AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Skal på picnic med en venninne og sitter å funderer på hva vi skal ta med. Vil ha noe sunt og ikke-kjedelig. Men samtidig er det så varmt at jeg tenker alt av melkeprodukter, kjøtt, fisk etc. kommer til å bli dårlig før vi får spist det. Men siden vi uansett vil det skal være sunt tenkte vi at vi liksågreit kunne kjøre vegetar:) Men åpen for ikke-vegetariske forslag også selvsagt. Ting vi har tenkt på så langt; Vegetar fullkornswraps(Forslag til fyll? Tenkt på bla. avacado for å få litt kaloriinnhold) Fruktspyd(Ananas, druer, appelsin, kiwi, jordbær, whatever vi finner) Andre forslag? Så tenkte jeg å lage en litt mer usunn dessert, en type florentiner jeg har oppskrift på. Ps; ikke noe for komplisert, ingen av oss er noe tess på kjøkkenet:P Anonymous poster hash: 10d88...c9e
fruBeist Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Kjølebag er en fin ting! Om dere samtidig fryser ned saft eller juice på plastflasker funker dette som kjøleelement og dere får iskald drikke mye lenger Men pastasalat er jo godt. Masse gode grønnsaker, litt ost, og så kan dere jo ha ferdig stekt kjøtt i passe biter som og er frossen når picnickurven pakkes, så holder det lenger. Da er det nok opptinet til det er på tide med mat, og bare å blande i salaten.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Har dessverre ikke kjølebag og som nykommen student vet jeg ikke om jeg vil investere i en, men å fryse drikke og bruke dem som kjøleelement var jo genalt! Har tenkt på pastasalat, men å ha i noe frossent i som tiner på veien var lurt! Noen forslag til innhold? Anonymous poster hash: 10d88...c9e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Det med å bruke fryste vannflasker som kjøleelement er faktisk ikke dumt. Det ville jeg gjort om jeg var deg/dere. Da kan dere finne på flere forslag til mat. Noen av disse forslagene trenger gjerne å stå litt kaldere. - Sandwitcher med skinke/kyllingfilet, og salat - Pai med grønnsaker og skinke - Grove pizzaboller/skinkehorn som du tar opp av frysen dagen dere skal på piknik. Da er de nok tint til dere skal spise, og dere får spise de ferske. - Grove matmuffins - Fiskekaker i pitabrød - Laksewrap Anonymous poster hash: 29924...a6e
fruBeist Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 En kjølebag trenger ikke å koste mange kronene. Sjekk butikker som Clas Olsson, -Nille og Europris. Muligens og bensinstasjoner har en billig bag. I pastasalat bruker vi alt mulig. Agurk, tomat, paprika, avocado, broccoli, blomkål, fersk champion, vannmelon, bønner, rødkål, løk. Alt som er godt av grønnsaker. Fetaost eller hvitost. Pasta selvfølgelig, gjerne skruer, store macaroni eller rør. Videre kan dere bruke tunfisk, bogskinke, eller litt mer eksklusivt, stekt filèt av kylling eller svin kuttet i biter. Sprøstekt bacon. Lobnobs. Bogskinke og tunfisk er jo hermetisk, og behøver ikke åpnes før akkurat til servering. Skinken må kuttes opp, så husk kniv. Bare pass på at boksene lar seg åpne uten boksåpner. Coop har noen veldig praktiske trepakninger med tunfisk som ikke trenger åpner.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 http://www.jula.no/kjolebag-18-l-958032 Denne var jo ganske rimelig og passe stor Anonymous poster hash: 29924...a6e
Alvina Skrevet 31. juli 2013 #7 Skrevet 31. juli 2013 (endret) En kjølebag koster cirka femti kroner, sjekk euro-pris, og å fryse vann i flasker var smart. Takk for tipset. Røykt laks er godt sammen med en lett pastasalat siden noen nevnte pasta. Kyllingsalat, men bønner kan erstatte kylling, gjerne sammen med fetaost og eller oliven. Desserter er jeg ikke ekspert på, men jordbær og vafler som er dagferske sammen med rømme, det kan ikke være så verst. Iskrem er verre å ta med på tur selv om man har lyst på ... dette ble ikke akkurat vegeratisk tips, men ville laget noe med ristede nøtter, pinjekjerner i smørsaus og røde bønner sammen med salat. Vegetarpizza om det må være uten kjøtt, halvstek den hjemme, pakk i folie og sett den på bålet/grillen. Edit, det mest enkle er jo reker, sitron, majones (eller noe annet tilbehør etter smak) og dagfersk loff og meierismør. man kommer langt med det og rekene tines mens man venter til man blir sulten. Endret 31. juli 2013 av Alvina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå