Gå til innhold

Baby som kun vil bæres, framover. Vurderer babybjørn :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min baby på 6 mnd er ikke av den enkleste sorten, og har null tålmodighet. Hun kan ligge for seg selv og leke i kanskje 5-10 minutter før hun går lei, og da SKRIKER hun. Det samme gjelder vippestol. Da må hun opp og bæres/underholdes i minst en time før vi kan forsøke igjen.

Hun vil helst bæres slik at hun kan titte på alt mulig, og da duger det ikke å sitte innovervendt mot meg. Når jeg holder henne framover spreller hun som en gal med beina og hun ler og koser seg.

Hun er ingen dagsover, sover ca 3x20-40 minutter hver dag, helst i vogna. Våkner veldig lett og noen ganger får jeg ikke lagt henne fra meg uten at hun våkner engang. Dette gjør at jeg ikke får gjort så mye fornuftig i huset. Av disse grunnene vurderer jeg nå en babybjørn (blæh!).

Kan jeg prioritere å beholde vett, armer, eget humør og babyens humør, framfor å ta alle ergonomisk riktige hensyn?

Vi har en ergobaby som vi har brukt mye, men nå blir hun sint med en gang. Jeg er egentlig sterkt i mot babybjørn da jeg vet at den ikke er bra, men kjenner at jeg holder på å tørne!!! :bond:

Anonymous poster hash: a55f9...e23
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Hva med å bære henne på ryggen?

Vi har manduca, som også er super til ryggbæring.

Skrevet

Den nye BabyBjørnen er ergonomisk lik ErgoBabyen. Stokke sin er også god for baby, men har hørt at den ikke er så god for bæreren.

Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av Tordensky
AnonymBruker
Skrevet

Ryggbæring er stor hitt hos oss

Anonymous poster hash: 953c5...227

AnonymBruker
Skrevet

Haha, vår baby på 8 mnd er likedan - og han veier 10 kilo! Kjenner det holder på å rakne for meg, og at armene ikke har godt av all bæringen. Men han skinner som ei sol hvis vi bærer og spreller og styrer verre enn verst. Som din jente må også han bæres framover slik at han ikke går glipp av noe, og han sover ikke så veldig lenge i gangen. Ligger han på gulvet blir det fort sutring, så vi håper inderlig at han knekker krabbekoden snart (det ser ut som han er på gli nå...) men det kan jo kanskje ta litt tid med di tulle ettersom hun bare er 6 mnd ennå. Forstår godt at dere vurderer alle alternativer!

Vet ikke helt hvor jeg ville med dette annet enn å si at dere absolutt ikke er de eneste.

Anonymous poster hash: 549ac...3f6

AnonymBruker
Skrevet

Vår gutt liker ikke å bæres på ryggen foreløpig, vi har en manducasele. Tror det er fordi han tross alt fortsatt er så liten at han ikke ser så mye (ikke alt der jeg ser, iallefall)

AnonymBruker
Skrevet

Min baby på 6 mnd er ikke av den enkleste sorten, og har null tålmodighet. Hun kan ligge for seg selv og leke i kanskje 5-10 minutter før hun går lei, og da SKRIKER hun. Det samme gjelder vippestol. Da må hun opp og bæres/underholdes i minst en time før vi kan forsøke igjen.

Hun vil helst bæres slik at hun kan titte på alt mulig, og da duger det ikke å sitte innovervendt mot meg. Når jeg holder henne framover spreller hun som en gal med beina og hun ler og koser seg.

Hun er ingen dagsover, sover ca 3x20-40 minutter hver dag, helst i vogna. Våkner veldig lett og noen ganger får jeg ikke lagt henne fra meg uten at hun våkner engang. Dette gjør at jeg ikke får gjort så mye fornuftig i huset. Av disse grunnene vurderer jeg nå en babybjørn (blæh!).

Kan jeg prioritere å beholde vett, armer, eget humør og babyens humør, framfor å ta alle ergonomisk riktige hensyn?

Vi har en ergobaby som vi har brukt mye, men nå blir hun sint med en gang. Jeg er egentlig sterkt i mot babybjørn da jeg vet at den ikke er bra, men kjenner at jeg holder på å tørne!!! :bond:

Ja, det er en grunn til at babybjørn selges. Vi valgte til slutt å kjøpe hoppedisse til småen, fordi vi ble helt utslitte av å skulle hoppe med han på fanget, og "slenge han" rundt fra 8 mnd alder. Og det ble et helt nytt liv! Idag er han 8 år, og har ingen kroppslige problemer. Handler om å ikke overdrive bruk tror jeg.

Anonymous poster hash: 385e5...aca

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg ville med dette annet enn å si at dere absolutt ikke er de eneste.

Takk :ler:

Hun er enda så liten at hun ikke ser noe som helst om jeg setter henne på ryggen min.

Jeg har sett at den nye babybjørnen er forbedret, men såvidt jeg kan se gjelder det mest når man bærer babyen mot seg?

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en baby som også kun aksepterte å bli bære forovervendt. Etter å ha gitt opp moby wrap, ergo sport og manduca, brukte vi en baby bjorn som vi hadde arvet. Endelig kom vi oss ut på tur igjen. Hadde den såklart i tillegg til vogn, så det var ikke lenge hun satt i selen om gangen. Får sikkert negative kommentarer nå, men det funket for oss. Og babyen storkoste seg alltid der! Hadde barnet hatt problemer med kroppen/hoftene ville vi ikke brukt den.

Anonymous poster hash: 76865...c2d

Skrevet

Mulig den enda ikke er super fremovervendt, men den støtter ganske godt, og mye bedre enn de gamle, under lårene. Tror det er fremovervendt som er problemet i utgangspunktet, ikke nødvendigvis selen. Mot bærerens rygg eller mage blir beina "presset"/holdt i froskeposisjon, mens fremovervendt vil mangelen på støtte mot fronten av babyens kropp føre til at beina er fri til å henge mer nedover. Vil tro at du er tjent med en slik sele hvis du bruker den fornuftig. Kanskje fremovervendt inne/hjemme og mot deg hvis dere er ute. Da syns som regel baby det er masse gøy å se på uansett. Om noen måneder syns hun nok å være på ryggen og er kjempekjekt, det gjør småen her (9mnd).

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen! Om jeg kjøper babybjørn vil det nok bli mest til hjemmebruk, ute er hun stort sett fornøyd i vogna (etter at vi byttet til sportsvogn vel og merke).

Det er den som heter baby carrier one, som er den nye?

TS :)

Skrevet

Det er den som heter baby carrier one, som er den nye?

Ja :-)

AnonymBruker
Skrevet

Den nye BabyBjørnen er ergonomisk lik ErgoBabyen. Stokke sin er også god for baby, men har hørt at den ikke er så god for bæreren.

Denne har vi og er superfornøyde!! Supert at den er ergonomisk riktig også! :)

Anonymous poster hash: 85130...9ed

Skrevet

Jeg hadde glatt gjort det hvis det var det eneste som funket. Man må tenke på hva som fungerer i hverdagen også. Men jeg hadde begrenset hvor mye jeg brukte selen.

Skrevet

Jeg vet hvordan det er å ha en sutrete baby som ikke vil ligge på gulvet eller noe annet enn å bli båret. Så jeg hadde nok vært pragmatisk, for å ikke tørne helt selv (for de som ikke har opplevd det, så kan man faktisk frykte at man vil gå fra forstanden om man har hele dager alene med baby som bare sutrer eller gråter og sover lite). Men jeg ville begrenset bruken selvsagt. Selv var jeg så heldig at min svært nysgjerrige sønn likte å sitte på ryggen. Jeg hadde faktisk ikke trodd det ville gå på forhånd, siden han var så nysgjerrig og alltid ville opp og se. Men han syns tydeligvis at han så nok fra ryggen. Vi har hatt Manduca, forresten.

AnonymBruker
Skrevet

Takk igjen :) nå har jeg bestilt den nye, så får vi se hvordan det går. Blir alene med baby hele neste uke, så forhåpentligvis vil jeg få litt avlastning i form av selen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...