Gå til innhold

enkel myggfri-løsning for veranda (møbel ikke lys etc)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har feriehus i Sverige. Nå om sommeren er det MASSE mygg ute. Vet noen av en løsning som går ann å kjøpe for å kunne sitte ute og kose seg uten å konstant klappe mygg?

Vet det finnes partytelt med myggnetting rundt, og er vel lett å få tak i i de fleste butikker. Ønsker å prøve å finne ut om det finnes noen annen løsning enn partytelt ettersom feriehuset kun brukes i helgene. Vinden kan stå ganske hardt på, og vi ønsker ikke sitte hjemme og bekymre oss for et partytelt-tak og partytelt-stativ som evt rives opp fra festene og evt slamrer inn i vinduene på hytta når vi ikke er der.

Finner det kanskje partytelt med myggnetting som er enkle å slå sammen på 1-2-3 når det ikke er i bruk? Andre løsninger på markedet kanskje noen av dere vet om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en paviljong fra klasohlson selv. I hagen hjemme. 2 hele vegger, 2 ned nettong. Den slås raskt opp og ned da det egentlig er en reisepaviljobg. Kanskje det er noe ? Kostet 1100 inkl veggsettet og frakt. Meget enkel å slå opp, bare dra i stengene og slå den ut, deretter feste veggene med borrelås. Har den oppe hele tiden vi da, men det er fordi vi ikke bor på værutsatt plass. Har reddet mange sommerkvelder for en dame som blir spist opp av mygg og knott. Kanskje det er noe?

Skrevet

Dette virker for godt til å være sant! Trodde vi måtte punge ut med masse kronasjer for noe som var lett å sette opp og ta ned..

Vil den stå stødig på en veranda eller er det teltpluggprinsipp i gresset?

Kommer veggene som 4 separate vegger slik at vi kan mixe selv og få 4 myggnett-vegger (ved å kjøpe to sett)?

Skrevet

Dette virker for godt til å være sant! Trodde vi måtte punge ut med masse kronasjer for noe som var lett å sette opp og ta ned..

Vil den stå stødig på en veranda eller er det teltpluggprinsipp i gresset?

Kommer veggene som 4 separate vegger slik at vi kan mixe selv og få 4 myggnett-vegger (ved å kjøpe to sett)?

Det er teltplugger med, vi har vår på plenen så vi satte like godt i pluggene siden den skulle stå oppe hele sommeren. Har steiner liggende langs kanten slik at valpen vår ikke stikker av når vi bruker den, tror det ville funket greit på en veanda for å være 100% sikker på at den ikke flyger avsted. Sikkert nok med en stein i hvert hjørne bare så den ikke flaxer. Ja det er 4 separate vegger i pakken, fester 1 og en vegg med borrelås. Så det er fullt mulig å kjøpe 2 pk vegger for å få kun nettibgvegger. Tenkte på det selv men fant ut det var greit med litt "ly" i et hjørne. Og det beste er at man kan justere høyden på den også, sånn teleskop-effekt på beina. Er utrolig fornøyd med den.

Er utrolig plaget av mygg her vi bor, og hver bidige sommerkveld tidligere år har jeg måtte gå inn kl 9 når sola forsvinner, for da kommer mygga, og den er besatt på meg. Så da våren og mygga kom, skulke jeg bare google paviljong for å se hva det kostet, har alltid sett på det som "harry", og ikke tenkt på det. Har også innbilt meg at det var svinedyrt og at det har nok ikke vi råd til i år heller, med hus og ditt og datt som må kjøpes og ordnes. Så jeg googlet "paviljong" og den nettsiden kom opp. Så ikke noen andre plasser, bare bestilte den når jeg så det var 2 vegger med netting.Er ikke blandt de peneste har jeg merket meg i ettertid, men der driter jeg i. Den har reddet sommerkveldene mine, tenk å kunbe spise grillmaten ute, sitte ute en sommerkveld istedet for å rømme inn.. Vel verdt hver krone! Visste ikke at det var en såkalt "reisepaviljong" før vi åpnet den opp, men vi har hatt den oppe i 2 mnd og den står like godt enda. Tror vi brukte 15 min å få den opp, inkl plugger, da "plundret" vi litt sidenvi aldri har tatt i en paviljong før. Regner med det er gjort på 10 min når man har gjort det en gang, da vet man hvordan det skal gjøres. Anbefales virkelig. De mest vel anvendte pengene her i huset i år. Har gjort mye nyanskaffelser i somner men denne er den klart beste :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er teltplugger med, vi har vår på plenen så vi satte like godt i pluggene siden den skulle stå oppe hele sommeren. Har steiner liggende langs kanten slik at valpen vår ikke stikker av når vi bruker den, tror det ville funket greit på en veanda for å være 100% sikker på at den ikke flyger avsted. Sikkert nok med en stein i hvert hjørne bare så den ikke flaxer. Ja det er 4 separate vegger i pakken, fester 1 og en vegg med borrelås. Så det er fullt mulig å kjøpe 2 pk vegger for å få kun nettibgvegger. Tenkte på det selv men fant ut det var greit med litt "ly" i et hjørne. Og det beste er at man kan justere høyden på den også, sånn teleskop-effekt på beina. Er utrolig fornøyd med den.

Er utrolig plaget av mygg her vi bor, og hver bidige sommerkveld tidligere år har jeg måtte gå inn kl 9 når sola forsvinner, for da kommer mygga, og den er besatt på meg. Så da våren og mygga kom, skulke jeg bare google paviljong for å se hva det kostet, har alltid sett på det som "harry", og ikke tenkt på det. Har også innbilt meg at det var svinedyrt og at det har nok ikke vi råd til i år heller, med hus og ditt og datt som må kjøpes og ordnes. Så jeg googlet "paviljong" og den nettsiden kom opp. Så ikke noen andre plasser, bare bestilte den når jeg så det var 2 vegger med netting.Er ikke blandt de peneste har jeg merket meg i ettertid, men der driter jeg i. Den har reddet sommerkveldene mine, tenk å kunbe spise grillmaten ute, sitte ute en sommerkveld istedet for å rømme inn.. Vel verdt hver krone! Visste ikke at det var en såkalt "reisepaviljong" før vi åpnet den opp, men vi har hatt den oppe i 2 mnd og den står like godt enda. Tror vi brukte 15 min å få den opp, inkl plugger, da "plundret" vi litt sidenvi aldri har tatt i en paviljong før. Regner med det er gjort på 10 min når man har gjort det en gang, da vet man hvordan det skal gjøres. Anbefales virkelig. De mest vel anvendte pengene her i huset i år. Har gjort mye nyanskaffelser i somner men denne er den klart beste :)

Om dere er så plaget vil jeg virkelig anbefale dere å kjøpe en skikkelig sånn myggfelle. Den tar godt innenfor en viss radius så dere kan kanskje spleise med naboer? Min onkel kjøpte en slik og de har virkelig fått bukt med myggen. Helt fantastisk!

https://www.google.no/search?q=skeetervac+pris&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&gws_rd=cr

http://www.hytte.no/test-myggdreper-myggfelle.html

https://www.google.no/search?q=myggfelle&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&gws_rd=cr

http://www.oa.no/nyheter/article6743445.ece

Anonymous poster hash: 90ad4...bab

Skrevet

Om dere er så plaget vil jeg virkelig anbefale dere å kjøpe en skikkelig sånn myggfelle. Den tar godt innenfor en viss radius så dere kan kanskje spleise med naboer? Min onkel kjøpte en slik og de har virkelig fått bukt med myggen. Helt fantastisk!

https://www.google.no/search?q=skeetervac+pris&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&gws_rd=cr

http://www.hytte.no/test-myggdreper-myggfelle.html

https://www.google.no/search?q=myggfelle&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&gws_rd=cr

http://www.oa.no/nyheter/article6743445.ece

Anonymous poster hash: 90ad4...bab

2 av naboene har slike, men de fungerer visst ikke så voldsomt bra. Extremt mye er det nok ikke men myggen er helt besatt på meg. Det kan sitte 20 stk i en hage, og den eneste som blir spist av er meg. Har hatt somre der jeg ikke så ut i måneskinn. Ingenting myggmiddel hjelper. Så da sitter jeg godt i paviljongen med panoramautsikt utover landskapet med en myggspiral på bordet, for da blir jeg ikke plaget. Paviljong- det virker for meg! :)

Skrevet

Jeg legger den myggmaskina på minnet. For nå så tester jeg paviljongen fra clas. Ifølge sambo finnes det ikke mygg på hytta... men det er som Kalinka85 sier: sitter det 20 mygg i en hage så kan du banne på at jeg har 20 myggstikk før kvelden er over. Sambo skjønner ikke hva jeg sitter på verandaen og blir mer og mer agressiv for ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...