Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kompis som er i begynnelsen av 20-årene som verken har kysset eller gjort lignende ting med andre jenter før. Han er oppegående og smart og studerer et realfag i Trondheim for tiden, så det har ingenting med det å gjøre.

Problemet hans er at han har veldig dårlig selvtillit. Han kan fint snakke med jenter og være kompis med de og gjerne gå på café med de, men når det kommer til mer intime ting som kyssing, så tør han rett og slett ikke. Det er veldig frustrerende for ham, for han tør ikke å bare hoppe i det.

Utenom det har han aldri møtt noen som er veldig interessert i å anskaffe seg kjæreste, utenom én jente, og hun var utrolig interessert i ham, men han turde aldri å ta steget videre, så hun fant seg heller en annen en..

Han er en snill og god gutt, og absolutt et kjærestemateriale, men jeg har kjæreste selv, så kan ikke hjelpe han med akkurat det..

Jeg er litt bekymret for hva som vil skje han i fremtiden. Om f.eks. han aldri klarer å skaffe seg dame fordi han ikke tør.. Så er det noen som har tips til hva han eller jeg kan gjøre for å hjelpe ham? Noen som har vært eller er i samme båt? :)

Anonymous poster hash: 3b197...ce3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bli sammen med han selv?

Anonymous poster hash: ca605...307
Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Bli sammen med han selv?

Anonymous poster hash: ca605...307

Hehehee... ja, hvorfor ikke bare slå opp med sin egen kjæreste for å bli sammen med en kompis? Bare så han skal få seg en kjæreste... Kjempelurt :tommelopp:

--

TS; Sier at selv at dette plager han da?

Endret av NozMonster
AnonymBruker
Skrevet

TS; Sier at selv at dette plager han da?

Ja, han sier han godt kunne tenke seg en kjæreste, men at han bare ikke tørr å ta de store skrittene, noe som er ganske leit :/

• Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Drikker han? hvis ja så kan han vel bare øke festefrekvensen.

Gjest Inggolf
Skrevet

Ja, han sier han godt kunne tenke seg en kjæreste, men at han bare ikke tørr å ta de store skrittene, noe som er ganske leit :/

jeg tenker at han rett og slett bare må utfordre seg selv....hva er det verste som kan skje egentlig!?

Han må vel synes det er verre å være såpass innesluttet enn å evt. bli avvist et par ganger?

Når man har noen man kjenner rundt seg så er det ofte mer skummelt å prate med fremmede enn i situasjoner hvor du faktisk MÅ. (bare tenkt på forskjellen 1)begynne på ny skole sammen med en haug venninner og bekjente, 2) begynne på for.eks folkehøyskole uten å kjenne noen)...

Kanskje du kan tipse han om å oppsøke noen steder hvor han ikke kjenner noen? Melde seg på et matlagingskurs eller noe?

Og for å møte jenter så er internett kanskje en bra start?

AnonymBruker
Skrevet

Drikker han? hvis ja så kan han vel bare øke festefrekvensen.

Han går en gang i blant ut på hjemmefester, men de festene han blir invitert på er det som regel bare kjærestepar, så han er ganske alene.. Og så er han ikke så glad i å gå på byn da han synes det er altfor mye bråk til å kunne ha en ordentlig samtale med folk der..

• Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Han går en gang i blant ut på hjemmefester, men de festene han blir invitert på er det som regel bare kjærestepar, så han er ganske alene.. Og så er han ikke så glad i å gå på byn da han synes det er altfor mye bråk til å kunne ha en ordentlig samtale med folk der..

Hva med å gå på studentfester? det er vel sikkert flere hver uke. Får han til å jobbe frivillig på noen av semesterstartfestene, da vanker internfester og man kommer i selskap med folk som er sosiale. studentpolitikk?

AnonymBruker
Skrevet

jeg tenker at han rett og slett bare må utfordre seg selv....hva er det verste som kan skje egentlig!?

Han må vel synes det er verre å være såpass innesluttet enn å evt. bli avvist et par ganger?

Når man har noen man kjenner rundt seg så er det ofte mer skummelt å prate med fremmede enn i situasjoner hvor du faktisk MÅ. (bare tenkt på forskjellen 1)begynne på ny skole sammen med en haug venninner og bekjente, 2) begynne på for.eks folkehøyskole uten å kjenne noen)...

Kanskje du kan tipse han om å oppsøke noen steder hvor han ikke kjenner noen? Melde seg på et matlagingskurs eller noe?

Og for å møte jenter så er internett kanskje en bra start?

Han flyttet fra Oslo til Trondheim for å studere der, og der kjente han ingen, men han ble fort venn med mange, men det er der det stopper. Han blir venn med folk, og så skjer det ikke noe mer..

Internett har han prøvd, men han har ikke møtt noen av den seriøse typen der inne som er virkelig på utkikk etter et forhold.

Ellers så kan jeg alltids foreslå for ham matlagingskurs, men jeg har aldri hørt om at det har blitt arrangert før :o Men det er kanskje bare jeg som ikke følger helt med.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Summers: Semesterstartfestene er private, noe som betyr at det er ingen frivillige der. Politikk bryr han seg ikke noe om..

Gjest Summers
Skrevet

Summers: Semesterstartfestene er private, noe som betyr at det er ingen frivillige der. Politikk bryr han seg ikke noe om..

Rimelig sikker på at studiet, fakultetet og universitetet hans arrangerer semseterstartfester og at disse arrangeres av frivillige.

Skrevet

Du har veldig god innsikt i din kamerats liv synes jeg :P

AnonymBruker
Skrevet

Du har veldig god innsikt i din kamerats liv synes jeg :P

Ja, vi deler alt med hverandre ;)

Skrevet

Når han bare er i begynnelsen av tyveårene har han god tid. Ikke stress ham til å sjekke damer bare for å sjekke. Gi ham heller aksept på at han er en fin kamerat slik han er. Da blir han tryggere på seg selv, og før dere vet ordet av det, har det dukket opp en passe dame.

Så ligg unna, dette ordner han best selv.

AnonymBruker
Skrevet

Rimelig sikker på at studiet, fakultetet og universitetet hans arrangerer semseterstartfester og at disse arrangeres av frivillige.

Ja, kanskje det.. Har ikke sjekket opp i det egentlig, så det kan jo egentlig stemme. Men de har jo fadderuken da, noe jeg synes er en bra ordning hvor han kan møte nye, og single folk, så får håpe han går på noe der :)

AnonymBruker
Skrevet

Når han bare er i begynnelsen av tyveårene har han god tid. Ikke stress ham til å sjekke damer bare for å sjekke. Gi ham heller aksept på at han er en fin kamerat slik han er. Da blir han tryggere på seg selv, og før dere vet ordet av det, har det dukket opp en passe dame.

Så ligg unna, dette ordner han best selv.

Jeg har prøvd å si akkurat de tingene som du skrev til ham, men han sier alltid bare at hun ikke bare "plutselig" dukker opp, og at som sagt, han hadde hun jenten som var veldig interessert i ham, men som han ikke turde å ta det neste skrittet..

AnonymBruker
Skrevet

Arranger en fest med flere enn bare par og sjenk ham full. ;)

Anonymous poster hash: b54d6...687

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...