AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Hei har fått nytt netcomsimkort og ny mobil men får ikke til å ringe. Kan bruke internett. Noen som vet hva jeg gjør feil?Anonymous poster hash: 3ad87...a6d
Anglofil Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Det kan være at simkortet ikke er registrert. Operatøren jeg jobbet for tidligere (ikke Netcom) har begynt å sende ut simkort uregistrerte og da må kundene enten registrere dem selv på nettet eller via kundeservice. Nå kjenner jeg ikke til hvordan Netcom gjør det, men jeg ville hørt med deres kundeservice. Du kan jo også teste simkortet i en annen mobil og ser om det fungerer der. Gjør det det så er det mobilen det er noe galt med, hvis det ikke fungerer i en annen mobil så er det simkortet. Hvis du har byttet fra en annen operatør til Netcom så vil ikke simkortet fungere før en bestemt dato (porteringsdato). Uansett, hør med Netcom. Det er vanskelig å si hva det kan være med sikkerhet. Mvh Yvonne
Klatt Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Hvis mobilt internett fungerer så er simkortet registrert. Man får ingen form for dekning på simkortet dersom det er uregistrert, verken internett eller muligheten til å ringe/tekste. Har du (mobilt) internett uten muligheter for å ringe, så ligger nok problemet i telefonen din. Vil jeg tro. Kan du sende SMS?
Pearl2.0 Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Jeg kunne bruke internett på min telefon før simkortet startet å fungere. Kan det hende at det er et gitt tidspunkt det skal begynne å fungere? Det var det nemlig for meg da jeg bestilte microsim i posten
Anglofil Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Hvis mobilt internett fungerer så er simkortet registrert. Man får ingen form for dekning på simkortet dersom det er uregistrert, verken internett eller muligheten til å ringe/tekste. Har du (mobilt) internett uten muligheter for å ringe, så ligger nok problemet i telefonen din. Vil jeg tro. Kan du sende SMS? Her høres det ut som hun bruker wifi og ikke mobilt internett. Jeg har vært borti mange telefoner som skur seg på wifi automatisk uten at kunden nødvendigvis har simkortet aktivert. Mvh Yvonne
Klatt Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 Jepp, er det snakk om wifi i førsteposten er vi igjen tilbake til et uregistrert eller defekt simkort. For å kontrollsjekke om det er simkortet ville jeg prøvd å sende en sms eller se om du får koblet deg på 3G og mobilt Internett. Går ikke det, må du nok enten registrere kortet som Yvonne sier, ellers kan det tenke seg at du rett og slett har fått et defekt simkort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå