AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Håret mity ser veldig slitt ut i lengden, fordi jeg har mange forskjellige lengder på det (brusete), samt at det er litt tørt. Ser veldig bra ut når jeg bruker rettetang, men jeg prøver å spare. Har ikke veldig lyst til å klippe, da lengste lengden er til livet, og korteste er til skuldrene. Jeg har klipt etasjeklipp mange ganger, antageligvis derfor jeg har så mange forskjellige lengder. I tillegg sybtes jeg deler av håret knapt nok blir lengre. Hva kan jeg gjøre?Anonymous poster hash: 78673...fe1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Har forresten veldig lite splittede tupper, så er ikke det som er problemet.Anonymous poster hash: 78673...fe1
Nerine_ Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Hvis du ikke syns håret vokser er det nok fordi det er såpass slitt at håret stadig "spiser seg oppover". Dra innom en frisør og spør om du trenger en klipp.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 veldig mye av håret vokser, men ikke alt. Og det er i utgangspunktet en frisør som drev å skjærte i håret mitt og gjorde det enda verre. Først nå, men månedvis med kuring og egenklipp, har det begynt å vokse igjen. Men når jeg ikke kan se noen splittede tupper, hvordan kan jeg vite om noen av lagene i håret evt må klippes for å nå lik lengde da?Anonymous poster hash: 78673...fe1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Takk for svar forresten. Anonymous poster hash: 78673...fe1
Pearl2.0 Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 Usj, det der er ikke noe gøy. Jeg hadde det slik etter noen år med striping med hette og sparing til langt hår :/ Jeg måtte rett og slett klippe av alt det slitte og brusete og starte på nytt. Nå har jeg langt og fint hår (og skal aldri stripe det igjen ) som vokser som det skal.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 Usj, det der er ikke noe gøy. Jeg hadde det slik etter noen år med striping med hette og sparing til langt hår :/ Jeg måtte rett og slett klippe av alt det slitte og brusete og starte på nytt. Nå har jeg langt og fint hår (og skal aldri stripe det igjen ) som vokser som det skal. Men skal jeg gjøre det, så må jeg klippe helt opp til rett under haka da. :-/ og da er all sparingen og kuringen bortkastet. Synd og ta så mye av det som ser bra ut, bare for å få vekk det andre. Anonymous poster hash: 78673...fe1
Pearl2.0 Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 Men skal jeg gjøre det, så må jeg klippe helt opp til rett under haka da. :-/ og da er all sparingen og kuringen bortkastet. Synd og ta så mye av det som ser bra ut, bare for å få vekk det andre. Anonymous poster hash: 78673...fe1 Hvis det er det som må til for å få bort det tørre så kan det være verdt det. Du får høre med en profesjonell hva som trengs. Jeg klippet meg kort bob, har nå laaaangt hår til godt under bh-festet på ryggen (og jeg er ikke en av de som fester bh-en langt oppå ryggen for å få push-up, er for gammel til det nå)
Gjest badeand1 Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 Hadde først testa ut hårkurer, shampo og balsam for tørt hår osv før jeg klipte det. Er mulig du kan få gjort noe med det. Jeg hadde supertørt hår når jeg farga og blekte det og fikk ordnet det med hårkurer Kokosolje hjelper også mot tørt hår.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 Hvis det er det som må til for å få bort det tørre så kan det være verdt det. Du får høre med en profesjonell hva som trengs. Jeg klippet meg kort bob, har nå laaaangt hår til godt under bh-festet på ryggen (og jeg er ikke en av de som fester bh-en langt oppå ryggen for å få push-up, er for gammel til det nå) Hvor lang tid tok det? Kan jo høre om det er mulig å ta de tørre tuppene lagvis, så jeg slipper å ta hele lengden. Om ikke en kur e.l hjelper da, har gått tom for kur, og syntes det har blitt verre igjen nå i perioden jeg har vært tom.Anonymous poster hash: 78673...fe1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #11 Skrevet 30. juli 2013 Hadde først testa ut hårkurer, shampo og balsam for tørt hår osv før jeg klipte det. Er mulig du kan få gjort noe med det. Jeg hadde supertørt hår når jeg farga og blekte det og fikk ordnet det med hårkurer Kokosolje hjelper også mot tørt hår. Takk for tips! Hva brukte du da, om jeg kan spørre? Kokosolje, hvilken type bør man bruke da? Anonymous poster hash: 78673...fe1
skruf Skrevet 30. juli 2013 #12 Skrevet 30. juli 2013 Hvilke produkter bruker du da? Bruk iallefall gode produkter, og dropp all form for varmebehandling. Håret mitt var ganske brusete nå etter en kretatur, men tuppene var ikke så slitte. Tok vel av ca 2cm på tuppene, og kjøpte en veldig god kur med masse fukt i fra KMS. Kurer på annenhver hårvask, og vasker håret annenhver dag. I tillegg så kjøpte jeg en leave-in balsam fra Fudge som jeg tar i håret når det er tørt. Så stor forskjell etter to uker.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #13 Skrevet 30. juli 2013 Hvilke produkter bruker du da? Bruk iallefall gode produkter, og dropp all form for varmebehandling. Håret mitt var ganske brusete nå etter en kretatur, men tuppene var ikke så slitte. Tok vel av ca 2cm på tuppene, og kjøpte en veldig god kur med masse fukt i fra KMS. Kurer på annenhver hårvask, og vasker håret annenhver dag. I tillegg så kjøpte jeg en leave-in balsam fra Fudge som jeg tar i håret når det er tørt. Så stor forskjell etter to uker. Takk for svar. Akkurat nå er jeg tom, har bestillt nye, men har tidligere brukt proteinkur et par ganger i mnd, og fuktkur et par ganger i uka, begge fra joico (kpak) kanskje ikke bruke proteinkur i lengdene, kanskje bare der jeg tar etterveksten?Anonymous poster hash: 78673...fe1
skruf Skrevet 30. juli 2013 #14 Skrevet 30. juli 2013 Takk for svar. Akkurat nå er jeg tom, har bestillt nye, men har tidligere brukt proteinkur et par ganger i mnd, og fuktkur et par ganger i uka, begge fra joico (kpak) kanskje ikke bruke proteinkur i lengdene, kanskje bare der jeg tar etterveksten?Anonymous poster hash: 78673...fe1 Kanskje du kunne prøvd en annen kur, shampo og balsam? Hører mange sier Joico-serien er så bra, men til mitt hår ble den helt feil. Håret ble som stålull, og jeg følge meg som et lykketroll på en dårlig dag. Kommer sikkert an på hårtypen.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #15 Skrevet 30. juli 2013 Hvilke produkter bruker du da? Bruk iallefall gode produkter, og dropp all form for varmebehandling. Håret mitt var ganske brusete nå etter en kretatur, men tuppene var ikke så slitte. Tok vel av ca 2cm på tuppene, og kjøpte en veldig god kur med masse fukt i fra KMS. Kurer på annenhver hårvask, og vasker håret annenhver dag. I tillegg så kjøpte jeg en leave-in balsam fra Fudge som jeg tar i håret når det er tørt. Så stor forskjell etter to uker. Hva heter forresten fuktkuren fra kms og leave in balsamen fra fudge? Anonymous poster hash: 78673...fe1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #16 Skrevet 30. juli 2013 Kanskje du kunne prøvd en annen kur, shampo og balsam? Hører mange sier Joico-serien er så bra, men til mitt hår ble den helt feil. Håret ble som stålull, og jeg følge meg som et lykketroll på en dårlig dag. Kommer sikkert an på hårtypen. Ja, kanskje det. Har også hørt at de skal være så bra, så har liksom ikke tenkt tanken på å kanskje prøve noe annet. Anonymous poster hash: 78673...fe1
skruf Skrevet 30. juli 2013 #17 Skrevet 30. juli 2013 Hva heter forresten fuktkuren fra kms og leave in balsamen fra fudge? Anonymous poster hash: 78673...fe1 Fuktkuren heter Moist Repair, og den leave-in balsamen fra Fudge heter 1 shot+ Den fra Fudge roer håret kjempemasse, samtidig som den pleier. Kan spraye i flere ganger om dagen hvis håret er brusete. Håret mitt er ikke fargebehandlet eller stripet, men jeg har reist endel i det siste, så det er ganske solbleket. Har langt hår med tynne, fine hårstrå, men har masse hår, så det er ganske tykt.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #18 Skrevet 30. juli 2013 Fuktkuren heter Moist Repair, og den leave-in balsamen fra Fudge heter 1 shot+ Den fra Fudge roer håret kjempemasse, samtidig som den pleier. Kan spraye i flere ganger om dagen hvis håret er brusete. Håret mitt er ikke fargebehandlet eller stripet, men jeg har reist endel i det siste, så det er ganske solbleket. Har langt hår med tynne, fine hårstrå, men har masse hår, så det er ganske tykt. Tusen takk for tips, skal sjekke opp i de. Anonymous poster hash: 78673...fe1
Pearl2.0 Skrevet 30. juli 2013 #19 Skrevet 30. juli 2013 Hvor lang tid tok det? Kan jo høre om det er mulig å ta de tørre tuppene lagvis, så jeg slipper å ta hele lengden. Om ikke en kur e.l hjelper da, har gått tom for kur, og syntes det har blitt verre igjen nå i perioden jeg har vært tom.Anonymous poster hash: 78673...fe1 Ja, det kan du høre om. Er tre og et halvt år siden jeg klipte boben, men så har jeg klippet det jevnlig under sparingen for å forhindre at det ble slitt igjen da Og nå har jeg hatt langt hår lenge altså
skruf Skrevet 30. juli 2013 #20 Skrevet 30. juli 2013 Personlig så ville jeg ha prøvd det meste før jeg hadde klippet meg en kort bob hvis håret var virkelig langt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå