Gå til innhold

Kleggbitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste dagene blitt bitt av klegg. Det meste er på beina, men også på armen. Det klør en del, men på armen er det et stort område, som dekker støreste delen av overarmen som er rødt og varmt etter bittet. Smører meg med Eurax mot kløen, men det har liten eller ingen effekt. På beina er det ved bittstedene rødt, litt hovent. Klør mye om nettene, og sover dårlig.

Finnes det noen råd mot denne kløen og hevelsene? Og kan dette være farlig? Er det noe jeg bør være obs på? Føler meg bra sånn ellers, men det er armen som er verst, som altså er rød og varm.

Anonymous poster hash: 68c1e...955
Skrevet

Jeg fikk noen nasty bitt i forrige uke, er til vanlig meget allergisk mot insektsbitt.

Googlet desperat og gikk ut i hagen og fant groblad som jeg gned på bittene. Hjalp faktisk!

Skrevet

Jeg blir også veldig hoven og rød etter kleggbitt, syns det som hjelper best er Mentholatum. Det hjelper veldig godt på kløen, og den er roten til forverring og enda mer hovenhet hos meg. Mye er gjort når det ikke klør lenger!

Skrevet

Er det veldig ille kan du forresten ta allergitabletter og/eller smertestillende. Begge deler vil dempe ubehaget og hjelpe deg med å få sove, om ikke annet gjør susen.

AnonymBruker
Skrevet

For min del hjelper Alovera gel veldig godt på kleggbitt :)

Anonymous poster hash: 3a16e...790

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...