Gå til innhold

Julekort med andres unger ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er gift og har to barn.

Min bror og hans kone har ikke barn.

For to år siden fikk hele familen og mange venner av min bror og hans kone julekort med mine unger og deres hund på. Bildet ble tatt i forbindelse med noen juleforberedelser når ungene var der på besøk uten oss foreldre.

Vi ble ikke spurt om det var greit å bruke våre unger på dems julekort, og vi syns det var veldig upassende. Vi ble veldig overrasket over dette når julekortet dumpet ned i postkassen.

Vi tok det ikke opp med dem heller, og har heller ikke tenkt å gjøre det.

Er det greit å bruke andres unger på julekort ? Hvordan ville dere reagert ?

Har bare lyst å høre deres synspunkter :)

Anonymous poster hash: 924ef...2b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt ikke greit.

Skrevet

Hvorfor i all verden har dere ikke tatt det opp med dem når dere ikke liker det?!

Og var det et julekort kun til dere eller ble samme kort sendt ut til flere?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2 år siden? Hvorfor tar du det opp nå, har det gått å gnaget i to år? På tide å la det gå.. De syntes vel det er sprt å ikke ha egne barn da, også er de vel så glad i onlelbarna sine at de ser på de som en del av familien sin. Merkelig hva folk skal bli sure for.

Noen lever under grusomme forhold, mens her er noen ekstra glad i barna dine, og da er det feil.

Anonymous poster hash: 843be...3de

• Liker 4
Skrevet

Synes ikke det er greit uten å høre med dere først.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden har dere ikke tatt det opp med dem når dere ikke liker det?!

Og var det et julekort kun til dere eller ble samme kort sendt ut til flere?

TS her.Dette var ikke et stort problem for oss, og det er det heller ikke nå. Den gang tok vi det ikke opp fordi vi ønsket alle en fredelig juefeiring, selv om vi syns det ikke var noe særlig. :) Har ikke behov for å ta dette opp med dem i dag heller.

AnonymBruker
Skrevet

2 år siden? Hvorfor tar du det opp nå, har det gått å gnaget i to år? På tide å la det gå.. De syntes vel det er sprt å ikke ha egne barn da, også er de vel så glad i onlelbarna sine at de ser på de som en del av familien sin. Merkelig hva folk skal bli sure for.

Noen lever under grusomme forhold, mens her er noen ekstra glad i barna dine, og da er det feil.

Anonymous poster hash: 843be...3de

TS her :) Dette er selvsagt ikke et problem eller en stor sak, hverken den gang eller i dag..

Jeg skriver ingen steder at dette gnager på meg/ oss eller er til plage..det har det aldri vært. Og vi er selvfølgelig veldig glad for folk er glade i barna våre. Det har jeg heller ikke sagt noe negativt om.

Vi syntes det var en rar ting å gjøre, og lurer på hva andre ville syns. Kom til å tenke på det i dag fordi jeg og mannen mimret om julefeiring og førjulstiden. Ikke tenk alltid det værste om folk da vel ?

Skrevet

Ser ikkje heilt problemet, dei sendte sikkert berre julekortet til folk dei kjenner godt, og prøvde nok ikkje å få det til å sjå ut som om det var deiras egne barn. Dei tenkte nok ikkje over at det kunne fornerme deg og mannen din. Om dere syntes det var eit problem kan dere jo bare nevne at dere liker å ha kontroll på distribusjon av bilder av barna deres for eksempel. Kva er egentlig grunnen til at dere ikkje likte det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville faktisk reagert helt annerledes enn dere andre her - ville syntes at det var kjempekoselig at de var så glade i barna våre og følte seg så knyttet til dem at de sendte ut julekort med bilde av dem på. Det er jo familie, og de synes vel at jula er en familiehøytid, og skulle kanskje gjerne hatt egne barn på kortet, men når de ikke hadde det, så...

Det var vel ikke portretter av barna? Men bilder av juleforberedelser der de var i full sving

Enig at det er merkelig å ikke spørre først, det bør man absolutt gjøre i slike situasjoner men likevel ville jeg i hovedsak syntes at det var koselig. Et slags bevis på hvor glade onkelen og tanta var i barna mine.

Anonymous poster hash: a1d93...b09
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikkje heilt problemet, dei sendte sikkert berre julekortet til folk dei kjenner godt, og prøvde nok ikkje å få det til å sjå ut som om det var deiras egne barn. Dei tenkte nok ikkje over at det kunne fornerme deg og mannen din. Om dere syntes det var eit problem kan dere jo bare nevne at dere liker å ha kontroll på distribusjon av bilder av barna deres for eksempel. Kva er egentlig grunnen til at dere ikkje likte det?

Vi er ikke redd for distrubisjon av bilder :) Vi syns det var en rar og merkelig ting å gjøre. Særlig når de ikke bry seg om familen sånn generelt. For oss er et julekort en personlig hilsen fra en famile til famile, venner og kjente. Da blir det litt feil for oss når noen bruker våre unger, uten å spørre, på feks julekort. :)

Skrevet

Jeg syntes det var litt merkelig.. tror ikke jeg ville funnet på å bruke mine tantebarn på mitt julekort..^^

• Liker 1
Skrevet

TS her.Dette var ikke et stort problem for oss, og det er det heller ikke nå. Den gang tok vi det ikke opp fordi vi ønsket alle en fredelig juefeiring, selv om vi syns det ikke var noe særlig. :) Har ikke behov for å ta dette opp med dem i dag heller.

Hadde det ikke blitt en fredelig feiring om dere hadde sagt ifra på en ordentlig måte?

Skrevet

Jeg synes bare at det er rart egentlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...