AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Den andre tråden trigget meg til å skrive dette. Har tenkt på dette lenge men ikke tord å si til noen. Jeg er ei asiatisk jente som virkelig ikke takler asiatere. Jeg liker og tenner KUN på norske gutter. Gjerne blonde og blåøyde. Jeg blir deppa av å tenke på at barna mine kommer til å se asiatiske ut(dominerende gen) og ikke nordiske med blondt hår og blå øyne. Har vurdert å dra til et land hvor de har teknologi for å manipulere eggceller slik at jeg får nordiske barn(noen som vet hvor jeg kan gjøre dette?). Jeg har aldri vært i Asia eller "hjemlandet" mitt og kommer aldri til å dra dit heller. Jeg er ikke venner med noen asiatere, og får panikk bare ved tanken av å omgås mange asiatere. Har egentlig ikke tord å si det til så mange siden jeg vet det høres veldig rart ut. Noen har sagt at jeg er rasist, men jeg kan jo ikke være rasist når jeg selv er "utlending"? Og en ting til, er at jeg blir så utrolig fornærmet hver gang noen spør meg hvilket land jeg er fra, jeg svarer alltid Norge og sier at jeg er norsk, men jeg blir fortsatt irritert. Dere nordmenn, se for dere at hver gang dere møter nye folk så spør dem alltid hvor dere er fra, hvor slitsomt og irriterende er det ikke fordi dere vet at dere er norske, men de spør om det hele tiden og du blir minnet på hele tiden om at du ikke fortjener å være norsk kun fordi du er gul og har svart hår!!! Ja, jeg høres veldig sinna ut her, men det er sent og jeg er trøtt men dere tar poenget mitt. Syns dere det er rart? Anonymous poster hash: 280c3...552
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Er det ikke det indre som teller? Alle skal være så opptatt av utseende hele tiden, vær fornøyd med den man er og gjør det beste ut av det. Anonymous poster hash: 209fc...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Takk. Jeg liker egentlig heller ikke at jeg er asiater. Heldigvis er jeg ganske søt(får jeg høre) så er greit. Men om jeg kunne velge så ville jeg heller bli født som ei norsk blondine med blå øyne. Helt seriøst, nordiske jenter er noe av det vakreste som finnes. Går rundt på gata og bare misunner alle norske jenter - jeg skulle vært en av dere!! Anonymous poster hash: 280c3...552 Innlegget er endret som ledd i rydding. Yvonne (mod) Endret 31. juli 2013 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Dagens kroppsfikserte samfunn... Anonymous poster hash: 209fc...ccd 2
Gjest Houdini Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 (endret) De fleste asiatiske jenter er jo superskjønne, jeg har mange ganger misunt dem den nette fine kroppen de pleier å ha, det fine rette svarte håret og ikke minst det milde uttrykket mange har. kristin kreuk er jo halvt asiat og veldig nydelig. :-) Innlegget er endret som ledd i rydding. Yvonne (mod) Endret 31. juli 2013 av Yvonne 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 Skjønner at det er frustrerende å bli spurt hvor du er fra hele tiden, selv om du er født og oppvokst i Norge. Tror ikke folk helt klarer å henge med i forandring i tidene, der ikke-nordisk utseende ikke nødvendigvis betyr at man ikke er Norsk. Pluss at det jeg tror mange egentlig spør om er hvor man har sin "opprinnelse" selv om man er født i norge, kanskje også flere generasjoner før deg. Vet ikke hvorfor så mange er nysgjerrig på det, men husker ei svart jente i klassen min på vgs ble spurt og hun visste "hvor hun var fra" selv om hun er født og oppvokst i norge. Selv har jeg ingenting i mot asiater, faktisk er jeg litt fasinert av asiatisk kultur, men tror nok noe av rasismen mot din egen rase kanskje kan komme av forskjellsbehandlingen du møter rett og slett fordi folk ikke tror du er norsk? Hva med å bare se på deg selv som litt eksotisk? Si du er norsk men har aner i, hvor enn du har dem, hvis du vet det i det hele tatt. Dessuten er asiatiske jenter kjempepene^^, Rett, silkeglatt mørkt hår, dype, mørke øyne, nett fysikk... Litt misunnelig her jeg sitter og er dobbelt så stor med lyst, brusete, tørt nordisk hår og blek som en fiskebolle som blir solbrent bare jeg tenker på sola Anonymous poster hash: 32e25...94b 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 (endret) De fleste asiatiske jenter er jo superskjønne, jeg har mange ganger misunt dem den nette fine kroppen de pleier å ha, det fine rette svarte håret og ikke minst det milde uttrykket mange har. kristin kreuk er jo halvt asiat og veldig nydelig. :-) Oj, hun var jo pen Anonymous poster hash: 280c3...552 Innlegget er endret som ledd i rydding. Yvonne (mod) Endret 31. juli 2013 av Yvonne 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 Kjære TS! Jeg vil at du skal være fornøyd med deg selv og utseende ditt. Se på det positive, og vi har alle noe fint ved kroppen vår! Hva med håret ditt, kanskje det er fint, tykt og langt? Asiatisk hår tåler mer og er tykkere enn nordisk hår, feks. Hva med en kroppsdel du liver ved deg selv? Ikke sammenlign deg med ande, kjære TS. Fremhev det fine ved utseende ditt. Det er sikkert mange som misunner deg. Vær så snill og ikke hat ungene dine selv om de vil ha et asiatisk utseende. Vær glad for den de er og vis kjærlighet til dem. Utseende er ikke alt! Anonymous poster hash: 209fc...ccd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 Ja, du er rasist. Anonymous poster hash: 9af4d...1cd
Drømmemann1 Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 Hei Asiatisk jente. Jeg lurte på noe selv.... Det med asiatisk tema er ganske het akkurat nå på KG, og en eller annen asiatisk gutt laget en tråd om dette for en del år siden, (han postet link på "er jeg rasistisk?" tråden) Synes du virkelig han er stygg? jeg er gutt selv, så kan ikke akkurat si jeg brenner for gutter, men ærlig talt så synes jeg ikke han er noe stygg. Og det med at du "freaker" ut når du er med andre asiatiske folk, er det fordi de oppfører seg asiatisk eller? Jeg kjenner mange asiatiske kompiser som oppfører seg akkurat som mine norske kompiser.
Drømmemann1 Skrevet 30. juli 2013 #11 Skrevet 30. juli 2013 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=555854
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #12 Skrevet 30. juli 2013 Skjønner at det er frustrerende å bli spurt hvor du er fra hele tiden, selv om du er født og oppvokst i Norge. Tror ikke folk helt klarer å henge med i forandring i tidene, der ikke-nordisk utseende ikke nødvendigvis betyr at man ikke er Norsk. Pluss at det jeg tror mange egentlig spør om er hvor man har sin "opprinnelse" selv om man er født i norge, kanskje også flere generasjoner før deg. Vet ikke hvorfor så mange er nysgjerrig på det, men husker ei svart jente i klassen min på vgs ble spurt og hun visste "hvor hun var fra" selv om hun er født og oppvokst i norge. Selv har jeg ingenting i mot asiater, faktisk er jeg litt fasinert av asiatisk kultur, men tror nok noe av rasismen mot din egen rase kanskje kan komme av forskjellsbehandlingen du møter rett og slett fordi folk ikke tror du er norsk? Hva med å bare se på deg selv som litt eksotisk? Si du er norsk men har aner i, hvor enn du har dem, hvis du vet det i det hele tatt. Dessuten er asiatiske jenter kjempepene^^, Rett, silkeglatt mørkt hår, dype, mørke øyne, nett fysikk... Litt misunnelig her jeg sitter og er dobbelt så stor med lyst, brusete, tørt nordisk hår og blek som en fiskebolle som blir solbrent bare jeg tenker på sola Anonymous poster hash: 32e25...94b Ja, før pleide jeg å svare hvor foreldrene mine var fra da. Men nå i det siste, når de ikke gir seg med svarene mine om at jeg er norsk, så sier jeg bare at jeg ikke vet hvilken opprinnelse jeg har. Da holder de munn til slutt. Håper folk etterhvert forstår at til og med ei med utenlandsk utseende kan være like mye norsk som deg selv og alle andre. Det er veldig mulig... Uten å gi ut for mye livehistorie om meg selv, men er jo oppvokst med foreldre/familie med helt annen kultur og holdninger, som gjør at jeg har utviklet et hat-forhold til asiatere... Hehe, jeg vurderer faktisk å bytte navnet mitt til et norsk navn, bare for å bli "litt" mer norsk. Jo det var snilt å høre. Vet mange synes at asiatiske jenter er nydelige og søte og alt det der, men hjelper ikke når jeg innerst inne mistrives selv .. Kan ikke akkurat operere ansiktet mitt for å se norsk ut. Kjære TS! Jeg vil at du skal være fornøyd med deg selv og utseende ditt. Se på det positive, og vi har alle noe fint ved kroppen vår! Hva med håret ditt, kanskje det er fint, tykt og langt? Asiatisk hår tåler mer og er tykkere enn nordisk hår, feks. Hva med en kroppsdel du liver ved deg selv? Ikke sammenlign deg med ande, kjære TS. Fremhev det fine ved utseende ditt. Det er sikkert mange som misunner deg. Vær så snill og ikke hat ungene dine selv om de vil ha et asiatisk utseende. Vær glad for den de er og vis kjærlighet til dem. Utseende er ikke alt! Anonymous poster hash: 209fc...ccd Joda jeg vet alt det der... Får jo komplimenter for håret og utseende mitt støtt og stadig, men er veldig vanskelig, når jeg hele tiden skulle ønske at jeg hadde nordisk utseende. Og alt dette blir jo forsterket hver gang noen hardnakket påstår at jeg kommer fra et annet land. Uff.. Vet jeg høres veldig sutrete ut nå men føler det er kommet til et punkt hvor jeg rett og slett er blitt veldig, veldig lei... Men det var mange fine ord av deg, tusen takk Anonymous poster hash: 280c3...552
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #13 Skrevet 30. juli 2013 Hei Asiatisk jente. Jeg lurte på noe selv.... Det med asiatisk tema er ganske het akkurat nå på KG, og en eller annen asiatisk gutt laget en tråd om dette for en del år siden, (han postet link på "er jeg rasistisk?" tråden) Synes du virkelig han er stygg? jeg er gutt selv, så kan ikke akkurat si jeg brenner for gutter, men ærlig talt så synes jeg ikke han er noe stygg. Og det med at du "freaker" ut når du er med andre asiatiske folk, er det fordi de oppfører seg asiatisk eller? Jeg kjenner mange asiatiske kompiser som oppfører seg akkurat som mine norske kompiser. Hehe, du gjør det vanskelig for meg å svare siden jeg vet det er en sjanse denne gutten kommer til å lese tråden min da La meg være snill og ikke si noe verre enn at jeg bare ikke ville datet han eller blitt kjent med han med mindre jeg er nødt. Jeg får bare litt panikk hver gang jeg ser asiatere. Anonymous poster hash: 280c3...552
Drømmemann1 Skrevet 30. juli 2013 #14 Skrevet 30. juli 2013 TS, jeg er veldig nysgjerrig på hvordan du ser ut, personlig synes jeg asiatiske jenter er veldig nydelige og søte. Vil du sende meg et bilde på inboxen? jeg sprer det ikke videre du kan få et av meg hvis du vil
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #15 Skrevet 30. juli 2013 TS, jeg er veldig nysgjerrig på hvordan du ser ut, personlig synes jeg asiatiske jenter er veldig nydelige og søte. Vil du sende meg et bilde på inboxen? jeg sprer det ikke videre du kan få et av meg hvis du vil Takk for interessen, men neitakk jeg har ingen behov for verken å sende en random person på nettet et bilde av meg selv eller få et bilde av en random person. Dessuten ser du ikke norsk ut. Du vet jo hva jeg synes om sånt. Lykke til videre. Anonymous poster hash: 280c3...552 1
Gjest Gjest_Snerk Skrevet 30. juli 2013 #16 Skrevet 30. juli 2013 (endret) En kompis av meg er halvt asiatisk og halvt norsk og ser veldig bra ut. Nesten litt mulatt-ish faktisk, og utrolig kjekk. Han har for øvrig minst like mye drag på jenter som en vanlig nordisk gutt har. Jeg har også sett flere kjekke asiatiske menn (av den høye, maskuline typen). Og asiatiske jenter/damer er vakkert. Synes du bør være stolt av din etnisitet. Nattens digresjon fra meg. Endret 30. juli 2013 av Sofiesnurr 3
Drømmemann1 Skrevet 30. juli 2013 #17 Skrevet 30. juli 2013 hehe. jeg har riktignok ikke blondt hår og blå øyner, men jeg er norsk, foreldrene mine er norske, besteforeldrene mine er norske, Men det fikk meg til å tenke, ble du oppdratt i en familie hvor det var spesielt skille på rase? fordi du virker ganske "redd" for å bli ansett som asiater. Og det jeg også tenkte på er. Når din kjæreste elsker deg, så elsker han DEG, han ser ikke på deg som en asiat han er sammen med, han ser på deg som en jente han elsker, noe som også får meg til å lure. Dersom du ser etter en kjæreste, tenker du han må være blond og ha blå øyner.. Det er så mye ting som jeg ikke skjønner her.
Drømmemann1 Skrevet 30. juli 2013 #18 Skrevet 30. juli 2013 Og, la oss si det på denne måten, dersom du fant en blond fyr med blå øyner, og han hadde akkurat samme meninger som deg om asiatere, hadde ikke det vært litt ironisk? Jeg mener ikke å være ekkel, men dette finner jeg veldig interessant. Fordi åpenbart så har du noe "issues" med hvor du egentlig kommer fra etnisk, og har utviklet en type hat mot din etniske rase.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #19 Skrevet 30. juli 2013 Skjønner det, men problemet er ikke at jeg er redd for at han ikke skal like at jeg er asiater, er mer at jeg selv ikke liker at jeg er det. Er veldig psykisk, er klarer over det. Jeg tenker ikke han må være blond med blå øyne, det er bare et bonus og jeg synes disse guttene er ekstra tiltrekkende eneste kriteriet for meg er at han er norsk. Hmm du mener at han ikke fant meg tiltrekkende fordi jeg var asiater? Vel da bryr jeg meg ikke, da er han rett og slett ikke verdt tiden min om han skulle dømme meg utifra det. Ja jeg har det. Vanskelig å gi noe konkret svar på hvorfor selv. Har sikkert noe med foreldrene mine å gjøre og at de har så mye fordommer mot andre folkeslag enn dem selv og at jeg har opplevd så mange konflikter med dem pga kulturkræsj. Anonymous poster hash: 280c3...552
Drømmemann1 Skrevet 30. juli 2013 #20 Skrevet 30. juli 2013 (endret) "Hmm du mener at han ikke fant meg tiltrekkende fordi jeg var asiater? Vel da bryr jeg meg ikke, da er han rett og slett ikke verdt tiden min om han skulle dømme meg utifra det." Det er jo akkurat det motsatte av hva en "asiatisk" gutt hadde vært hvis han var interessert i deg, det spørsmålet jeg ga det var egentlig lagt opp for at du skulle si det. For dersom den "asiatiske" mannen var ABSOLUTT alt du ønsket deg i en mann, ærlighet, generøsitet, kjekk, muskuløs whatever, men det ENESTE var at han ikke var etnisk norsk, men hadde flere generasjoner i Norge. Da sier det jo i seg selv at du egentlig bare et ute etter et nordisk utseende i din ektemann/kjæreste. Det finner jeg ganske trist. beklager at jeg sier det sånn. Men jeg studerer psykologi og dette temaet fikk meg veldig interessert. Redigert: Så valget mellom en drittsekk nordisk mann som behandler deg som dritt og en helt utrolig asiatisk mann som er 99% norsk som behandler deg bra så hadde du valgt den nordiske mannen? Dette er rent hypotetisk. Endret 30. juli 2013 av Drømmemann1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå