Gå til innhold

Er dette er greit kosthold når jeg slanker meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt screenshot av dagens loggførte matinntak fra Diett.no. I tilleg til det som står har jeg spist grønnsaker til hvert måltid, samt et kosemåltid med avokado, 80g frosen bringebær og en neve blåbær blandet sammen til en slags iskrem (nam!).

post-37809-0-11509700-1375217580_thumb.j

Anonymous poster hash: 7e8f2...b2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1200 er for lite. Tærer på musklene, noe som gir lavere forbrenning

Anonymous poster hash: 05f39...c80
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1200 er for lite. Tærer på musklene, noe som gir lavere forbrenning Anonymous poster hash: 05f39...c80

Neida, ikke for meg!

Tenkte uansett mer på selve maten og sammensetningen. Har spist bær og grønnsaker for 100-150 kcal.

AnonymBruker
Skrevet

Neida, ikke for meg!

Tenkte uansett mer på selve maten og sammensetningen. Har spist bær og grønnsaker for 100-150 kcal.

Med mindre du er en dverg, så er det for lite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du er en dverg, så er det for lite. Anonymous poster hash: 05f39...c80

HERREGUD, NEI! Det er det ikke! Det er nesten 1400 kcal, jeg må ligge under maks 1600 for å i det hele tatt gå ned.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

HERREGUD, NEI! Det er det ikke! Det er nesten 1400 kcal, jeg må ligge under maks 1600 for å i det hele tatt gå ned.

Sikkert fordi du allerede har lav forbrenning grunnet lav muskelmasse, noe som gjør det enda mer risikabelt å sulte bort mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert fordi du allerede har lav forbrenning grunnet lav muskelmasse, noe som gjør det enda mer risikabelt å sulte bort mer. Anonymous poster hash: 05f39...c80

Nå får du gi deg!

(Spekulering er ikke lov her på forumet!)

• Liker 5
Skrevet

1200 er for lite. Tærer på musklene, noe som gir lavere forbrenning

Enig
  • Liker 1
Skrevet

Synest sjølve måltidene ser greie ut, så lenge du også spiser bra med grønnsaker (som du jo skriv at du gjer). Men er enig i at det virker lite kalorimessig. Spørs jo litt kor mykje du er i aktivitet og, men under 1500 er vertfall ikkje anbefalt...

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes dette virker kjempebra! :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er på ingen måte noen vitenskapelig begrunnet påstand, men har hørt av PT og kostholdsveilederen min at den "magiske" kalorigrensen ligger på omtrent 1500. Dette varierer selvsagt fra person til person, men som hovedregel bør man ikke ligge under 1500 kcal pr dag for å unngå at man reduserer muskelmassen.

Men hvis du ikke vil ta til deg velmenende råd og heller redusere muskelmassen din, er det selvsagt fritt frem. :blomst:

Anonymous poster hash: 6919d...240
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er på ingen måte noen vitenskapelig begrunnet påstand, men har hørt av PT og kostholdsveilederen min at den "magiske" kalorigrensen ligger på omtrent 1500. Dette varierer selvsagt fra person til person, men som hovedregel bør man ikke ligge under 1500 kcal pr dag for å unngå at man reduserer muskelmassen. Men hvis du ikke vil ta til deg velmenende råd og heller redusere muskelmassen din, er det selvsagt fritt frem. :blomst:Anonymous poster hash: 6919d...240

Det har ikke noe med å ta imot råd å gjøre. Jeg kjenner kroppen min, og jeg har tatt imot slike råd mange ganger. Det som funker for meg er å ligge lavere i kcal! Alle er forskjellige.

Det jeg lurer på og ønsker råd om er selve matvarene jeg spiser!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synest sjølve måltidene ser greie ut, så lenge du også spiser bra med grønnsaker (som du jo skriv at du gjer). Men er enig i at det virker lite kalorimessig. Spørs jo litt kor mykje du er i aktivitet og, men under 1500 er vertfall ikkje anbefalt...

Jeg synes dette virker kjempebra! :)

Så bra! :)

Skulle jeg ligget på 1500 hadde det tatt en evighet å gå ned, vil heller ligge sånn som jeg gjør nå kcal-messing, sånn a jeg kan gå opp til 1600 om ikke alt for lenge når jeg har ått ned noen kg.

Skrevet

Skulle jeg ligget på 1500 hadde det tatt en evighet å gå ned, vil heller ligge sånn som jeg gjør nå kcal-messing, sånn a jeg kan gå opp til 1600 om ikke alt for lenge når jeg har ått ned noen kg.

Jeg har aldri hatt noe behov for å gå ned i vekt, men har et par ganger hatt ønske om å gå ned 2-3 kg. Jeg har IKKE kunnet ligge på 1500 kcal+ heller, da ville det sikkert tatt to mnd å gå ned to kg..... Folk er forskjellige, sånn er det bare. Hvis du ikke går rundt og sulter, synes jeg det du spiser virker midt i blinken! :)

• Liker 3
Skrevet

Hva vil "en evighet" si?
AnonymBruker
Skrevet

Men dette er jo kjernen i problemet - at man mister muskler dersom vektnedgangen er for rask. :roll: Men gjør som du vil. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men dette er jo kjernen i problemet - at man mister muskler dersom vektnedgangen er for rask. :roll: Men gjør som du vil. :)Anonymous poster hash: 6919d...240

Dere må slutte å anta så mye! For rask? Det er snakk om at jeg skal ned 4-5kg, og jeg har forsøkt å gå ned i to år, uten at jeg har gått ned ett gram! I gen fare for at jeg skal rase ned i vekt!

Kan dere ikke lage deres egen tråd om dette, så kan denne brukes til det som var spørsmålet her?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere må slutte å anta så mye! For rask? Det er snakk om at jeg skal ned 4-5kg, og jeg har forsøkt å gå ned i to år, uten at jeg har gått ned ett gram! I gen fare for at jeg skal rase ned i vekt!

Kan dere ikke lage deres egen tråd om dette, så kan denne brukes til det som var spørsmålet her?

Du er så hissig. Spiser du litt lite? :troest:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var en merkelig frokost.

Anonymous poster hash: 7d5b0...ced
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var en merkelig frokost. Anonymous poster hash: 7d5b0...ced

Jeg spiser ikke frokost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...