AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Før jeg begynte med slanking, var jeg selv da det man kan kalle relativt tynn. Hadde en BMI på 24-25. Jeg hadde en litt bulende mage, som jeg gjerne ville bli kvitt. Så da begynte jeg med et strengt treningsregime, og kuttet ned på junkfooden. Nå 5 måneder senere, har jeg gått ned 10 kilo, men fremdeles er denne magen her. Den har riktignok blitt en del redusert, men det er fremdeles litt synlig at det buler ut når jeg går med t-skjorte. Jeg er blitt i god form, og føler meg ellers veldig bra med utseendet, men denne magen er litt irriterende. Det er liksom akkurat under navlen bulen er, hovedsaklig. Det rare er at når jeg står oppreist og skal ta tak i det overflødige fettet, så får jeg ikke noe særlig godt tak. Det virker liksom som om det er lenger innenfor huden at fettet er.. Merkelig.. Jeg vil ikke gå ned 10 kilo til for å bli kvitt denne magen, siden jeg da vil være undervektig.. Det må da finnes en måte å trene bare magen på.. Er styrketrening tingen? Isåfall, hva slags øvelser? Kan det faktum at jeg fremdeles spiser mye sukkerholdig mat, og drikker mye øl, ha noe å si for akkurat magefettet.. Selv om jeg totalt sett slanker meg, så hjelper det ikke på magen pga kostholdet..? Takker for råd folkens! Anonymous poster hash: 9c121...610
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Det er ikke bare kroppsfasongen da? Jeg har og bul fra navlen og ned, tror aldri jeg kommer til å bli kvitt den. HAnonymous poster hash: 5e52c...08a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Det er ikke bare kroppsfasongen da? Jeg har og bul fra navlen og ned, tror aldri jeg kommer til å bli kvitt den. HAnonymous poster hash: 5e52c...08a Men jeg har jo ikke hatt denne tidligere.. Altså før jeg la på meg, for en del år tilbake. Da var jeg helt flat i mageregionen. TS Anonymous poster hash: 9c121...610
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Det er et naturlig og sta fettlager fra naturens side vi kvinner har, det er reservelager til baby om vi er i nød. Anonymous poster hash: 5290d...41d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Det er et naturlig og sta fettlager fra naturens side vi kvinner har, det er reservelager til baby om vi er i nød. Anonymous poster hash: 5290d...41d Jeg er mann. TS Anonymous poster hash: 9c121...610 10
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Jeg er mann. TSAnonymous poster hash: 9c121...610 Du må nesten presisere det når du skriver på Kvinneguiden! :-pAnonymous poster hash: d2105...dc1 10
Gjest Akse Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 Magefettet er ofte det siste som forsvinner hos menn. Du må nok redusere fettprosenten mer.
Gjest Superwoman! Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Du er sikker på at du ikke bare blir oppblåst av øl osv. og at det da kan se ut som om du har større mage? 1
Gjest Nanne70 Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 Før jeg begynte med slanking, var jeg selv da det man kan kalle relativt tynn. Hadde en BMI på 24-25. Jeg hadde en litt bulende mage, som jeg gjerne ville bli kvitt. Så da begynte jeg med et strengt treningsregime, og kuttet ned på junkfooden. Nå 5 måneder senere, har jeg gått ned 10 kilo, men fremdeles er denne magen her. Den har riktignok blitt en del redusert, men det er fremdeles litt synlig at det buler ut når jeg går med t-skjorte. Jeg er blitt i god form, og føler meg ellers veldig bra med utseendet, men denne magen er litt irriterende. Det er liksom akkurat under navlen bulen er, hovedsaklig. Det rare er at når jeg står oppreist og skal ta tak i det overflødige fettet, så får jeg ikke noe særlig godt tak. Det virker liksom som om det er lenger innenfor huden at fettet er.. Merkelig.. Jeg vil ikke gå ned 10 kilo til for å bli kvitt denne magen, siden jeg da vil være undervektig.. Det må da finnes en måte å trene bare magen på.. Er styrketrening tingen? Isåfall, hva slags øvelser? Kan det faktum at jeg fremdeles spiser mye sukkerholdig mat, og drikker mye øl, ha noe å si for akkurat magefettet.. Selv om jeg totalt sett slanker meg, så hjelper det ikke på magen pga kostholdet..? Takker for råd folkens! Anonymous poster hash: 9c121...610 Det er nok ikke utenkelig at sukkerholdig mat og mye øl kan ha betydning når det gjelder magefettet. Mye raske karbohydrater i kostholdet gir dårlig nedbrytning av blodsukker og øker fettlagring rundt magen (veldig forenklet forklaring). Den enkleste måten å finne ut av dette på, er jo rett og slett å kutte ut sukkerholdig mat og øl etpar uker (drikk evt litt karbohydratredusert øl) og se om det hender noe
Løvetanten Skrevet 30. juli 2013 #11 Skrevet 30. juli 2013 Kan det faktum at jeg fremdeles spiser mye sukkerholdig mat, og drikker mye øl, ha noe å si for akkurat magefettet.. Selv om jeg totalt sett slanker meg, så hjelper det ikke på magen pga kostholdet..? Anonymous poster hash: 9c121...610 Absolutt! Mange kvinner har en fettpute på magen, og den lar seg i noen tilfeller ikke slanke helt bort. Et kosthold med masse karbohydrater (sukker og øl- hjelp!) er utvilsomt med på å holde magefettet på plass. Stress og søvnmangel er også kjente syndere. Jeg har en slank kropp og lav fett%, men likevel har jeg noe magefett. Sånn er jeg bare. Får aldri panneflat mage.
Tullepia Skrevet 30. juli 2013 #12 Skrevet 30. juli 2013 Før jeg begynte med slanking, var jeg selv da det man kan kalle relativt tynn. Hadde en BMI på 24-25. Jeg hadde en litt bulende mage, som jeg gjerne ville bli kvitt. Så da begynte jeg med et strengt treningsregime, og kuttet ned på junkfooden. Nå 5 måneder senere, har jeg gått ned 10 kilo, men fremdeles er denne magen her. Den har riktignok blitt en del redusert, men det er fremdeles litt synlig at det buler ut når jeg går med t-skjorte. Jeg er blitt i god form, og føler meg ellers veldig bra med utseendet, men denne magen er litt irriterende. Det er liksom akkurat under navlen bulen er, hovedsaklig. Det rare er at når jeg står oppreist og skal ta tak i det overflødige fettet, så får jeg ikke noe særlig godt tak. Det virker liksom som om det er lenger innenfor huden at fettet er.. Merkelig.. Jeg vil ikke gå ned 10 kilo til for å bli kvitt denne magen, siden jeg da vil være undervektig.. Det må da finnes en måte å trene bare magen på.. Er styrketrening tingen? Isåfall, hva slags øvelser? Kan det faktum at jeg fremdeles spiser mye sukkerholdig mat, og drikker mye øl, ha noe å si for akkurat magefettet.. Selv om jeg totalt sett slanker meg, så hjelper det ikke på magen pga kostholdet..? Takker for råd folkens! Anonymous poster hash: 9c121...610 Det faktum at du drikker mye øl og spiser sukker har noe for magefettet å si. Fett legger seg ofte rundt tarmene hos menn, mens det hos kvinner legger seg mer som fett i underhuden. Dermed kan du ikke ta i fettet selv om magen buler ut. Du kan selvfølgelig heller ikke ta i en oppblåst mage slik du tar i klassisk underhudsfett. Du bør altså kutte øl og sukker som både gjør deg oppblåst og danner fett på den farligste måten.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #13 Skrevet 31. juli 2013 Du må få ned fettprosenten! Ok. Men jeg går jo regelmessig ned i vekt, og går ikke fettprosenten automatisk ned når man slanker seg? Er det noe jeg kan gjøre for bevisst å gå ned i fettprosent da..? Ts. Anonymous poster hash: 9c121...610
Gjest Nanne70 Skrevet 31. juli 2013 #14 Skrevet 31. juli 2013 Ok. Men jeg går jo regelmessig ned i vekt, og går ikke fettprosenten automatisk ned når man slanker seg? Er det noe jeg kan gjøre for bevisst å gå ned i fettprosent da..? Ts. Anonymous poster hash: 9c121...610 Kutt ut - eller i alle fall ned på - øl, sukkerholdig mat og raske karbohydrater, og spis ordentlig, sunn mat i stedet Tipper at magefettet vil minke ganske raskt!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #15 Skrevet 31. juli 2013 Kutt ut - eller i alle fall ned på - øl, sukkerholdig mat og raske karbohydrater, og spis ordentlig, sunn mat i stedet Tipper at magefettet vil minke ganske raskt! Uff, akkurat dette blir vanskelig! Anonymous poster hash: 9c121...610
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #16 Skrevet 31. juli 2013 Abs are made in the kitchen! Men det hjelper selvsagt litt å trene en kombinasjon av styrke og kardio også. Anonymous poster hash: 7c700...6bc
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #17 Skrevet 31. juli 2013 Lavkarbo Anonymous poster hash: 40f76...ba2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #18 Skrevet 31. juli 2013 Det er et naturlig og sta fettlager fra naturens side vi kvinner har, det er reservelager til baby om vi er i nød. Anonymous poster hash: 5290d...41d Jeg er mann. TS Anonymous poster hash: 9c121...610 Anonymous poster hash: ddbd0...2eb 1
Gjest Nanne70 Skrevet 1. august 2013 #19 Skrevet 1. august 2013 Kutt ut - eller i alle fall ned på - øl, sukkerholdig mat og raske karbohydrater, og spis ordentlig, sunn mat i stedet Tipper at magefettet vil minke ganske raskt! Du får drikke karbohydratredusert øl, da Eller så må du jo prioritere hva du synes er viktigst - få bort magefettet eller drikke øl. Er ikke alltid at man kan få både i pose og sekk
Gjest Mundane Skrevet 1. august 2013 #20 Skrevet 1. august 2013 Jeg vil ikke gå ned 10 kilo til for å bli kvitt denne magen, siden jeg da vil være undervektig.. Det må da finnes en måte å trene bare magen på.. Er styrketrening tingen? Isåfall, hva slags øvelser? Anonymous poster hash: 9c121...610 Øk muskelmasse. Så kan du miste 10kg fett og ikke bli undervektig ifølge BMI. Ikke at man skal høre på BMI, men folk liker jo å gjøre det vanskelig for seg selv for ingen grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå