Gå til innhold

Jeg skal gifte meg i Russland. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg i Russland for russiske myndigheter, men er veldig usikker på hvilke papirer som kreves av meg. Jeg lurer derfor på om det finnes andre her som har gjort det og som kan gi meg noen gode råd!

Jeg har forstått at både jeg og min forlovede behøver å fylle ut hver vår egenerklæring, og få hver vår forlover til å fylle ut forlovererklæring, som skal sendes til skatteetaten i Norge. Dette får vi sikkert tilbake på engelsk. Bør vi oversette dette til russisk, og i så fall bør det gjøres i Norge?

I tillegg vil kanskje russiske myndigheter kreve enda flere dokumenter av meg?

Jeg vet veldig lite om alt, så all informasjon taes imot med et stort takk!

lvcha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg i Russland for russiske myndigheter, men er veldig usikker på hvilke papirer som kreves av meg. Jeg lurer derfor på om det finnes andre her som har gjort det og som kan gi meg noen gode råd!

Jeg har forstått at både jeg og min forlovede behøver å fylle ut hver vår egenerklæring, og få hver vår forlover til å fylle ut forlovererklæring, som skal sendes til skatteetaten i Norge. Dette får vi sikkert tilbake på engelsk. Bør vi oversette dette til russisk, og i så fall bør det gjøres i Norge?

I tillegg vil kanskje russiske myndigheter kreve enda flere dokumenter av meg?

Jeg vet veldig lite om alt, så all informasjon taes imot med et stort takk!

lvcha

Dessuten kom jeg til å tenke på at jeg mest sannsynlig drar til Russland uten noen forlover. Noen gode råd her?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i bryllup i Russland, riktignok for noen år siden.

Den gangen måtte brudeparet bli lovlig gift på Tinghuset i Norge i forkant av Russlandsturen, fordi det rett og slett ikke lot seg gjøre å få det godkjent på noe annet vis. De hadde også en seremoni med russisk dommer i Russland, men den seremonien var vel egentlig bare symbolsk. Det ble en flott feiring likevel, og jeg tror mange av gjestene ikke en gang visste om seremonien brudeparet hadde hatt på Tinghuset.

I dette tilfellet var bruden russisk og brudgommen norsk, vet ikke hvordan det stiller seg hvis begge er norske.

Anonymous poster hash: 1d684...23c
Skrevet

Vi skal gifte oss for russiske myndigheter, bare jeg er norsk statsborger. Hadde vi kunnet gifte oss for norske myndigheter hadde vi nok mye heller gjort det.

Takk for lesestoff!

Håper likevel det finnes noen som har vært gjennom dette selv, og vet ganske nøyaktig hvilke papirer jeg trenger, og gjerne har noen gode råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...