så kan den jo være i ettertid av selve bryllupet, og da kan jo de også være med på å betale for den, så jeg foreslår at dere inviterer til familiefering/hageselskap/grillmat hvor alle kan være med på å spleise, og feirer at dere har giftet dere = uformelt men (kan bli) hyggelig.

Skrevet

Gjør det akkuratt som dere vil, det er deres dag! Så får du si at dersom de vil ha noe stort så kan de styre med det selv

Gjest Ciegus
Skrevet

Velg ny dato, gift dere i all hemmelighet, og inviter til enkel fest etterpå hvis folk fortsatt insisterer på at det må bli fest.

Eventuelt fortsett som planlagt med spleiselag på festen etterpå.

Viktigst av alt, gjør som dere selv har lyst til. Bryllup er for dere selv, ikke for alle andre, de får gifte seg selv hvis det er så jævla viktig med bryllup.

Skrevet

Syns dere skal feire dagen som dere selv ønske, det er tross alt deres dag. Men når det er sagt, kan eg jo prøve å komma med noen idear til det du egentlig spurte om.

Bryllup MÅ ikkje vere dyre.

-Ein kan ha "spleise-fest", der alle i familien tar med litt kvar, og då kan ein låne ett billig grendahus el, eller ein kan ha det heima eller i hagen. Eit stort bål er f.ex. kjempekoselig. Har hørt om bryllup der brudeparet ønska at alle skulle bidra til bryllupet i staden for gaver, det var vist eit kjempe vellykka bryllup ;)

-Ein kan ha ein litt "enklare" middag, som er lett å servere til alle. Som f.ex ei god gryta eller grilling.

-Bryllup uten alkohol (eller ta med sjølv), kan ein spare mykje på. Server vatn og f.ex eplemost og farris til maten og så får folk ta med drikke sjølv.

-Dere kan og droppe heile middagen, og kun be på kaffi og kaka.

Mulighetane for eit billig bryllup er mange, er bare å komme på den ideen som passer ;) (ikkje at det alltid e lika lett)

Skrevet

Huff, ikke enkelt. Jeg synes at dere bare skal gifte dere slik som dere vil, uten å si det til noen før i etterkant. Blir noen fornerma for dette så får dere si som sant er at dere ville gifte dere, men hadde ikke penger til å holde bryllup nå. Så kan dere heller planlegge en mindre formell sammenkomst for å markere et års bryllupsdag og spare litt penger fram til den tid.

Disse 20 personene som du nevner som forventer bryllup er vel neppe de eneste som "må" bli bedt om dere skal stelle i stand noe nå.Det eskalerer fort.

Eller så var jo tipset om bare kaffe og kaker en fornuftig idé.

Lykke til 66.gif

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, ja har kommet frem til at vi gjør som plalakt også får de andre si hva de mener og om de er interresert å komme hit så skal de få lov til det men skal si det rett ut, vi gjør ikke noe greie ut av det. Men å ta det igjen senere er absolutt ikke en dum ide. Takktakk.

Anonymous poster hash: b5aad...75a
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...