Gå til innhold

Geocaching

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle :-)

Trege meg hadde aldri hørt om dette før idag. Virker som en super aktivitet for meg og barna mine. Liker å gå på oppdagelsesturer og slikt :-)

Jeg lastet ned c:geo på mobilen og ser at det er mange cacher i nærheten. Men finner ikke koordinatene. Er litt grønn på dette med gps og slikt..

Noen som kan hjelpe en stakkars nybegynner?

Anonymous poster hash: 1445f...761

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker en HTC.

Velg ut en du vil gå etter, trykk på den.

Når den kommer opp finner du tre prikkervi bunn, trykk på den.

Velg navigeringsmåte.

Skrevet

Hvor i landet bor du? Jeg "tør" ikke laste ned i frykt for at det ikke er noen der jeg bor (drammen) og at det derfor vil være bortkastet..

Skrevet

De er OVERALT, og uten tvil i drammen. Hvis ikke kan du lage noen selv ;p Så kommer nok noen andre til å komme innom senere å bytte ut innholdet.

Satt på en benk i sola litt tidligere i år. Nær ladestien og spilte musikk . Kom noen opp der og hadde med seg ungene, de hadde det kjempegøy. Var visstnok ganske stort med geocaches i barnehagen der, "alle" drev med det.

• Liker 1
Skrevet

Geochacher er nesten overalt, fra by til land, langt oppe på fjellet.

Selv har jeg funnet chacher i Spania, rett ved leiligheten vi bodde i.

Det er en morsom hobby.

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte med dette i går, og synes det er supergøy! Det er definitivt mange i Drammensområdet - jeg bor i ei lita bygd noen mil fra Stavanger, og her er det ca 25 cacher bare i gåavstand fra der jeg bor! Setter jeg meg i bilen og kjører fem-ti minutter, så har jeg tilgang til det dobbelte.

Jeg fant min første i dag! :biggrin:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må man bli medlem av en forening, eller kan hvem som helst gjøre dette? Jeg er støttekontakt for en rullestol, finnes det cacher i asfaltområder?

Anonymous poster hash: 9c66f...c6f

Skrevet

Du må registrere deg på www.geocaching.com. Det er gratis i utgangspunktet, men du kan betale for "premium medlemskap" og får da tilgang til alle cachene. Last ned en geocache-app til mobilen, og du er i gang! Du trenger ikke melde deg inn i en forening sånn sett, og det koster i utgangspunktet ingenting.

Cacher finnes overalt - det er to i minutters gåavstand fra der jeg bor, på asfaltområde, nær trafikkerte veier. Og jeg bor i en liten bygd. :)

AnonymBruker
Skrevet

Du må registrere deg på www.geocaching.com. Det er gratis i utgangspunktet, men du kan betale for "premium medlemskap" og får da tilgang til alle cachene. Last ned en geocache-app til mobilen, og du er i gang! Du trenger ikke melde deg inn i en forening sånn sett, og det koster i utgangspunktet ingenting.

Cacher finnes overalt - det er to i minutters gåavstand fra der jeg bor, på asfaltområde, nær trafikkerte veier. Og jeg bor i en liten bygd. :)

Takk for svar! :)

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med å ikke bruke GPS, men kart eller bare lete?

Skrevet

Noen som har erfaring med å ikke bruke GPS, men kart eller bare lete?

Jeg prøvde å lete med kart etter at GPSen sluttet å fungere. Det gikk ikke så bra :P men det er forskjellige vansklighetsgrader på cachene.. muligens det går bedre på de lette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får det ikke til :-( Jeg søker på mobilen og finner mange cacher i nærheten. Så velger jeg en av de, trykker "naviger", åsså står det "trying to download static maps". Så skjer det ikke noe mer :-( Skal ikke mobilen fungere som et slags kompass/gps slik at jeg kan finne cachen? Hva gjør jeg feil?

Anonymous poster hash: 1445f...761

AnonymBruker
Skrevet

Må man registrere seg som bruker? Jeg har lastet ned app på iPhone, ser mange i nærområdet, kan jeg bare gå rundt å lete uten å være registrert?

Anonymous poster hash: 3f032...586

Skrevet

Du bør registrere deg for at det skal være samsvar mellom de som signerer i loggen i selve cachen, og de som logger cachen på Geocaching-siden. Strengt tatt trenger du ikke å logge noen steder, men det er jo ikke så gøy, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...