AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 For ca. 3 uker siden kom jeg hjem fra to uker i syden. Jeg ble ganske brun og ville beholde fargen så lenge som mulig. Jeg smører meg med fuktighetskrem minst en gang om dagen, ofte to. Og tar sol en gang i uken i tillegg til at jeg soler meg hjemme når det er sol. Fargen min har forsvunnet litt, men det er ikke annet å forvente på 3 uker, men når jeg dusjer flasser huden min mye og jeg bruker da og skrubbe for å bli kvitt det meste og slippe å flasse mer, men allerede neste gang jeg dusjer flasser jeg like mye igjen. Hvorfor skjer dette? Kan det være kremmen som flasser siden jeg har hatt på så mye eller er det hud? Jeg bruker den hvite Bioterm kremmen og den burde vel være bra? Er det noen andre som opplever dette? Anonymous poster hash: a18f4...f91
Nerine_ Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Ta vare på huden din og dropp solarium. Og ikke skrubb huden hver gang du dusjer.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Ta vare på huden din og dropp solarium. Og ikke skrubb huden hver gang du dusjer. Men hva skal jeg gjøre med alt flasset? Skal jeg bare skylle av det som er løst og ha på fuktighetskrem etterpå? Da blir jo det synlig at jeg flasser når jeg tørker.. Anonymous poster hash: a18f4...f91
Nerine_ Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Men hva skal jeg gjøre med alt flasset? Skal jeg bare skylle av det som er løst og ha på fuktighetskrem etterpå? Da blir jo det synlig at jeg flasser når jeg tørker.. Anonymous poster hash: a18f4...f91 Ja prøv det en stund. Smør heller flere ganger daglig med en fet og parfymefri krem, feks decubal.
Kassiopeia Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Hjelpes, hvis du skrubber hver gang du dusjer er det jammen ikke rart at huden din blir irritert. Det er ikke anbefalt å skubbe mer enn 2, toppen 3 ganger i uken. Hvordan fuktighetskrem bruker du? Siden du mest sannsynlig ikke flasser til vanlig, er jo det et tegn på at huden din er dehydrert. Og hvordan hudtype du har ellers har jo også noe å si for hvilken fuktighetskrem du bør bruke
Gjest BabyBlue Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 Kan hende at huden din trenger fett i tillegg til fuktighet, da er det ikke rart du ikke slutter å flasse. Kan også være at huden bare vil kvitte seg med det beskyttende laget av solbrun hud siden du ikke trenger det lenger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå