AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Jeg har ei venninne som både trener og spiser sunt. Hun sykler til og fra skole og jobb hver dag, trener 3 ganger i uka på treningssenter og spiser sunt. Hun er veldig aktiv og sitter sjeldent i ro. Det skal sies at hun er ganske bred av natur, med brede skuldre og hofter, samt ganske høy (ca 170/180) Alikevel så er hun ganske stor? Jeg vet hun undrer på dette selv, men jeg er enda mer nysgjerrig! Det er ingen spesiell grunn til at jeg lurer på dette, men litt av grunnen er vel at jeg får litt vondt av å se hvor hardt hun jobber for en sunn og aktiv livsstil, men ikke går ned i vekt. Denne livsstilen har hun hatt så lenge jeg har kjent henne hvertfal (6-7 år) Noen som vet? Anonymous poster hash: 02a84...2e7
Gjest Akse Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Enten så er hun ikke så aktiv som du tror, eller så spiser hun mer enn du tror. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Jeg visste at ^ disse svarene skulle komme, men jeg kan fortelle deg at SÅPPAS godt kjenner jeg henne, at det er ikke tilfellet. Anonymous poster hash: 02a84...2e7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Har hun sjekka stoffskiftet? Før kunne spise så sunt jeg bare ville og trene til jeg så mannen med ljåen uten at det hjalp. Så fikk jeg medisin mot lavt stoffskifte og gikk ned 10 mens jeg satt på sofa'n og spiste snop. Anonymous poster hash: 97bcd...9be 1
Gjest Nanne70 Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 Selv om man spiser sunt, så går man som regel ikke ned i vekt hvis man ikke ligger i kaloriunderskudd. Et kosthold med mye karbohydrater kan også hindre vektnedgang.
Gjest Coolaid Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 Det handler ikke så mye om hvor aktiv man er. Det hjelper på å være aktiv men det er kostholdet som gjør utslaget. Min erfaring er at man kan trene seg grønn og blå i trynet og ikke gå ned i vekt. Dersom man spiser nok og har en riktig energibalanse så går også vekten ned. Venninnen din får igjen for alt hun beveger seg, i form av bedre fysisk form. Du vet jo ikke hva hun spiser, kanskje hun spiser veldig sunt men tar inn litt for mye energi for at hun går ned i vekt ? Det er fullt mulig å stå i ro på vekten med både usunn og sunn mat, akkurat som om det er fullt mulig å slanke seg samtidig man koser seg og spiser usunne ting. Hun burde se på sammenhengen mellom inntak og forbruk av kalorier. Altså regne ut sitt energibehov. Skal hun ned i vekt bør hun ha et kaloriunderskudd på ca 500 kalorier daglig.
Snikk Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 Høres litt ut som noe som kanskje kan relateres til lavt stoffskifte ja. Samtidig er mange med lavt stoffskifte veldig trøtte og slitne hele tiden og får lite energi av å trene, så det spørs om hun hadde greid å ha den aktive livsstilen hvis stoffskiftet var (veldig) lavt.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 Sunt kosthold og høyt aktivitetsnivå betyr ikke at man nødvendigvis blir/er tynn. Disse to tingene går nemlig mer på helse enn på vekt. For å få/holde en lav vekt, må man innta mindre kalorier enn man gjorde når man veide mer. Det er mendgen mat man går opp/ned i vekt av, ikke hva man spiser (grovt forenklet). Anonymous poster hash: dccd8...235
Gjest Asti Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 (endret) . Endret 15. oktober 2013 av Asti
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #11 Skrevet 30. juli 2013 Kan det hende hun er aktiv og spiser sunt av andre grunner enn at hun drømmer om å bli tynn? Men joda - stoffskiftet regulerer alt for meg etter jeg fikk sykdommen. På pluss eller minussiden, og det spiller omtrent ingen rolle hva jeg gjør sånn rent vektmessig. Anonymous poster hash: e6fd7...1be
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #12 Skrevet 30. juli 2013 Hva vil stor si? Ei på 180 vil alltid være "stor". Anonymous poster hash: b3314...394 1
MilleVanille Skrevet 30. juli 2013 #13 Skrevet 30. juli 2013 Hun spiser garantert for mye. Det hjelper ikke å spise sunt, dersom man spiser i kalorioverskudd. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #14 Skrevet 30. juli 2013 Hun spiser garantert for mye. Det hjelper ikke å spise sunt, dersom man spiser i kalorioverskudd. Av nygjerrighet (og helt urelevant for denne tråden, haha), hvordan ser ditt kosthold i løpet av en dag ut? Virker som du har godt med kunnskap. Jeg har det selv, men liker å bli inspirert av andre til å variere mer. Anonymous poster hash: 79cff...8df
Gjest *MaggieQ* Skrevet 30. juli 2013 #15 Skrevet 30. juli 2013 Jeg har ei venninne som både trener og spiser sunt.Hun sykler til og fra skole og jobb hver dag, trener 3 ganger i uka på treningssenter og spiser sunt. Hun er veldig aktiv og sitter sjeldent i ro.Det skal sies at hun er ganske bred av natur, med brede skuldre og hofter, samt ganske høy (ca 170/180) Alikevel så er hun ganske stor? Jeg vet hun undrer på dette selv, men jeg er enda mer nysgjerrig! Det er ingen spesiell grunn til at jeg lurer på dette, men litt av grunnen er vel at jeg får litt vondt av å se hvor hardt hun jobber for en sunn og aktiv livsstil, men ikke går ned i vekt. Denne livsstilen har hun hatt så lenge jeg har kjent henne hvertfal (6-7 år) Noen som vet? Anonymous poster hash: 02a84...2e7 Ganske stor forskjell på en som er 170 høy og en som er 180 høy. Om hun er overvektig så spiser hun mer enn hun forbrenner, enkelt og greit.
Jade Skrevet 30. juli 2013 #16 Skrevet 30. juli 2013 Jeg visste at ^ disse svarene skulle komme, men jeg kan fortelle deg at SÅPPAS godt kjenner jeg henne, at det er ikke tilfellet. At hun spiser mer enn hun forbrenner trenger ikke å bety at hun stapper innpå med sjokoladekaker, hamburgere og chips med det samme de andre snur ryggen til. Slanker hun seg bevisst? Eller bare tenker du at hun burde gått ned i vekt siden hun er så aktiv og ikke spiser mye usunn mat? Sunn mat trenger ikke nødvendigvis å være kalorifattig.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #17 Skrevet 30. juli 2013 Kanskje hun spiser og lever som hun gjør fordi hun vil være sunn, ikke nødvendigvis tynn? Hva menes med "stor"? Er hun tjukk, eller er hun bare litt rund i kantene? Om hun bare ikke er fullstendig skrapa ser jeg virkelig ikke problemet. Anonymous poster hash: 0f3bf...cda
MilleVanille Skrevet 1. august 2013 #18 Skrevet 1. august 2013 Av nygjerrighet (og helt urelevant for denne tråden, haha), hvordan ser ditt kosthold i løpet av en dag ut? Virker som du har godt med kunnskap. Jeg har det selv, men liker å bli inspirert av andre til å variere mer. Anonymous poster hash: 79cff...8df Hehe, takk for det! Åh, det varierer veldig! Spiser egentlig ganske ensidig, da jeg blir fort matlei. Vanskelig å skulle finne nye ting å spise hele tiden, og samtidig skulle få i seg alt av vitaminer, fiber++. Men eksempelvis: Frokost: omelett(med skinke, litt grønt og litt ost) eller salat med kylling og mozzarella Lunsj: reker med majones(om sommeren), salat, bær med mager vaniljekesam Middag: kyllingfilet, svinefilet, laks, torsk eller biff med grønnsaker(paprika, tomat, rødløk, brokkoli, blomkål er mine favoritter, men lager ofte blomkålen i blomkålmos-form med litt meierismør, litt fløte og krydder). Kveldsmat: ofte det samme som til middag, men i mindre porsjoner. Hvis jeg spiser mellommåltider, går det som oftest i avokado, nøtter og bær. Spiser dette også ofte til kvelds. Kommer an på hvor sulten jeg er, eller om jeg har trent. Speltlomper er jeg også veldig glad i, og fyller de med bl.a. skinke. Ikke så veldig interessant, med andre ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå