Gjest Turi Skrevet 19. april 2004 #1 Del Skrevet 19. april 2004 Etter at jeg fikk barn, er jeg blitt en hater!! :o Og det er litt skremmende. Altså - alt går bra og sånn. Men jeg bor i et nærområde der husene står ganske tett... Og babyen min sover best ute. Så nå hater jeg: - Unger som kriger med kruttlappistoler - Unger som skriker høyt til hverandre, eller hyyyyler på foreldrene - Alle som skal se oppi en barnevogn som står alene :o - Alle med hammer, spiker og høytrykkspyler, gressklipper - Smelling i bildører - Den ###¤%&& isbilen (som utløste dette innlegget ) Det komiske i situasjonen, er at lydene slår inn på babycallen, og jeg sitter på nåler. Men baby? Baby sover som om ikke noe skulle ha skjedd (som oftest ihvertfall...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Rosin Skrevet 19. april 2004 #2 Del Skrevet 19. april 2004 Stress ned! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 19. april 2004 #3 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg er ikke stresset , men jeg nyter den tiden baby sover, og baby trenger det også. Og jeg er forundret over at folk ikke ser barnevognen og tar det litt med ro - det dreier seg jo ikke om hele dagen. Ja, forventer ikke at isbilen lister seg rundt da - den bare irriterer meg, for jeg skal jo ikke ha noe. Jeg forventer heller ikke at nabolaget skal stoppe fordi jeg har fått baby. Har bare litt problemer med å tilpasse meg at våren er kommet :-) . Tidligere har det jo vært så stille, alle stikker jo rett inn etter jobb om vinteren... Men kruttlapper rett ved siden av en barnevogn (inne på min tomt), det burde vel være mulig å unngå :evil: ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #4 Del Skrevet 19. april 2004 Hei! skjønner deg veldig godt jeg!! Har irritert meg i hjel på akkurat isbilen sjøl. Ute å går tur m vesla for at ho skal få sove, og Der starter den H..## bilen.. :-x Men ho sovner jo som regel for det da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morrison i.i. Skrevet 19. april 2004 #5 Del Skrevet 19. april 2004 ...og snart kan du begynne å hate de hersens musikk-korpsene som skal øve til 17. mai, med stadige prøvetog akkurat ved leggetid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 19. april 2004 #6 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg har akkurat blitt nabo til en videregående skole, og innså nettopp at mai kommer til å bli et sant h******. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 19. april 2004 #7 Del Skrevet 19. april 2004 - Alle som skal se oppi en barnevogn som står alene :o Hvorfor liker du ikke det? Det gjør jeg ofte... :oops: Bare får å se litt på et søt lite nurk, og ikke for å plage noen. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 19. april 2004 #8 Del Skrevet 19. april 2004 Hvorfor liker du ikke det? Det gjør jeg ofte... :oops: Bare får å se litt på et søt lite nurk, og ikke for å plage noen. Piglet De færreste liker at vilt fremmede mennesker stikker nesen oppi vognen til babyen sin. Det er faktisk vanlig folkeskikk å spørre om man kan ta en titt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. april 2004 #9 Del Skrevet 19. april 2004 ...og snart kan du begynne å hate de hersens musikk-korpsene som skal øve til 17. mai, med stadige prøvetog akkurat ved leggetid For ikke å snakke om når russen setter i gang.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. april 2004 #10 Del Skrevet 19. april 2004 Er du en hater nå, Sissan, så se frem til når gullet ditt kommer gråtende hjem fordi gaten usympatiske jævelunge har spyttet på henne. Eller når den mest brautende og lite sosialt intelligente klassekameraten peker ut ditt gull til hakkekylling. Enhver mor har en demon i seg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kajsa-krabat Skrevet 19. april 2004 #11 Del Skrevet 19. april 2004 Kaster meg med irritasjonen om den ******* :evil: isbilen! Ikke det at vesla vår på 2 1/2 sover ute, men joda, akkurat i middagstiden kommer den, og da hopper hun ned fra stolen og oser bort til vinduet og vil ha is. Og er vi riktig heldige var dette en dag da det så ut som om hun endelig skulle ta inn en hel porsjon, noe vi sliter litt med.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 19. april 2004 #12 Del Skrevet 19. april 2004 Hvorfor liker du ikke det? Det gjør jeg ofte... :oops: Bare får å se litt på et søt lite nurk, og ikke for å plage noen. Piglet Har ikke noen problemer når jeg er der - viser gjerne frem baby jeg *stolt*. Men når vogna står alene, er det jo som regel fordi baby sover da . Og baby som våkner av vilt fremmede ansikt nede i vogna er ukult når ingen mamma er rett ved siden av for å si at det er ok... Flere som irriterer seg over isbilen ser jeg - den er fæl!!! Heldigvis bor jeg innerst i blindvei, så vi slipper korpsene rundt hushjørnene. Og russ hadde vi i fjor, så jeg tror ikke det er noen russebarn her i strøket i år *krysser fingre*. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 19. april 2004 #13 Del Skrevet 19. april 2004 Folk må da få lov til å leve, om noen år er det ditt barn som roper og leker høylytt. Og isbilen kjenner (små) barna igjen fordi mor eller far har handlet av den Men at fremmede folk stikker nesa ned i vogna forstår jeg at du reagerer på, det er da noe merkelig å gjøre :-? Forstår at du setter pris på tiden hun sover, så kanskje du skal la henne sove inne hvis det er ett bråkete nabolag du bor i!? Hilsen en som liker liv i gata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 19. april 2004 #14 Del Skrevet 19. april 2004 Isbilen ja - den kommer bestandig når JEG skal hvile middag den - og DET er irriterende det En episode fra en bekjent: Han har klart å overbevise sine 2 små avkom at når isbilen ringer med bjella - ja da betyr det at det er tomt for is Strategien funker enda - men jeg vet jo ikke når barna blir litt større da...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 19. april 2004 #15 Del Skrevet 19. april 2004 Babyer kan jo vennes til at det skal være helt stille rundt dem når de sover, eller at det er liv og røre. Da vi fikk barn gikk vi bevisst inn for å ikke ha det stille når hun skulle sove, og det fungerte fint, helt til jeg skulle ha en stille og rolig hjemmealene (m/baby) helg, uten tv, musikk, snakk og latter, bare meg og en bok. Da var det noen som ikke fikk sove Er helt enig mht fremmede som stikker nesa nedi vogna eller duller og kysser(!) på andres babyer/barn uten videre. Er ikke automatisk fritt vilt fordi om man er liten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 20. april 2004 #16 Del Skrevet 20. april 2004 Tja.. Se på det som positivt. Kanskje du får en herdet baby som sove rmed litt støy rundt seg! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 20. april 2004 #17 Del Skrevet 20. april 2004 Hm....kanskje jeg skal være glad for at jeg bor på landet? Her er det stort sett bare naboens traktor som suser forbi huset 5 - 6 ganger per dag, og så melkebilen da..... Isbilen? Den er her i 8 tiden på kvelden 1 gang pr mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #18 Del Skrevet 20. april 2004 Skjønner at du irriterer deg over at andre stikker nesa ned i barnevogna når babisen sover ute. Faktisk er det ganske frekt... Jeg hadde nok selv blitt kjempeprovosert av det. Hadde jeg vært deg så hadde jeg skrivd en lapp og lagt en lapp på vogna hvor du forlangte penger for titten. Tenker dem ligger langt unna da.. Og vet du... om naboungene er i din hage og leker, så kan du faktisk be dem holde seg unna. Isbilen er en sann pest og plage. Sønnen min på 9 år har for lengs gitt opp at mor handler der. MEN så kom det en stepappa inn i bildet, og han løøøøøøp jo avgårde for å shoppe is. Da var vi igang igjen med mas. Men nå er både sønn og stepappa avvendt med isbilen :-) Stepappa var egentlig verst å få avvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 20. april 2004 #19 Del Skrevet 20. april 2004 At folk stikker nesen ned i en barnevogn som står alene er kjempefrekt! Jeg hadde blitt skikkelig gretten selv.. Men Sissan.. Jeg håper du vet at du har et luksusproblem. Babyen din sover! -og dette til tross for alt bråket! Selv hadde jeg en baby som kun sov på mitt bryst, slik at jeg måtte rygge bakover i sofaen i en halvveis liggende stilling slik at jeg kanskje kunne sove litt selv også. Jeg husker jeg misunte alle mødre som bare kunne legge ned babyen sin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thara31 Skrevet 20. april 2004 #20 Del Skrevet 20. april 2004 Heisann Må da smile litt(???) å, for det forandrer seg etterhvert hva en "hater"... (- minus isbilen, tror den vil forbli et problem... Iallefall til barna tener penger selv, eller vi blir besteforeldre ) Men altså, hadde det litt sånn som du før, men nå er det mine barn som sikkert irriterer de(re).....he he Og jeg over de som hysjer på mine barn.... (Er ment som en spøk altså) En ting er jeg da enig i. Det er da vel vanlig folkeskikk å spørre før man kikker opp i barnevognen til fremmede??? Ha en fortsatt strålende vår!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå