Gå til innhold

Veldig redd han er syk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Katten min er 3-4 år, er ikke helt sikker siden jeg tok den til meg av noen som ikke klarte å ta vare på den. Det er en hannkatt og han er kastret og gått på ormkur før.

Han er blitt veldig slapp og passiv, han ligger bare hele tiden og er ikke aktiv + at han røyter noe ekstremt. Jeg ble fortalt at røyte tiden er over (han er korthåret)

Han spiser maten sin, så det er ikke problemet. Men han er slapp og røyter mye! Vi har prøvd å bytte for og gidd han fisk osv, men ingenting har forandret seg. Mor i huset sier han slikker seg mye i rompa, men det kan ikke jeg bekrefte ;)

Noen tips til hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han inne eller utekatt? Hvis han er inne eller ikke er komfortabel med uteområdet sitt, kan det gi slike symptomer. Slapphet/trøtthet kan bunne i kjedsomhet og lite stimuli, slikking bak kan være tvangshandling p.g.a det samme, og ekstrem røyting kan også være psykisk betinget.

Er det forandringer i hjemmet på noe vis? Får han mindre oppmerksomhet? Slike ting er viktig å tenke over.

Hvis du kan utelukke alt dette, synes jeg det er på sin plass med et besøk hos veterinæren, for de samme symptomene kan selvsagt også skyldes sykdom.

Skrevet

Er han inne eller utekatt? Hvis han er inne eller ikke er komfortabel med uteområdet sitt, kan det gi slike symptomer. Slapphet/trøtthet kan bunne i kjedsomhet og lite stimuli, slikking bak kan være tvangshandling p.g.a det samme, og ekstrem røyting kan også være psykisk betinget.

Er det forandringer i hjemmet på noe vis? Får han mindre oppmerksomhet? Slike ting er viktig å tenke over.

Hvis du kan utelukke alt dette, synes jeg det er på sin plass med et besøk hos veterinæren, for de samme symptomene kan selvsagt også skyldes sykdom.

Han stortrives hjemme og ute, og det er heller ingen forandring i heimen uten om en hund som kom for en uke siden og den skal være her en uke til. Katten har ikke brydd seg da, men problemene startet for litt over et halvt år siden så det har nok ikke noe å gjøre med hunden ;)

Det er en utekatt men er mye inne også og elsker kos ;)

Gjest C4r1n3
Skrevet

Hatt den til dyrlege for å sjekke at alt er som det skal?

Skrevet

Hatt den til dyrlege for å sjekke at alt er som det skal?

Nei tenkte å spørre om erfaringer her først ;) Skal til dyrelegen snart, og da er det litt greit å ha ting å spørre om ;)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

dere har hatt katten sånn i et halvt år uten å gjøre noe??? :sjokkert:

Skrevet

dere har hatt katten sånn i et halvt år uten å gjøre noe??? :sjokkert:

Nei, han har røytet veldig mye i ett halv år, vi fikk vite at det er på grunn var at vi har hatt den for mye inne. Innekatter røyter jo hele tiden for tempen inne blir jo ikke høst, vinter osv. Hun begynte å bli slapp i sommer, men det kan jo hende det er på grunn av varmen! Ta det med ro, vi har katten gjennom kattensvern så vi har hatt kontakt med dem gjennom hele perioden vi har hatt henne, men jeg ville bare høre litt synspunkter så jeg kan spørre dyrelegen litt når jeg skal til hun om ikke så veldig lenge... ;)

Jeg ville tatt med katten til dyrelegen om jeg hadde blitt veldig bekymret, men er ikke sikker ennå om det bare er slapphet og for lite mosjon eller noe annet... ;)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Nei, han har røytet veldig mye i ett halv år, vi fikk vite at det er på grunn var at vi har hatt den for mye inne. Innekatter røyter jo hele tiden for tempen inne blir jo ikke høst, vinter osv. Hun begynte å bli slapp i sommer, men det kan jo hende det er på grunn av varmen! Ta det med ro, vi har katten gjennom kattensvern så vi har hatt kontakt med dem gjennom hele perioden vi har hatt henne, men jeg ville bare høre litt synspunkter så jeg kan spørre dyrelegen litt når jeg skal til hun om ikke så veldig lenge... ;)

Jeg ville tatt med katten til dyrelegen om jeg hadde blitt veldig bekymret, men er ikke sikker ennå om det bare er slapphet og for lite mosjon eller noe annet... ;)

haha, åkai blei skeptisk en stund her :)

Skrevet

haha, åkai blei skeptisk en stund her :)

Det er lov til det! Vi er ikke super på katter, da vi er et hundemenneske, men vi har tatt til oss katten til naboen som ikke klarte å ta vare på den, den var nær død.. så vi hadde egentlig ikke noe valg. Men nå er båndene så hardt knyttet at han blir med oss nesten overalt! <3

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Det er lov til det! Vi er ikke super på katter, da vi er et hundemenneske, men vi har tatt til oss katten til naboen som ikke klarte å ta vare på den, den var nær død.. så vi hadde egentlig ikke noe valg. Men nå er båndene så hardt knyttet at han blir med oss nesten overalt! <3

stakars liten :/

godt det finnes gode mennesker som dere!!

Skrevet

stakars liten :/

godt det finnes gode mennesker som dere!!

Ja, vi elsker dyr <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...