AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Venninna mi fyller 30 snart, og hun har alt. Hun elsker å bake, så jeg tenker at jeg burde kjøpe noe i den kategorien. Men hva skal jeg kjøpe? Det jeg vet er at hun først og fremst liker å pynte. Hun har sikkert 50 ulike flasker med smaksessenser og perler, men påstår selv at hun aldri kan få nok Noen smarte tips til hva jeg kan kjøpe? Pris er ikke viktig. Om jeg/dere kommer på noe genialt men dyrt, så er vi flere som kan spleise. Anonymous poster hash: 44b78...a52
Surriball Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Hva med et sett med frostingfarge? Altså icing-pastafarger? Kjøpe rød, gul, rosa, osv osv. Det er nemlig litt dyrt å kjøpe selv, men hallo - så flotte farger det gir!
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Hva med et sett med frostingfarge? Altså icing-pastafarger? Kjøpe rød, gul, rosa, osv osv. Det er nemlig litt dyrt å kjøpe selv, men hallo - så flotte farger det gir! I utgangspunktet en kjempeide, men jeg vet hun også har kjempemange slike flasker. Men kanskje jeg kan gå for det uansett siden det er forbruksvare? Hvor lang holdbarhet bruker det å være på slike åpnede flasker? Anonymous poster hash: 44b78...a52
Surriball Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 I utgangspunktet en kjempeide, men jeg vet hun også har kjempemange slike flasker. Men kanskje jeg kan gå for det uansett siden det er forbruksvare? Hvor lang holdbarhet bruker det å være på slike åpnede flasker? Anonymous poster hash: 44b78...a52 Hmmm. Jeg vet ikke helt holdbarheten, men siden de er ganske drøye så tipper jeg i hvert fall et år! Hva med maler/stensiler til å trykke ut pynt av marsipan? Lekre brødformer? Eller gjenbruksbakepapir av silikon?
CalidumCor Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Kjøp et gavekort på kakeboksen.no eller lignende nettbutikker. Genialt
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 Så en kjempekul "egg timer" (aner ikke hva de heter på norsk) formet som en marihøne, kanskje noe slikt hadde vært morsomt? Anonymous poster hash: 82a99...128 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 Så en kjempekul "egg timer" (aner ikke hva de heter på norsk) formet som en marihøne, kanskje noe slikt hadde vært morsomt? Anonymous poster hash: 82a99...128 Kanskje det kan være noe ja Vil ikke kjøpe gavekort. Da kan jeg like gjerne gi henne penger, og det har hun mer enn nok av fra før.. Synes det blir så upersonlig. Det er tross alt en 30årsdag det er snakk om Anonymous poster hash: 44b78...a52
Gjest Doh Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 Om du bor i Oslo kan ta en tur innom Cacas og få inspirasjon. Er mange utstikkere, kuttere, dekoreringssett osv der. Eller hva med et kurs hos en av disse kjente kakebloggerne?
happiest Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 Bakebok? Hvis ikke hun har mange fra før av da... Ellers så er jo pynt en god ide, siden hun liker det Eller muffinsformer (feks. silikon), kakeformer, bakekurs (om hun er hobbybaker og vil lære mer), bokser til oppbevaring av ingredienser? (slik som mel, sukker, pynt osv..)
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 Hva med spiselig papir? Vet det finnes spiselig papir og blekk slik at en kan skrive ut egne kakedekorasjoner (tenk toppen på marsipankaker). Vet ikke hvor dyrt eller omfattende saker det er, da, men det hadde vært artig for en skikkelig bakegal person! Anonymous poster hash: 8cc00...119
super-ida Skrevet 30. juli 2013 #11 Skrevet 30. juli 2013 En driiitlekker (og dyr) le creuset-kjele til å bake no knead bread i :D og lage annet da :D
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #12 Skrevet 30. juli 2013 Kurs og bøker er definitivt aktuelt Spiselig papir har hun. Det er dette som er problemet mitt, for jeg føler hun har det meste men teknikk og ideer kan man definitivt aldri få nok av, så det spørs om jeg går for kurs og/eller bok. Anonymous poster hash: 44b78...a52
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #13 Skrevet 4. august 2013 Måleskjeer i fra Joseph Joseph? Anonymous poster hash: f0fce...016
Avalon Skrevet 4. august 2013 #14 Skrevet 4. august 2013 (endret) Sånn fancy kjevle med mønster på kanskje? En sånn som da gir et pent mønster på marsipan, sukkerpasta osv. Endret 4. august 2013 av Avalon
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #15 Skrevet 4. august 2013 Kakeformer(hjerte, stjerner) og andre former, sånn at hun kan lage stilige kaker! :D Anonymous poster hash: c006a...b48
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #16 Skrevet 4. august 2013 Kokebok, silikonformer, muffinsstativ, dekoreringssett, sprøyteposer, fontantkniv, serveringsbrett/kakebrett Eller en kurv med mye forskjellig bakemat (kakao, mel, sukker, egg, kondittorfarge, bakepulver) + litt bakeutstyr. Anonymous poster hash: 233aa...d70
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #17 Skrevet 4. august 2013 Kurs og bøker er definitivt aktuelt Spiselig papir har hun. Det er dette som er problemet mitt, for jeg føler hun har det meste men teknikk og ideer kan man definitivt aldri få nok av, så det spørs om jeg går for kurs og/eller bok. Anonymous poster hash: 44b78...a52 Hva med en opplevelse? Altså gå lengre enn kurs? Når en har alt er ofte opplevelser mye mer verdifulle. Nå spørs det jo litt livssituasjon og slikt men siden dere er flere som kan spleise så kanskje en matreise (altså reise + kurs i lokalt bakverk + lokale matutflukter)? Særlig gjeldene for de riktig, riktig vanskelige bakverkene. Frankrike? Anonymous poster hash: 8cc00...119
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #18 Skrevet 5. august 2013 Hva med en opplevelse? Altså gå lengre enn kurs? Når en har alt er ofte opplevelser mye mer verdifulle. Nå spørs det jo litt livssituasjon og slikt men siden dere er flere som kan spleise så kanskje en matreise (altså reise + kurs i lokalt bakverk + lokale matutflukter)? Særlig gjeldene for de riktig, riktig vanskelige bakverkene. Frankrike? Anonymous poster hash: 8cc00...119 Om jeg får med meg nok folk til å spleise er dette definitivt det mest aktuelle :D skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på dette selv. Hun elsker jo å reise også. Takk for tipset, håper dette går i orden Anonymous poster hash: 44b78...a52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå