Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Generellt sett så får folk komplimenter over en lav sko. Men jeg får aldri komplimenter av familie og venner. Når jeg møter nye mennesker, eller er sammen med mere perifere venner, eller venner av venner så hører jeg at jeg blir omtalt som hun pene, vakker, fin kropp ol, og det er flere gutter som har kalt meg for "den peneste de har sett", og helt ukjente har også sagt lignende til meg.... Ukjente pleier også ofte å gi komplimenter til meg.

Men på daglig basis får jeg ikke komplimenter. Verken hvis jeg har fine klær, ny frisyre eller som nå som (om jeg får si det selv) har fått veldig fin og glødende hud...

Selv prøver jeg alltid å si til personen hvis jeg synes det er noe positivt ved den som jeg legger merke til...

Så jeg lurer altså på hva som gjør at man velger å gi komplimenter til andre, enten det gjelder personlige egenskaper eller utseendet?

Anonymous poster hash: 81640...616

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ofte gir komplimenter får du ofte komplimenter og. Det er så enkelt

Anonymous poster hash: 5f850...9e0
Skrevet

hehe Kvinnfolk og komplimenter.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Generellt sett så får folk komplimenter over en lav sko. Men jeg får aldri komplimenter av familie og venner. Når jeg møter nye mennesker, eller er sammen med mere perifere venner, eller venner av venner så hører jeg at jeg blir omtalt som hun pene, vakker, fin kropp ol, og det er flere gutter som har kalt meg for "den peneste de har sett", og helt ukjente har også sagt lignende til meg.... Ukjente pleier også ofte å gi komplimenter til meg.

Men på daglig basis får jeg ikke komplimenter. Verken hvis jeg har fine klær, ny frisyre eller som nå som (om jeg får si det selv) har fått veldig fin og glødende hud...

Selv prøver jeg alltid å si til personen hvis jeg synes det er noe positivt ved den som jeg legger merke til...

Så jeg lurer altså på hva som gjør at man velger å gi komplimenter til andre, enten det gjelder personlige egenskaper eller utseendet?

kanskje de føler at du ikke behøver det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har vel noe med miljøet du vanker i.

Anonymous poster hash: a4b41...5c7

AnonymBruker
Skrevet

Du får aldri komplimenter, men du blir kalt pen, vakker, har fin kropp og er den peneste gutter har sett? Ok.

Anonymous poster hash: 63040...729
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at det du har lyst til å høre her er at alle vennene dine er misunnelige på ditt fantastiske ytre, og derfor ikke gir deg komplimenter?

Vel, vær så god.

Alternativt er du ikke en person som oppmunterer til å komplementere. Kanskje du fremstår som kjepphøy, lite hyggelig eller tar komplimenter på en dårlig måte. Kanskje det rett og slett ikke er miljø for dette i din omgangskrets, eller kanskje de rett og slett ikke legger merke til nye ting ved deg.

Anonymous poster hash: 204e2...de4
  • Liker 4
Skrevet

TS skulle vært mann et år. Da hadde hun vært sultefora da! :ler:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Utfra svarene ser jeg jo at det kan være mange ulike grunner.... Er ikke lett å si, godt mulig det er holdningen min som gjør det... Det er jo kjipt i såfall!

Nå plager det meg egentlig ikke, men akkurat nå som jeg ser så stor forskjell på huden min hadde det vært hyggelig om noen hadde sett det...eller sagt noe :)

Men noen ganger lurer jeg på om jeg har helt vrengt syn på meg selv, og at det disse ukjente og perifere bekjente sier bare er tullprat/fylleprat :s

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Utfra svarene ser jeg jo at det kan være mange ulike grunner.... Er ikke lett å si, godt mulig det er holdningen min som gjør det... Det er jo kjipt i såfall!

Nå plager det meg egentlig ikke, men akkurat nå som jeg ser så stor forskjell på huden min hadde det vært hyggelig om noen hadde sett det...eller sagt noe :)

Men noen ganger lurer jeg på om jeg har helt vrengt syn på meg selv, og at det disse ukjente og perifere bekjente sier bare er tullprat/fylleprat :s

-TS

Nesh.

Og så brun og fin du var blitt og da! :)

Forøvrig, er det en ny genser du har på deg?

Anonymous poster hash: a4b41...5c7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som alle synes er så utrolig pen og de fleste menn har et godt øye til. Selv er jeg stikk motsatt. For meg er det vanskelig å gi henne komplimenter for utseendet, rett og slett fordi det er et sårt tema for meg, og at hele verden stadig gir henne bekreftelse (ok, det FØLES sånn da). Men komplimenter for andre personlige egenskaper får hun :)

Anonymous poster hash: 5e408...cdd

• Liker 2
Skrevet

-TS

Har du tenkt over at ingen andre enn du har sett forandringen i huden din? Folk legger som regel ikke merke til ting som vi selv kanskje river av oss håret i ren frustrasjon over ;) Du er faktisk ikke sentrum i universet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror også sånn som forandring i hudfarge er vanskelig å se om ikke folk er spesielt opptatt av sånt da.. Jeg legger sjeldent merke til om folk har farget opp igjen håret eller stusset sveisen litt. Det er ikke så stor forskjell, men noen ser det jo. Og ikke minst de som har gjort noe med seg selv. Ei venninne ble en gang snurt fordi jeg ikke kommenterte det nyfargede håret hennes, men jeg la ærlig talt ikke merke til det. Det var bare i en annen nyanse og da tenker jeg ikke over det. Om noen har blitt brun har jeg aldri kommentert det heller. Det er ikke noe spesielt. Syns heller man skal gi komplementer om mer personlige ting, som du er så snill, du er så flink til ditt og datt, setter pris på hjelpen din... Sånne ting. Ellers kan jeg gi komplementer om det er tydelige forandringer da, som et nytt kult klesplagg eller en helt ny sveis. Det er sånt som blir lagt merke til. Men prøv å tenk litt over om du faktisk får komplementer om ting du er flink til, at de takker deg for hjelp e.l.. Det er jo også et kompliment som viser at de syns du er et snilt menneske. Ikke alt handler om utseendet:) men du sier jo at du ofte får høre du er pen uansett. Prøv å ikke forvent så mye mer

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sikkert du er så forbanna flott som du tror. ;)

Anonymous poster hash: d1ac2...a9d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sikkert du er så forbanna flott som du tror. ;)Anonymous poster hash: d1ac2...a9d

Hmmm.... Hvor forbanna flott er det du mener jeg tror jeg er da?

Det jeg lurer på er hvorfor mine nermeste aldri gir komplimenter, være det familie eller gode venner, når ukjente og perifere gjør det.. Feks når jeg møtte mine amerikanske slektinger for første gang på 15 år så utbrøt de "Wow, she is so beautiful", når jeg kom inn i rommet hvor de var.

Det handler ikke om hvor pen jeg selv tror jeg er eller ikke er, men hvorfor mine nermeste ikke vil " bygge" meg opp.. Har ikke den største troen på meg selv, og har i det siste tenkt at det kan være pga manglende selvtillitsbygging fra familie i oppveksten..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er vakker ts. men prøv å fokusere på den indre skjønnheten din så vil det lyse og gi liv til den ytre skjønnheten (noe jeg prøver ihvertfall...)

Anonymous poster hash: 2b395...e8d
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det høres rart ut at du ikke får det fra dine nærmeste. Jeg pleier å få komplimenter fra moren min. Ikke så veldig ofte fra venninner eller andre familiemedlemmer. Men det er naturlig at man får litt mer komplimenter fra nye menn man møter, enn de som er vant til å se deg. Angående hudforandringen din, forventer du deg kanskje litt mye. Jeg har gått ned flere kilo, og de fleste så eller kommenterte det ikke. Jeg stripet håret lyst, og ingen kommenterte det. Jeg har konkludert med at folk flest er opptatt av seg selv, og ikke følger med på hvordan jeg ser ut. :)

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å være mann. Da får du aldri noen komplimenter.

Anonymous poster hash: e1e47...8f0
Skrevet

Men hvem i all verden legger merke til og kommenterer andres hud!?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...