Gå til innhold

Fordele varme på vinter når det er høyt under taket

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal flytte inn i en leilighet med ca 3 meter under taket, og panelovner på vegger.

Vi har ikke mulighet til å installere nye varmeelementer/varmelister eller gjøre annet av "faste ting" da vi skal leie.

Jeg regner med varmen vil stige kjapt til taket og det blir grisekaldt på gulvet - så; hva gjør dere med høyt under taket for å fordele varme best mulig?

Må man bare godta mye sløsing av varme?

Anonymous poster hash: 4fb6c...126
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke akkurat derfor man har varmepumpe?

Uansett, luftsirkulasjon er jo key.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke akkurat derfor man har varmepumpe?

Uansett, luftsirkulasjon er jo key.

Jeg kan alt om varmeløsninger sånn sett - men som jeg sa; jeg eier ikke boligen og har ikke anledning til å gjøre noe med det.

Det er panelovner.

Spørsmålet mitt er hvordan jeg sørger for god luftsirkulasjon uten å installere vifte e.l :)

Anonymous poster hash: 4fb6c...126

Skrevet (endret)

Vanskelig, det mest hensiktsmessige hadde vel vert en takvifte. Kan henges opp i stedet for en lampe, da lager du jo ingen nye merker heller?

Vanlige vifter lager generelt sett for mye støy. Selv de i god kvalitet

Men å bytte ut lampe med vifte kan jo være en løsning. Enklere å plassere ut noen ekstra lamper.

Men står det i kontrakten at du ikke får lage hull i veggene? Noen få hull regnes kun som normal slitasje!

Endret av Black March
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også at takvifte er eneste løsning. Vi har samme problem her vi bor, bortsett fra at vi fyrer med ved, og i tillegg har vifte på vedovnen som sprer varmen til rommet. Det er over 3 meter takhøyde her, og kun leire som isolasjon i gulvet her. Det er så kaldt på gulvet at man ikke greier seg uten tykke tøfler på vinteren. Oppunder taket, derimot... :roll:

Vi har hittil droppet takvifte, fordi vi generelt synes alle ser harry ut, og fordi det vil passe dårlig inn i vårt gamle hus.

Anonymous poster hash: a37d3...cc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...