AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Hei! Jeg reiser med noen venninner til Rhodos i høstferien og lurer på om noen her har erfaring med hvordan temperaturen og utelivet vil være på den tiden? Er markeder og slikt stengt, eller holder de forsatt åpent i begynnelsen av oktober? Anonymous poster hash: 19d7b...80a Anonymous poster hash: 19d7b...80a
Pawn Hearts Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 (endret) Været er jo ikke helt likt fra år til år, men generelt vil jeg si at tiden fra midten av september fram til et stykke ut i november er den aller beste perioden her. Dere kan risikere litt regn i oktober, men det er stort sett sol, og makstemperaturene ligger som regel på behagelige 26 til 30 grader (ikke som nå da makstemperaturene ligger på rundt 35). Havet er varmet opp etter en lang sommer, så badeforholdene er ypperlige. Rodos er dessuten en grønn og frodig øy også om høsten. Det er så vidt jeg vet ingen som stenger så tidlig som i begynnelsen av oktober, så det er overhodet ikke noe problem. Men hva mener du med markeder? Det er marked ved Diagoras stadion hver torsdag og på Zephyros hver lørdag, og de holder det gående hele året. De aller, aller fleste butikkene er også helårsåpne; unntaket er en del små supermarkeder og andre butikker som retter seg spesielt mot turister. Hvis dere bare bruker hodet lite grann, ikke overdriver soling og drikking og passer på å beskytte dere mot myggen, er alt duket for at dere vil få en veldig fin ferie. Bare spør hvis det er noe mer du lurer på. EDIT: Når jeg tenker meg om, er det egentlig ganske mange butikker (turistsjapper) som stenger om vinteren. For eksempel er Sokratous (hovedgata i gamlebyen) mer eller mindre død fra november til april. Men det har jo ingen betydning for dere. Endret 2. august 2013 av Pawn Hearts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå