Gå til innhold

Bordplassering av stesvigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har vært smugleser i noen måneder nå, men fikk plutselig en problemstilling som jeg gjerne vil dele med dere, kanskje dere har noen råd?

Snakket med min tilkommende svigermor her om dagen som lurte på hvor vi har tenkt å plassere min samboers stemor. Mine svigerforeldre har vært skilt i nærmere 20 år, men ennå er visst "den nye konen" et sårt punkt for min svigermor, og kanskje særlig på en sånn dag.

Jeg svarte som ærlig var at hun skal sitte på hovedbordet (vi skal ha runde bord) noe min svigermor ikke synes noe om, selv om de i dag prater helt greit sammen.

Hun sa videre at hvis hun skulle på bord med min stesvigermor ville hun gjerne være forberedt på det.

For meg og min samboer ville det være helt unaturlig å sette min stesvigermor på et annet bord, og vi tror heller ikke min svigerfar ville gå med på dette.

Synes det er en kinkig situasjon, men hva ville dere gjort?

Vi har ikke tenkt å si noe til min svigerfar og stesvigermor, da vi tror forholdene bare vil bli forverret.

Håper dere skjønte noe av alt dette :wink:

Hilsen Apalonia!

Gifter oss 21. august 2004

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarte som ærlig var at hun skal sitte på hovedbordet (vi skal ha runde bord) noe min svigermor ikke synes noe om, selv om de i dag prater helt greit sammen.  

Hun sa videre at hvis hun skulle på bord med min stesvigermor ville hun gjerne være forberedt på det.

For meg og min samboer ville det være helt unaturlig å sette min stesvigermor på et annet bord, og vi tror heller ikke min svigerfar ville gå med på dette.  

Litt kinkig... kjipern at voksne folk ikke kan være voksne den dagen...

Men når hun sier at

hvis hun skulle på bord med min stesvigermor ville hun gjerne være forberedt på det.
så har du jo varslet henne nå?

Muligens ikke svar på spørsmålet..

Skrevet

Ja, dette er ikke lett. Syntes vel egentlig svigermoren din bare bør føye seg. De kan jo sitte på hver sin ende av bordet, eller hva?

Sett dere ned med henne og diskutèr saken. Hun forstår nok veldig godt at dere ikke vil plassere svigerfar og ny kone på annet bord.

Lykke til med valget.

Egentlig ikke noe med saken å gjøre, men mine foreldre er skillt og har begge ny samboer. Setter alle sammen på hovedbordet sammen med oss, da dette betyr mye for meg.

Skrevet

Dette er ikke lett,,Har egentlig det samme problem..Har "stemor",vi skal ha rundebord+ ett hovd-bord.Henne settes sammen med de andre gjestene...

Gjør det dere føler er riktig ovenfor dere

Skrevet

Sørg iallefall for at din manns mor har det bra denne dagen. Det er tross alt hennes sønn det er snakk om, jeg hadde blitt fullstendig knust dersom min manns "nye" kone skulle ta min plass på min sønns største dag i livet.

Men samtidig må hun jo ta hensyn hun også.

Skrevet

Ja, det er akkurat det, vil jo absolutt ikke såre svigermor heller.

Men for meg er min stesvigermor like mye familie som svigermor.

Tror det til syvende og sist kommer til å bli hyggelig for alle parter den dagen allikevel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...