Gå til innhold

Hunder og elektrisk ferist

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere når dere går tur på veg med elektrisk ferist? Bærer dere hunden over?

Anonymous poster hash: a6eb4...ee7

Gjest HappyWaffle
Skrevet

jaaa med mindre du vil at hunden skal få strøm så. hvordan ville du ellers ungått det?

Skrevet

Bær over eller gå rundt dersom det er mulig :)

Gjest C4r1n3
Skrevet

Har aldri vært borti det, men jeg hadde snudd om jeg var alene og det ikke var mulig å gå rundt, for jeg klarer ikke å bære 40 kilo med hund.

AnonymBruker
Skrevet

jaaa med mindre du vil at hunden skal få strøm så. hvordan ville du ellers ungått det?

Skjønner at jeg spør dumt, men jeg er ny som hundeeier og har ikke peiling på ferister, men kan da gjette meg til hvordan de fungerer.

Takk for hjelpen!

• Liker 2
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Skjønner at jeg spør dumt, men jeg er ny som hundeeier og har ikke peiling på ferister, men kan da gjette meg til hvordan de fungerer.

Takk for hjelpen!

hunden vil få strøm av de jo :) hehe

AnonymBruker
Skrevet

Du tar et godt tak i båndet og drar til hunden er over. :P

Anonymous poster hash: b556d...a48
AnonymBruker
Skrevet

Elektrisk ferist?! :sjokkert:

Anonymous poster hash: 19097...762
  • Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Du tar et godt tak i båndet og drar til hunden er over. :P

Anonymous poster hash: b556d...a48

:murvegg:

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Elektrisk ferist?! :sjokkert:

istedet for de store rørene som har vært vanlig, så er det laget et alternativ for de som vil ta den bort om vinteren med tanke på brøyting osv. det ser ut som strømtråder som går over veien helt nede ved bakken :)

Skrevet

Husker jeg var ute og gikk tur med min daværende hund. Jeg var 14 år, og hadde ikke sett slike ferister før. Går over der, før jeg hører et helsikkas hyl fra hunden. Først av da skjønte jeg at det var elektrisk. Etter det måtte jeg bære henne over- dersom hun ikke hoppet selv (ikke så bred ferist, kanskje 40 cm) Men å få henne til å gå på kumlokk etter dette var nesten umulig :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, jeg hadde aldri tenkt at det der var noe elektrisk! Står det skilt eller lignende?

Vi har ikke sånne her jeg bor, hadde en slik en plutselig dukket opp hadde jeg sikkert bare fortsatt over som vanlig..

• Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Herregud, jeg hadde aldri tenkt at det der var noe elektrisk! Står det skilt eller lignende?

Vi har ikke sånne her jeg bor, hadde en slik en plutselig dukket opp hadde jeg sikkert bare fortsatt over som vanlig..

de skal være skiltet ja :) men du kan trygt kjøre bil på de :) å vanligvis har de grinder på siden man kan gå igjennom :)

Skrevet

Noe slikt har jeg aldri sett før :sjokkert: Men, det må jo være tilrettelagt for å gå rundt?

Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Noe slikt har jeg aldri sett før :sjokkert: Men, det må jo være tilrettelagt for å gå rundt?

ja skal være mulig å komme seg rundt akkurat som vanlige ferister :) er litt usikker på hvordan de fungerer med sko da det er dyr som skal få strøm. men veit det er mer vanlig da man ikke risikerer at dyr setter seg fast i feristen og blir skadet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...