Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg er gravid (rundt 10 uker) og var utro med en annen mann i helgen. Hun ringte meg på søndag og sa hun hadde begynt å blø litt og i dag har hun vært hos legen og fått bekreftet at det sannsynligvis er en spontanabort på gang.

Vi trenger ikke å diskutere hvor dum hun er for utroskapen, jeg kjeften henne huden full for det på søndag, men i dag har jeg dårlig samvittighet etter at jeg snakket med henne. Hun har nemlig fått det for seg at hun er skyld i aborten fordi hun var utro, fordi hun mener at hvis man har sex med en annen mann enn den hun er gravid med, kan sæden fra den andre mannen indusere spontanabort. At dette er noe som henger igjen fra evolusjonen og skal sikre at avkommet til den sterkeste hannen skal kunne overleve eller noe i den dur.

Jeg har så lyst å si til henne at dette ikke stemmer, for jeg vet ikke hvordan det vil gå med henne hvis hun får det for seg at aborten skyldes utroskapen. Er det noen av dere som har hørt eller lest noe lignende noen gang, og kan si om det er noe sannhet i det?

Anonymous poster hash: 4bd5e...493
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Karma's a bitch

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

IKKE snakk fornuft inn i henne! La henne få lide!

Anonymous poster hash: d5aba...7d6
  • Liker 4
Skrevet

Men for å svare deg: nei, en annen manns sæd kan ikke provosere fram en abort.

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor skulle det føre til abort? Naturens måte å ta hevn for utroskap? Nei det trur jeg ikke. Er garantet helt tilfeldig.

Skrevet

Nei, det kan ikke forårsake abort.

Og til dere som snakker om karma: det er et uskyldig liv som har gått tapt, i skammekroken med dere!

• Liker 8
Skrevet

Karma hadde vert om hun fikk kjønnsvorter og ikkje kunne behandle dem fordi hun er gravid. Spontanabort er en tragedie hun ikkje har noe skyld i.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det kan ikke forårsake abort.

Og til dere som snakker om karma: det er et uskyldig liv som har gått tapt, i skammekroken med dere!

Hun var fortsatt innen grensen for selvbestemt abort, det er ikke blitt et barn enda, bare noen liten ubetydelig klump.

Karma hadde vert om hun fikk kjønnsvorter og ikkje kunne behandle dem fordi hun er gravid. Spontanabort er en tragedie hun ikkje har noe skyld i.

Hun kan ha skyld i det, stress kan forårsake abort. Og om hun stresset over å ha vært utro, vel...

Hennes skyld.

Og jeg tenker mitt om at det kanskje er like greit det ble abort, forholdet ungen skulle komme inn i er jo åpenbart ikke det beste.

Anonymous poster hash: bb0d0...398

• Liker 2
Skrevet

Jeg fatter ikke hvem i denne verden som klarer å ha en annen manns penis inni seg når det allerede ligger et befruktet egg der som PARTNEREN har befruktet. Usj, æsj, BLÆ! Det syntes jeg nesten er litt skittent.

Og for å svare på spørsmålet ditt, så kan ikke en annen manns sæd ødelegge.

• Liker 2
Skrevet

Hun var fortsatt innen grensen for selvbestemt abort, det er ikke blitt et barn enda, bare noen liten ubetydelig klump.

Hun kan ha skyld i det, stress kan forårsake abort. Og om hun stresset over å ha vært utro, vel...

Hennes skyld.

Og jeg tenker mitt om at det kanskje er like greit det ble abort, forholdet ungen skulle komme inn i er jo åpenbart ikke det beste.

To ting: i uke ti er fosteret blitt et lite menneske med ansikt, nese, armer, bein og forstadiet til fingre og tær. Så noen klump er det ikke.

Nummer to: nei, vanlig stress kan ikke forårsake abort. Det skal ekstreme forhold til for at man spontanaborterer pga. Forholdene rundt kvinnen.

Kanskje ikke uttale seg når en ikke har peiling?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

To ting: i uke ti er fosteret blitt et lite menneske med ansikt, nese, armer, bein og forstadiet til fingre og tær. Så noen klump er det ikke.

Nummer to: nei, vanlig stress kan ikke forårsake abort. Det skal ekstreme forhold til for at man spontanaborterer pga. Forholdene rundt kvinnen.

Kanskje ikke uttale seg når en ikke har peiling?

Arrogant du er.

Så å potensielt angre på utroskap anses som lett stress? Hva vet du om hvor mye hun eventuelt stresset over det?

• Liker 1
Skrevet

Hun var fortsatt innen grensen for selvbestemt abort, det er ikke blitt et barn enda, bare noen liten ubetydelig klump. Hun kan ha skyld i det, stress kan forårsake abort. Og om hun stresset over å ha vært utro, vel...Hennes skyld. Og jeg tenker mitt om at det kanskje er like greit det ble abort, forholdet ungen skulle komme inn i er jo åpenbart ikke det beste. Anonymous poster hash: bb0d0...398

Tror du virkelig at det ikke er et barn enda, bare fordi det er innenfor grensen for selvbestemt abort? Det er liv, det er et lite barn, og det er en tragedie å miste det. Så sånn sett er dette en forferdelig situasjon for henne som var utro. Og at hun tar på seg skylden for det gjør det bare verre. Vel var hun utro, men hun fortjener ikke dette.

Skrevet

En venninne av meg er gravid (rundt 10 uker) og var utro med en annen mann i helgen. Hun ringte meg på søndag og sa hun hadde begynt å blø litt og i dag har hun vært hos legen og fått bekreftet at det sannsynligvis er en spontanabort på gang. Vi trenger ikke å diskutere hvor dum hun er for utroskapen, jeg kjeften henne huden full for det på søndag, men i dag har jeg dårlig samvittighet etter at jeg snakket med henne. Hun har nemlig fått det for seg at hun er skyld i aborten fordi hun var utro, fordi hun mener at hvis man har sex med en annen mann enn den hun er gravid med, kan sæden fra den andre mannen indusere spontanabort. At dette er noe som henger igjen fra evolusjonen og skal sikre at avkommet til den sterkeste hannen skal kunne overleve eller noe i den dur. Jeg har så lyst å si til henne at dette ikke stemmer, for jeg vet ikke hvordan det vil gå med henne hvis hun får det for seg at aborten skyldes utroskapen. Er det noen av dere som har hørt eller lest noe lignende noen gang, og kan si om det er noe sannhet i det? Anonymous poster hash: 4bd5e...493

Var dette hennes første svangerskap? Har hun spontanabortert før? Vanligvis er ikke sex under svangerskapet skadelig. Men i noen tilfeller kan sex forårsake spontanabort. Men da er det sexen i seg selv, ikke at det er en annen manns sæd. Hvis hun ikke mister barnet nå, så bør hun avstå fra sex en periode (husker ikke hor lenge) fremover. Og ved senere svangerskap være forsiktig med sexen i begynnelsen av svangerskapet.

Skrevet

Arrogant du er.

Så å potensielt angre på utroskap anses som lett stress? Hva vet du om hvor mye hun eventuelt stresset over det?

Arrogant? Er vel heller du som oppfører deg arrogant.

Ekstremt stress er ikke å stresse, gråte hysterisk over dårlig samvittighet osv. Ekstremt stress er for eksempel under uholdbare situasjoner som krig, sult og lignende.

Jeg var selv under voldsomt stress i svangerskapet og gråt nesten hver dag. Noen dager hyperventilerte jeg også, så jeg vet absolutt hvordan det er å være gravid og stresset.

AnonymBruker
Skrevet

Arrogant? Er vel heller du som oppfører deg arrogant.

Ekstremt stress er ikke å stresse, gråte hysterisk over dårlig samvittighet osv. Ekstremt stress er for eksempel under uholdbare situasjoner som krig, sult og lignende.

Jeg var selv under voldsomt stress i svangerskapet og gråt nesten hver dag. Noen dager hyperventilerte jeg også, så jeg vet absolutt hvordan det er å være gravid og stresset.

Du kan ikke anta at dine erfaringer gjelder for alle andre.

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke anta at dine erfaringer gjelder for alle andre.

Det har jeg ikke gjort heller. Jeg foreslår du leser litt om emnet før videre diskusjon.
Skrevet

Arrogant du er.

Ekstremt stress kan forårsake spontanabort, men da er det snakk om traumatiske opplevelser som krig og lignende. Teriyakis innlegg er ikke subjektivt, dette er snakk om forskning.

Det var selvsagt dumt av TS' venninne å være utro, men ingen fortjener å spontanabortere. Alle kan gjøre feil. Hun er ikke skyld i spontanaborten.

AnonymBruker
Skrevet

Arrogant du er.

Det er lett å forstå forskjellen på å være trist og nedfor mentalt, enn å være på flukt gjennom Kalahari-ørkenen uten mat til dine barn.

Anonymous poster hash: a979a...2d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Karma? Kom igjen, det er ikke riktig tid og sted for å komme med de kommentarene.

Venninna til TS gjorde noe dumt ja, men det er ikke karma eller hennes skyld at hun spontanaborterte. Slikt skjer, og er mye mer normalt enn mange tror. Akkurat nå har venninna det vondt, og TS bryr seg heldigvis om henne uansett hva hun har gjort galt.

Til TS; en annen manns sæd vil ikke forårsake spontanabort, og dette er ikke venninna di sin skyld - det trenger hun å høre.. Det finnes mange årsaker til spontanabort, og den vanligste er "ingenting". Det er slikt som kan skje.

Anonymous poster hash: 47bee...ad1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...