Gå til innhold

Niesen min er 16 mnd og har ikke begynt å gå ennå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det krise? Tegn på at noe er galt? Hun kryper en del, og står, og kan gå litt om hun holder seg i noe eller blir holdt, men å gå alene uten hjelp, nei det har ennå ikke skjedd.

Hvor tidlig ute er deres barn, eller var dere selv osv?

Anonymous poster hash: 33ad5...b3f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke krise, slapp av!

• Liker 1
Skrevet

Slapp av :)

Å krabbe er veldig viktig for utviklingen. Om de venter litt med å gå gjøre det ikke noe. Mange barn venter til de er rundt 18 måneder :)

• Liker 1
Skrevet

Sønnen min gikk ordentlig (dvs mer enn et og annet skritt) da han var 15 mnd. Jeg trodde det var litt sent, men helsesøster sa at 15 mnd faktisk var snittet, ikke 12 mnd slik mange tror (for meg høres det kanskje litt rart ut, men det var det hun sa). Og at man ikke bekymrer seg før 18 mnd, om barnet ikke går da.

AnonymBruker
Skrevet

Kupp, 15 mnd er snittet og det er helt normalt at noen ikke går før ved 18 mnd. På vår helsestasjon tar de en konsultasjon med fysio om barnet ikke viser noen tegn til å gå ved 18 mnd.

Anonymous poster hash: da948...fb7

Gjest Keikolina
Skrevet

Mi var nærmere 17 mnd da hun gikk.

AnonymBruker
Skrevet

Ok! Så det er litt som med penis-lengde, man hører om alle disse som går når de er 10-12 måneder gamle, fordi det er de som har de barna som er mest opptatt av å skryte av det, mens de som har "trege" barn holder det mer for seg selv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok! Så det er litt som med penis-lengde, man hører om alle disse som går når de er 10-12 måneder gamle, fordi det er de som har de barna som er mest opptatt av å skryte av det, mens de som har "trege" barn holder det mer for seg selv?

Det stemmer. Mange trekker fra en mnd eller to også. Det er ikke måte på hvor tidlig noen barn lærer å snakke, gå, telle, lese osv. Det blir bare tidligere og tidligere jo flere mødre som er sammen... Håpløst.

12-18 mnd er normalt å lære å gå. Etter 18 mnd kan begynne å bekymre seg, men mest sannsynlig så er det ikke noe galt, noen er bare mer trege uten at det er noe galt.

Anonymous poster hash: e51e1...115

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 21 mnd da jeg begynte å gå. Ikke noe galt med meg :)

Anonymous poster hash: 65cb9...812
Skrevet

Ok! Så det er litt som med penis-lengde, man hører om alle disse som går når de er 10-12 måneder gamle, fordi det er de som har de barna som er mest opptatt av å skryte av det, mens de som har "trege" barn holder det mer for seg selv? Anonymous poster hash: 33ad5...b3f

Jeg tror det kan være noe der. Fikk en gang høre at et barn hadde begynt å gå, mens det bare slapp seg et og annet skritt innimellom. Kanskje man har ulik definisjon av å gå, men jeg sa ikke at sønnen min gikk før han plutselig gikk gjennom rommet uten støtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...