Gå til innhold

Permisjon fra jobb og studier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan dette fungerer, men jeg har ihvertfall fullført bachelorgraden min, men skal gå videre slik at jeg får master. Det vil si 2 år til med studier, riktignok med kortere semester og mindre undervisning. Det er heller ikke praksis, men studieplassen er langt unna der vi skal bo. Jeg har ved siden av studiene en fast jobb. Også lurer jeg på hvordan det fungerer med permisjon og penger i permisjonstiden.

Kan jeg ha permisjon fra jobb og få penger derfra samtidig som jeg fortsetter å studere?

Kan jeg ta permisjon fra begge deler å få lønn og forsørgerstipend?

Jeg får 7000 i mnd av lånekassen og mellom 6000-7000 kroner i lønn i mnd. Er gift og mannen har 20% stilling pluss 100% studier. Han får det samme som meg.

Noen som kan gjøre meg litt klokere? Hvilken løsning er best?

Anonymous poster hash: 20992...462

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Om du tar permisjon fra jobb, så får du jo ikke lønn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg studerer 100 % og jobber 19 % ved siden av. Har barselspermisjon fra både jobben og studiene, og får da foreldrepenger og støtte fra Lånekassen. Kunne også fortsette å studere hvis jeg ville det og dermed få et år med fullt stipend uten lån.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg kan med andre ord velge selv. Hva gjør barnefaren?

Anonymous poster hash: 20992...462

Skrevet

Samme som sommernatt. Barnefar her hadde ikke jobbet lenge nok til å ha rett på støtte eller permisjon fra NAV, så jeg overtok hele hans kvote. Dersom han i deres tilfelle har rett på støtte så må dere forholde dere til fedrekvoter og det der. Hos Lånekassen kan bare en av dere motta fødselsstipend, mens begge kan søke om forsørgerstipend.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...