Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En av de nærmeste venninene mine er sjalu på meg. Jeg har hørt fra andre venner at hun har sagt at hun ikke liker å gå ut med meg fordi jeg får mer oppmerksomhet enn henne (jeg er singel, og hun har kjæreste.. så ser ikke helt problemet)

Det er også ofte slik at denne veninnen unnlater å invitere meg til ting med den tredje felles bestevennina vår. Hun har kjefta på oss på fylla, og beskyldt oss for å like hverandre bedre enn henne osv.. Vi gjør jo ikke det. Men den tredje bestevennina har jeg vært bestevennina mi siden 1. klasse på barneskolen, mens den hun har vi kjent siden ungdomsskolen. Så det er jo klart at vi har litt flere minner sammen osv, men vi pleier ikke å prate om det når vi er sammen alle 3.

Hun liker også godt å lage drama og krangler rundt seg. Hun prøver alltid å sette oss to andre opp mot hverandre, og blir veldig ofte "sur" og ignorerer oss uten grunn.. Litt komisk at hun har sagt til meg før at hun liker å ignorere kjæresten og leke sur på han, for å se hvordan han reagerer og at han skal vise at han bryr seg. Så er vel dette hun gjør med oss også. For etter en dag eller to så er hun helt normal igjen.

Jeg prøver ikke å snakke negativt om henne, for er så utrolig glad i henne. Men syntes det er vanskelig når hun aldri er glad på mine vegne, men om det skjer noe med henne så kan hun snakke om det masse, og forvente at alle bryr seg. Det er også sårende når hun sier ting som at hun ikke vil være med meg, fordi gutter virker mer interessert i meg osv.. jeg gjør ikke noe spesielt for å trekke til meg oppmerksomhet, er egentlig veldig sjenert og stille. :(

Hun har ofte "alvorsprat" med meg og vennina mi om at vi må skjerpe oss, at vi har dårlig humor osv.. virker som hun vil forandre oss til noe vi ikke er.

Som sagt, hun er ei helt utrolig herlig jente når hun er i godt humør. Vi har gjort masse gøy sammen, og jeg vil ikke droppe henne heller. Er bare at jeg unngår alt som heter drama og konflikter, noe som hun elsker. Hun har ikke så mange andre venniner enn oss to heller.

Hva hadde dere gjort i min situasjon? Vi er forresten 20 og 21 år gamle. (født i 92)

Anonymous poster hash: 0b2c3...320
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke tro at hun ikke er like avhengig av oppmerksomhet og bekreftelse ute på byen selv om hun har en såkalt kjæreste.

Skrevet

Bli voksne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...